Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 163) Przywództwo - zdolność realizowania potencjału tkwiącego w innych ludziach oraz kreowania talentów, wiedzy i zdolności grupy w stronę ustalonych wcześniej wyników, przez skierowanie uwagi grupy ku środkom pozwalającym zaspokajać jej potrzeby, które są tożsame lub spójne ze znanymi celami.
(parafraza, str. 165) Praktyczne zasady dla przywódcy: -należy gromadzić wokół siebie zwolenników ( bez względu na to, czy są prorokami, czy myślicielami, liderzy muszą mieć zwolenników) -celem działania nie jest osiąganie popularności, a zamierzonego wyniku -liderzy poprzez podejmowane działania dają przykład innym -przywództwo nie oznacza pozycji, przywilejów ani pieniędzy, przywództwo to odpowiedzialność
(cytat, str. 95) Przywództwo (pozycja lidera) - istotą stosowania tej opcji strategicznej jest dążenie przedsiębiorstwa do zdobycia dominującej pozycji na spadkowym rynku. Taka strategia wymaga pomniejszania "barier wyjścia", które mogą trzymać konkurentów na rynku.
(cytat, str. 274) " intuicja jest ważną zdolnością, bardzo pomocną w przywództwie i zarządzaniu, i że może być ona wykorzystywana do zwiększenia osobistej i organizacyjnej produktywności".
Słowa kluczowe:zarządzanie, przywództwo, intuicja Komentarze i źródła pierwotne: Elementy procesu komunikacji marketingowej Rys.7.1 s.201
(cytat, str. 100) K. Kuglin definiuje przywództwo jako proces kierowania i wpływania na związaną z określonymi zadaniami działalność członków grupy, umiejętność oddziaływania na innych oraz umiejętność słuchania, zdolność do strategicznego myślenia, prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
(cytat, str. 149 - 150) Przywództwo definiujemy jako "posiadanie wiedzy na temat środków potrzebnych do osiągnięcia celu oraz stosowanie odpowiednich metod nakłaniania zespołu do wspólnej pracy".
Słowa kluczowe:przywództwo Komentarze i źródła pierwotne: American Marketingg Association 1948, na podstawie: Ch. Hacley, Marketing. A Critical Introduction Sage Publications, London 2009.
(cytat, str. 71) Teoria dopasowanego przywódcy F. Fiedlera F. Fiedler wykazał, że jeżeli (a) przywódca ma dobre relacje z grupą podwładnych, mierzone przez poziom ich akceptacji jego działań, i (b) wysoką pozycję władzy, tzn. może karać lub nagradzać podwładnych, a (c) zadanie jest wyraźnie określone, ma jasne cele, jest niewiele sposobów osiągnięcia zamierzania i wykonania zadania, to można powiedzieć, że znajduje się on w korzystnej sytuacji. W tych warunkach Fiedler znalazł negatywne korelacje między wysokim LPC (miara podstawowej orientacji kierowniczej; LPC: Least Preferred Co – worker – najmniej akceptowany współpracownik; za pomocą tej skali mierzy się orientację na ludzi i orientację na zadania), czyli najlepsze wyniki osiągnął przywódca zorientowany na zadania. 1. W umiarkowanie korzystnych warunkach wyniki osiągają przywódcy z wysokim LPC. 2. W niekorzystnych warunkach najlepsze wyniki osiągają przywódcy z niskim LPC – zorientowani na zadania.
(cytat, str. 484) W zarządzaniu relacjami w małych grupach główną rolę odgrywają trzy rodzaje umiejętności: (1) przedstawienie swoich poglądów i wyjaśnień, (2) sformuowanie problemu oraz (3) dostarczenie wsparcia społecznego.
(cytat, str. 281) Dzięki edukacji kulturowej menedżerowie i inni przywódcy mogą stać się bardziej kosmopolityczni w sferze zachowań i poglądów, a ich działania mogą być skuteczniejsze i przynosić większe zyski.
(cytat, str. 237) W większości państw europejskich wysoko cenione są silne relacje biznesowe; "model europejski" preferuje trwałe więzi między menedżerami, właścicielami i pracownikami. Natomiast w Ameryce i Wielkiej Brytanii firmy znajdują się pod większym wpływem akcjonariuszy, którzy polegają nie na kontaktach osobistych, ale na publikowanych bilansach, prostych strukturach własnościowych i jasnych celach stawianych mededżerom.
(cytat, str. 81) Typ przywództwa zależy od określonej sytuacji, od zadania jakie należy wykonać i od cech charakteryzujących podwładnych danego przywódcy.
(parafraza, str. 41) Przywództwo formalne odpowiedzialne jest za procesy integracyjne wewnątrz organizacji, zapewnienie środków i ukierunkowanie wszystkich działań w ramach różnych programów.
(cytat, str. 124) Przywództwo to nie jakieś określone miejsce w hierarchii, lecz proces. Wymaga ono zdolności i umiejętności, które przydają się niezależnie od tego, czy jest się w dyrektorskim gabinecie, czy na linii frontu, na Wall Street, czy na głównej ulicy.
(cytat, str. 139) Jedna z podstawowych zasad przywództwa głosi, że jest to związek między liderem i jego podwładnymi. Bez podwładnych nie ma komu przewodzić. Druga zasada mówi, że skuteczni przywódcy zdają sobie sprawę z istnienia tego związku i świadomie sterują jego dynamiką.
(cytat, str. 161) Przywództwo koncentruje się na podejmowaniu właściwych działań; zarządzanie koncentruje się na podejmowaniu działań we właściwy sposób.
(cytat, str. 212) Efekt udanego przywództwa jest prosty. Musi ono zmieniać aspiracje w działania. Aspiracje mogą przybierać różne formy: mogą występować pod postacią strategii, celów, misji, wizji, przewidywań oraz planów.
(cytat, str. 293) Efektywne przywództwo wymaga wytrwałości. Dobrzy przywódcy uczą się na błędach, próbują znowu, czasami w inny sposób. Są przywódcami przez całe życie.