Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 287) Nie można osiągnąć celów public relations bez udziału pracowników, nie ujmujmy więc wagi wewnętrznemu PR, pamiętajmy o pełnych i wiarygodnych informacjach swobodnie przepływających z góry na dół, o bezpiecznych warunkach pracy, sprawiedliwym wynagrodzeniu, satysfakcji z pracy. Stwórzmy intranet, poruszajmy tam ważne aspekty życia firmy, klientów, pracowników, planów na przyszłość. Bo tak naprawdę kapitałem firmy są jej pracownicy, wyszkoleni profesjonaliści znający się na danej branży, którzy potrafią zachęcić klientów do zawierania transakcji.
(cytat, str. 263) "Public relations/publicity to narzędzia promocji polegające na komunikowaniu się z różnymi grupami w celu stworzenia i utrzymania pozytywnego obrazu firmy wśród potencjalnych klientów".
(cytat, str. 235) Istotę PR wyraża informowanie opinii publicznej o tych wydarzeniach(faktach,procesach) w przedsiębiorstwie, które są ważne dla jej sytuacji i mogą budzić zainteresowanie społeczne.
(cytat, str. 235) Public relations (PR) jest instrumentem komunikacji marketingowej,który zmierza do kreowania, utrwalania i rozszerzania społecznego zaufania i pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 155) Public relations to planowana i stała działalność, której celem jest stworzenie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między organizacją a jej otoczeniem (według brytyjskiego Institute of Public Relations).
(cytat, str. 140) Public relations (PR) definiowane jest jako kreowanie, promowanie i podtrzymywanie pozytywnego wizerunku (image'u) firmy, czyli opinii o jej uczciwości i dobrej woli. American Marketing Association proponuje bardziej konkretną definicję PR, zgodnie z którą jest to forma komunikacji kierownictwa przedsiębiorstwa, której celem jest oddziaływanie na odczucia, opinie lub przekonania klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych, dotyczących organizacji, jej dóbr lub usług. Istotą PR jest więc kreowanie pozytywnego wyobrażenia o firmie (wizerunku firmy) poprzez zastosowanie różnych form i sposobów komunikacji z otoczeniem.
(cytat, str. 112) Mówiąc ogólnie, public relations (PR) polega na kierowaniu starannie dobranych komunikatów do rynków docelowych. Działania PR cechuje duża różnorodność, obejmują one bowiem zarówno kształtowanie przyjaznego klientom wizerunku personelu, jak i tworzenie lobby w parlamencie, organizowanie konferencji prasowych etc. Za pomocą PR kształtujemy postawy i zachowania rozmaitych grup konsumentów, ponieważ jednak nie płacimy ani za obsługę prasową, ani za opinie ekspertów, efekty PR - pozytywne bądź negatywne - są w zasadzie poza naszą kontrolą.
(cytat, str. 113) Celem public relations jest osiągnięcie wysokiego poziomu rozpoznania i akceptacji produktów naszej firmy, a tym samym zachęcenie konsumentów do zakupu. Za pomocą działań PR, ukazujących firmę w korzystnym świetle, kształtujemy pożądane postawy i zachowania nabywców z segmentów docelowych. Efekty tych działań zawsze mają charakter materialny, niemniej jednak w istotny sposób przyczyniają się do sukcesów firmy Ułatwiają stworzenie sieci kontaktów osobistych, odgrywających coraz większą rolę we współczesnym biznesie i będących ważnym elementem polityki rozgłosu
(cytat, str. 57 - 58) Procesy technologiczne dają się podzielić na dwa główne typy: -aparaturowe, w których produkt ma charakter masy, przepływającej przez proces ze stałym lub zmiennym wydatkiem, -dyskretne, w których produkt ma charakter serii sztuk, powstających w toku wytwarzania.
(cytat, str. 310) Za podstawowe zasady Public Relations można uznać: - wiarygodność - otwartość i gotowość do udzielania informacji - atrakcyjność i oryginalność działań - życzliwość , takt , kultura w kontaktach o charakterze osobistym - ciągłość i konsekwencja w działaniu - profesjonalizm , zarówno na etapie programowania działań , jak i ich realizacji
Słowa kluczowe:PR Komentarze i źródła pierwotne: A.Szymonik, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw część 2 , Difin, Warszawa 2011
(cytat, str. 308) Informacje przekazywane otoczeniu w ramach Public Relations nie są "obojętne" z marketingowego punktu widzenia . Ich celem jest przede wszystkim kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa , umożliwiającego stopniowe , perspektywiczne rozszerzanie jego rynku , tak w znaczeniu podmiotowym jak i przestrzennym.
Słowa kluczowe:PR Komentarze i źródła pierwotne: A.Szymonik, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw część 2 , Difin, Warszawa 2011
(cytat, str. 110) "Drzwi otwarte" należą do grupy najczęściej stosowanych narzędzi PR. (...) Swą popularność zawdzięczają nie tylko temu, że wiele organizacji organizowało je wtedy, gdy jeszcze nie wiedziały dokładnie, co to jest PR, lecz przede wszystkim uznanej i sprawdzonej skuteczności w urabianiu opinii publicznej, zmianie nastawienia do organizacji, jej spraw i produktów, ułatwionemu argumentowaniu i uzyskiwaniu reakcji zwrotnej. Źródło tej skuteczności wyraża lakonicznie sformułowany argument pochodzący z badań naukowych, który brzmi: "słowom można wierzyć lub nie, ale obraz przekonuje". Podstawową zaletą jest więc połączenie co najmniej dwóch środków komunikowania: słowa oraz obrazu (rzeczywistych przedmiotów eksponatów wystawowych, obrazu filmowego, przezroczy, wideo itp.). Ponadto podczas "drzwi otwartych" wykorzystuje się też inne środki komunikowania, jak słowo pisane tj. informacje dostarczane w formie pisemnej, również kolor, ruch, dźwięk oraz dotyk, rzadko w PR wykorzystywany środek komunikowania (można dotknąć urządzeń, produktów).
(cytat, str. 71) Punktem wyjścia w procesie planowania działań public relations jest analiza informacji na temat wiedzy, opinii, postaw i zachowań tych grup otoczenia, które mogą wpływać na funkcjonowanie organizacji.