Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 171) " Skimming polega na wejściu na rynek z wysoką ceną i osiągnięcia jak największych zysków. Kiedy na rynek wkracza konkurencja, cena zostaje obniżona na rynku. Ten typ strategii może zostać przyjęty jedynie przez przedsiębiorstwo, które wyraźnie wyprzedza konkurencję. "
(cytat, str. 99) Dwie podstawowe strategie cenowe przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu to skimming (zbieranie śmietanki) i strategia penetracji. Bazują one na metodzie ustalania cen za pomocą analizy popytu. Wyróżnić można także dodatkowo strategię cen neutralnych, która polega na ustaleniu dla nowych produktów ceny zbliżonej do średniej w danej klasie produktów. Warunkiem sukcesu tej strategii jest korzystne wyróżnienie pozacenowych atrybutów produktu na tle produktów konkurencyjnych.
(cytat, str. 185) Strategia cen wysokich ( skimming , zbierania śmietanki) polega na ustalaniu relatywnie wysokiej ceny dla wprowadzonego na rynek produktu. Celem tej strategii jest szybki zwrot poniesionych nakładów, osiągnięcie zysku w krótkim okresie czasu , tworzenie wizerunku produktów wysokiej jakości.
Słowa kluczowe:skimming, strategia cenowa Komentarze i źródła pierwotne: Nowoczesne metody zarządzania produkcją, pod red. Z. Martyniaka, Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej, Kraków 1996, s. 346
(cytat, str. 166) Strategia skimming polega na ustanowieniu relatywnie wysokiej ceny wprowadzanego na rynek produktu, co umożliwia przedsiębiorstwu osiąganie znacznego zysku jednostkowego i jest skierowane do śmietanki nabywców, czyli tych dla których cena nie stanowi istotnej bariery w procesie zakupu
(cytat, str. 68) Sieci lokalne (LAN) obejmują swym zasięgiem względnie niewielki obszar terytorialny (do mniej więcej 10 km). W praktyce rozproszenie użytkowników w tych sieciach nie przekracza kilkuset metrów; ogranicza się do jednego lub kilku sąsiednich pomieszczeń (pokojów, budynków itp.). Ograniczenie to warunkują przede wszystkim techniczne możliwości przesyłania sygnałów (eliminowanie zakłóceń) z pominięciem dodatkowych urządzeń. ... Do podstawowych cech sieci lokalnych zaliczamy: - ograniczony zasięg terytorialny, - jednorodność (heterogeniczność) techniczną węzłów (sprzęt jednego producenta lub kompatybilny) oraz mediów transmisji, zwykle tworzoną na podstawie jednego (ustalonego) protokołu komunikacyjnego i w ustalonych topologiach, - ograniczone możliwości rozbudowy wynikające z klasy technicznej węzłów (mikrokomputery). Podstawą tworzenia sieci lokalnych są potrzeby komunikacyjne (wymiana danych) lub operacyjne (korzystanie z ograniczonych lub scentralizowanych zasobów).