Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 115) Strategie marketingowe przedsiębiorstw turystycznych: -strategie wynikające z celów i warunków działania -strategie narzędziowe -strategie przedmiotowe -strategie w turystyce międzynarodowej
(cytat, str. 110) Strategia marki na rynkach etnocentrycznych. W przypadku stosowania marki lokalnej podstawową korzyścią jest minimalizacja tendencji etnocentrycznych. Dodatkowo dopuszcza się do niewielkich odchyleń w odniesieniu do jakości produktów między poszczególnymi rynkami. Oprócz tego przedsiębiorstwo decydujące się na aktywizację lokalnej marki zyskuje atut polegający na szybkiej penetracji rynku oraz niższych kosztach budowy wizerunku marki. Łagodzenie tendencji etnocentrycznych może również nastąpić przez wykorzystanie marki lokalnego dystrybutora. Wiąże się to jednak z brakiem tożsamości rynkowej oraz stosunkowo kłopotliwym uzależnieniem od dystrybutora. Ostatni wariant polega na stosowaniu marki międzynarodowej i sprzedaży produktów przez sieć dystrybutora lokalnego.
(cytat, str. 205) Cztery etapy globalnej strategii marketingowej Tworzenie globalnej strategii marketingowej obejmuje cztery zasadnicze etapy: 1. określenie globalnej misji marketingowej, 2. globalną strategię segmentacji, 3. strategię pozycjonowania rynkowego w stosunku do konkurencji, 4. globalną strategię miksu marketingowego.
(cytat, str. 35) Strategia marketingowa utożsamiana jest w szerokim rozumienia z marketingowymi zasadami postępowania. W rozumieniu szczegółowym odnosi się do określonej firmy lub jej części i oznacza system średnio- i długookresowych zasad postępowania, które wyznaczają ramy decyzjom i działaniom operacyjnym.
(cytat, str. 282) Strategię można zdefiniować jako ogół sposobów i narzędzi służących do osiągania wyznaczonego celu. Formułowane przez przedsiębiorstwo cele mogą być bieżące (operacyjne) lub długofalowe (strategiczne). W planie marketingowym przygotowuje się na ogół strategie bieżące. Natomiast w rozwoju strategicznym przedsiębiorstwa ważne jest myślenie długofalowe (analiza trendów w zachowaniach konsumentów, technologii, rynków, konkurentów itd.).
(cytat, str. 229) W zależności od roli rynków zagranicznych w strategii firm, ich zasobów, doświadczenia i specyfiki, przedsiębiorstwa różnicują swoje strategie marketingowe. Najczęściej standaryzowane są takie instrumenty marketingu-mix jak marka produktu, jego opakowanie i cena, najczęściej różnicowane i dostosowywane do specyfiki rynków zagranicznych są zaś dystrybucja i działania promocyjne.
(cytat, str. 325) "Strategia marketingowa to program określający sposoby realizacji wybranych celów działania. Wymaga on jasnej odpowiedzi na pytanie, jakimi środkami i w jakim czasie można osiągnąć obrane cele. Sama firma kształtuje strategię swego rozwoju. Jest za nią odpowiedzialna. W swoim działaniu jednak podlega wpływom wielu czynników rynkowych i pozarynkowych".
(cytat, str. 105) "Strategia marketingowa(...)to ogólne zamierzenie i dążenie podmiotu gospodarującego w zakresie produkcji i dystrybucji wybranego produktu na wybranym rynku".
(cytat, str. 126) Strategia marketingowa - jest reakcją na zadania stojące w danym okresie przed przedsiębiorstwem w sferze produkcji i sprzedaży jego wyrobów, zatem często także - pośrednio - na trudności związane z wygospodarowaniem zysku pozwalającego na rozwój firmy lub przynajmniej utrzymanie pozycji rynkowej.
(cytat, str. 130) Strategia ataku - polega na zaatakowaniu konkurentów działających w określonym segmencie rynku nowymi instrumentami promocji, obniżką cen, poprawą jakości, oczywiście w celu zwiększenia udziału firmy w tym segmencie rynku.
(cytat, str. 17) "skuteczność działań w obsłudze klienta zależy zarówno od jakości produktu, jak i zakresu wiedzy o nabywcy. Z wiedzy tej korzysta się również podczas kampanii i prezentacji przed zakupowych, jak i służy ona do kreowania strategii marketingowej firmy".
(cytat, str. 190) Każdą strategię marketingową tworzy się specjalnie na potrzeby konkretnej firmy. Nie jest możliwe ujednolicenie działań podejmowanych w celu jej realizacji. Można jednak wyodrębnić pewne fazy, które powinny być realizowane przy tworzeniu każdej strategii marketingowej: - analizę otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, - analizę SWOT, - wyznaczanie celów marketingowych, - segmentację rynku i wybór rynku docelowego, - wybór odpowiedniej strategii marketingowej związanej z elementami marketingowymi: produktem, ceną, dystrybucją, promocją, personelem, - realizację i kontrolę strategii marketingowej.
(cytat, str. 84) Strategi marketingowa jest zawsze reakcją na zadania stojące w danym okresie przed przedsiębiorstwem w sferze produkcji i sprzedaży wyrobów, a zatem często także - pośrednio - na kłopoty związane z wygospodarowaniem zysku, pozwalającego na rozwój firmy lub przynajmniej utrzymanie pozycji rynkowej.
(parafraza, str. 68) Istnieją określone czynniki, które należy brać pod uwagę przy wyborze strategii. Do najistotniejszych należą: - zasoby przedsiębiorstwa, - homogeniczność wzoru wyrobu, - faza cyklu życia produktu, - homogeniczność rynku, - działanie innych przedsiębiorstw.
(cytat, str. 51) Do ogólnych strategii marketingu firmy należą tzw. strategie intensywne rozwoju firmy, strategie integratywnego rozwoju oraz strategie dywersyfikacji.
(parafraza, str. 41) Fazy w procesie formułowania strategii marketingowej: - analiza otoczenia, zasobów i warunków, - identyfikacja celów strategicznych, - segmentacja rynku i wybór rynków zamierzanych, - oznaczenie pozycji produktu (lub firmy), - sformułowanie marketingu-mix, - podział i uruchomienie środków.
(cytat, str. 51) Do ogólnych strategii marketingu firmy należą tzw. strategie intensywne rozwoju firmy, strategie integratywne rozwoju oraz strategie dywersyfikacyjne.
(cytat, str. 68 - 69) Do najistotniejszych czynników należy brać pod uwagę przy wyborze strategii należą: -zasoby przedsiębiorstwa, -homogeniczność wzoru wyboru, -faza cyklu życia produktu, -homogeniczność rynku, -działania innych przedsiębiorstw.
(cytat, str. 66) Wobec rozpoznanych segmentów rynku przedsiębiorstwo może wybrać odmienne alternatywne strategie: -tzw. marketing niezróżnicowany, -marketing zróżnicowany, -marketing skoncentrowany