Cytaty i parafrazy dla: znak towarowy (0 - 14 z 14)
Sławińska M. (red.),
Handel we współczesnej gospodarce,
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006
- Najczęściej cytowaną definicją marki jest definicja Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, która utożsamia markę z pojęciem znaku towarowego.
(Sławińska M. (red.) 2006, s. 291)
Szewc A. (red.),
Informacja patentowa,
Uniwersytet Śląski, Katowice 1983
- Znakiem towarowym jest najczęściej łatwe do zapamiętania przez odbiorcę oznaczenie zamieszczone na towarze lub jego opakowaniu.
(Szewc A. (red.) 1983, s. 52)
- Stosownie do właściwości oznaczeń mogących występować w roli znaku towarowego dzieli się znaki na: słowne, obrazkowe, plastyczne i kombinowane.
(Szewc A. (red.) 1983, s. 53)
Zawiła-Niedźwiecki J.,
Rostek K.,
Gąsiorkiewicz A. (red.),
Informatyka gospodarcza 4,
Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010
- Znaki towarowe to oznaczenia nadające się do odróżniania towarów (usług) przedsiębiorstwa i pozwalające tym samym na jednoznaczne identyfikowanie pochodzenia produktów.
(Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.) 2010, s. 596)
Mruk H.,
Marketing,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
- Znak towarowy (znak handlowy) , oznaczany skrótami ™,® wiąże się z zarejestrowaniem nazwy oraz innych elementów w odpowiednim urzędzie (np. patentowym). Zarejestrowanie znaku daje właścicielowi ochronę prawną i zwiększa jego bezpieczeństwo. Oznacza to, że nikt inny, w odniesieniu do takiej samej działalności gospodarczej na określonym obszarze, nie ma prawa do posługiwania się identyczną nazwą. Podstawą budowania pozycji marki jest zarejestrowanie elementów, które składają się na znak towarowy, w celu uzyskania ochrony prawnej.
(Mruk H. 2012, s. 162)
Turkowski M.,
Marketing usług hotelarskich,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
- Na znak towarowy składają się nazwa, wyrazy, zespół liter, rysunek, cyfry itp., umieszczone przez producenta lub sprzedawcę bezpośrednia na towarze albo jego opakowaniu, w celu stwierdzenia, że ten towar pochodzi od tegoż producenta lub sprzedawcy.
(Turkowski M. 2003, s. 256)
Altkorn J. (red.),
Podstawy marketingu,
Instytut Marketingu, Kraków 2004
- Znak towarowy lub marka to nazwa,termin,symbol,napis,wzór albo ich kombinacja , kompozycja kolorystyczna , melodia lub zestawienie wszytskich tych elementów wykorzystywane w celu odróżnienia danego produktu od produktów konkurencyjnych.
(Altkorn J. (red.) 2004, s. 128) Komentarze i źródła pierwotne: W.Lagae, Sports Sponsorship and Marketing Communications, A European Perspective, Perason Education, Harlow 2005.
Ładoński W.,
Podstawy towaroznawstwa ogólnego,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1994
- Znak towarowy to "użycie nazwy, terminu, symbolu lub ich kombinacji w celu zidentyfikowania towaru lub usługi, jako sprzedawcy lub grupy sprzedawców oraz odróżnienia ich od konkurencyjnych towarów lub usług". Ze względu na sposób wyrażania wyróżnia się znaki:
- słowne (litery, słowa, zespoły słów);
- obrazowe (rysunki, stemple, godła itp.);
- słowno-obrazowe (połączenie dwóch poprzednich);
- plastyczne (butelki, flakony, kapsle, torebki i inne formy trójwymiarowe).
(Ładoński W. 1994, s. 41)
Kaczmarek J.,
Produkt turystyczny,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005
- Znak towarowy jest wykorzystywany do identyfikacji konkretnego produktu (grupy produktów); stanowi rodzaj gwarancji jego jakości; ma na celu ułatwienie nabywcy wyboru produktu, który poznał i do którego używania się przyzwyczaił.
(Kaczmarek J. 2005, s. 266)
Rutkowski I.,
Strategie produktu,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011
- Trademark czyli znak towarowy, to oznaczenie służące odróżnianiu towarów i usług w zawiązku z działalnością jednostek gospodarczych produkujących towary lub sprzedających usługi takiego samego rodzaju.
(Rutkowski I. 2011, s. 176)
Bogdanienko J.,
W pogoni za nowoczesnością,
Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2008
- "Znak towarowy mający ogromne znaczenie marketingowe to wszelkie oznaczenie umieszczone na towarze, przedstawione w sposób graficzny, nadające się do odróżnienia towaru jednego przedsiębiorstwa od takiego samego produktu innego przedsiębiorstwa".
(Bogdanienko J. 2008, s. 59)
Bogdanienko J. (red.),
Zarządzanie innowacjami,
Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 1998
- Znakiem towarowym może być wyraz (słowo), rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma plastyczna, melodia lub inny sygnał dźwiękowy, a także zestawienie tych elementów. Zarejestrowany (chroniony) może być tylko taki znak, który w dostateczny sposób odróżnia się od innych znaków zastosowanych w obrocie towarowym (w danej klasie towarów)
(Bogdanienko J. (red.) 1998, s. 43)
Urbanek G.,
Kosińska E. (red.),
Zarządzanie marką,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- Znaki towarowe zapewniają wyłączność w dysponowaniu nimi ich właścicielom oraz dostarczają prawnych środków przeciwko konkurentom używającym myląco podobnych nazw, kształtów lub symboli.
(Urbanek G. 2002, s. 18)
Kotarba W.,
Zarządzanie wiedzą chronioną w przedsiębiorstwie,
Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa 2001
- Znakami towarowymi (usługowymi), które mogą podlegać ochronie poprzez rejestrację może być każde graficzne oznaczenie lub takie, które daje się przedstawić graficznie. Mogą to być np.: wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, przestrzenna forma, w tym forma towaru lub opakowania (znak przestrzenny) pod warunkiem, że nadają się do odróżniania w obrocie towarów jednego przedsiębiorstwa od tego samego rodzaju towarów innych przedsiębiorstw oraz, że nie wprowadzają w błąd co do właściwości towaru.
(Kotarba W. 2001, s. 51)