Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 113) "Przygotowanie jasnego i precyzyjnego harmonogramu działań, któe należy wykonać, jest niezwykle pomocne w zarządzaniu przebiegiem prac nad ankietą pocztową. Sporządzenie takiego rozkładu zajęć pozwoli Ci dostrzec, że każdy z etapó przeprowadzania badania metodą ankietowania drogą pocztową musi dokłądnie współgrać z innymi. Właściwe rozplanowanie pracy sprawi, że projekt zostanie wykonany właściwie i w wyznaczonym czasie. Harmonogram pozwoli Ci również z wyprzedzeniem dostrzegać i planować różne sprawy, nie będziesz się musiał zbytnio spieszyć z zakończeniem jakiegoś konkretnego etapu prac, możesz w razie potrzeby nieco go przedłużyć, a już w tym czasie poczynić przygotowania do dalszych działań. Taki rozkład zajęć może również służyć jako lista zadań, dzięki któej możesz się upewnić, że o niczym nie zapomniałeś."
(cytat, str. 40) Rola pośredników finansowych może sprowadzać się albo wyłącznie do pośredniczenia w zawieraniu transakcji między producentem usługi finansowej a klientem, albo obejmować również doradztwo finansowe. Według szacunków Europejskiej Federacji Konsultantów i Pośredników Finansowych (BIPAR) w Europie działa około 250 tys. pośredników finansowych, z czego najwięcej na rynku niemieckim - około 100 tys. Spośród unijnych krajów drugie miejsce zajmuje Wielka Brytania (40 tys.), a następnie Włochy (35 tys.) oraz Hiszpania (20 tys.).
(parafraza, str. 29 - 30) Podział zadań, jakie ma do wykonania przedsiębiorca: -zadania A- może je najczęściej wykonać tylko sam przedsiębiorca lub pewien określony pracownik na stanowisku kierowniczym; zadania A pozostają zazwyczaj w silnym sprzężeniu zwrotnym z innymi zadaniami, -zadania B- są zadaniami ważnymi, ale powinny być częściej przekazywane do załatwienia kompetentnym pracownikom, -zadania C- mamy tu zwykle do czynienia z codziennymi pracami rutynowymi, które generalnie można zlecać innym pracownikom, aby mieć więcej czasu na załatwienie zadań bardzo ważnych
(parafraza, str. 56 - 57) Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami jakości zawierają się w sześciu głównych obszarach: 1.Planowanie i polityka jakości 2.Dostosowanie i kontrola 3.Testowanie stosowanych procedur 4.Zapewnianie jakości i rozwiązywanie problemów 5.Motywowanie i promocja kultury jakości 6.Planowanie działań w sytuacjach nieprzewidywalnych
(cytat, str. 139) Konkludując, za fundamentalne zadania w obszarze przedsięwzięć dostosowania jednostki badawczo-rozwojowej do współczesnych warunków otoczenia, a szczególnie do obecnej sytuacji gospodarczej, należałoby uznać następujące cele: -otwartość informacyjną i elastyczność decyzyjną jednostek, stworzenie wewnętrznych możliwości elastycznego podejmowania racjonalnych działań wykonawczych, dostosowanych do potrzeb gospodarki krajowej. - rynkową reorientację prac naukowo-badawczych, koncentrację na ich utylitaryzmie gospodarczym i poprawie stopnia konkurencji jakościowej rozwiązań technicznych, stanowiących ofertę rynkową jednostek.
Słowa kluczowe:sfery, zadania Komentarze i źródła pierwotne: A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2009
(parafraza, str. 32 - 33) Zadania wykonywane przez samorząd terytorialny dzielą się na zadania własne i zlecone. Zadania własne samorząd wykonuje we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. W zakresie tych realizacji jest on niezależny. Można je podzielić na: obligatoryjne i fakultatywne. Z kolei zadania zlecone samorząd wykonuje na zlecenie administracji rządowej, dlatego otrzymuje na ich realizację dotacje celowe. Zadania zlecone dzielimy na dwie grupy: zlecone na mocy ustaw i zlecone powierzone (z porozumienia).
(cytat, str. 154) Mankamentem wdrożonego 1 stycznia 1999 roku do praktyki systemu zasilania finansowego jednostek samorządu terytorialnego jest z jednej strony niedostosowanie dochodów do zakresu realizowanych zadań, a z drugiej - niewłaściwa struktura dochodów.
(cytat, str. 160) Podstawowa zasada gospodarki budżetowej sprowadza się do dokonywania wydatków budżetowych w granicach kwot zaplanowanych w budżecie. Oznacza to, że budżet jest planem dyrektywnym i przekraczanie wydatków zaplanowanych na poszczególne zadania stanowi istotne naruszenie prawa.
(cytat, str. 10) Alchemia zarządzania wiedzą polega na możliwości zobowiązania ludzi o zasadniczo skomplikowanych i przeciwnych motywach, do dostarczania tradycyjnych dla zarządzania efektów i wyników pracy, a w konsekwencji podwyższania zysków firmy.
Kierunek badań empirycznych w zarządzaniu wiedzą, zdąża do opracownaia sposobów manipulacji i dysponowania pracownikami wiedzy.
(cytat, str. 22 - 23) Przewiduje się, że w pierwszym stadium rozwoju w takim multimedialnym społeczeństwie informacyjnym powinno być zrealizowanych co najmniej 10 następujących zadań/celów: 1. spopularyzowanie zwyczaju pracy zawodowej w domu przy wykorzystaniu komputera połączonego z biurem; 2. samoedukacja połączona z konsultacją poprzez sieć telekomunikacyjną z dala od tradycyjnego budynku szkoły; 3. powszechnie działająca sieć komunikacyjna łącząca uczelnie i instytucje badawcze; 4. sieć łącząca przedsiębiorstwa między sobą oraz z klientami, dostawcami itp.; 5. komputerowy system kontroli transportu drogowego; 6. w pełni skomputeryzowany system transportu lotniczego; 7. rozwinięta sieć komunikacyjna między szpitalami i innymi ośrodkami ochrony zdrowia i placówkami transplantologicznymi a lekarzami i organizacjami medycznymi; 8. skomputeryzowany system wszystkich zamówień publicznych w państwie; 9. skomputeryzowany system zbierania i rozpowszechniania informacji rządowych, celnych, podatkowych, statystycznych, ubezpieczeniowych - istotnych dla każdego obywatela; 10. powszechny dostęp we własnym domu do usług poprzez sieć komputerową: dokonywanie zakupów, kształcenie się, przeprowadzanie operacji bankowych, zamawianie posiłków, ulubionych filmów w telewizji kablowej itp.
(cytat, str. 49) Zdefiniowanie celów jest wazne, gdyż pomiar efektów jest możliwy, gdy jednoznacznie jest sformułowany cel. W przedsiębiorstwie cele spełniają wiele funkcji, a przede wszystki: - są wskazówką i nadają kierunek i sens działań pracownikom, menedżerom i właścicielom, - praktyka ich ustalania służy planowaniu, a następnie ich realizacji, - stanowią potencjalne źródła motywacji pracowników, - tworzą skuteczny mechanizm oceny i kontroli.
(cytat, str. 28) - przemieszczanie i magazynowanie materiałów oraz ich rejestracja, - fizyczne aspekty przepływu surowców i towarów oraz związane z tym przepływy informacji w sferze dystrybucji, - przebiegi towarowe w sferze dystrybucji, - zaopatrzenie, przechowywanie i transport materiałów, części i gotowych produktów produktów wraz z odpowiednią dokumentacją w kanałach marketingowych, - ogół czynności ułatwiających przepływy produktów i informacji z miejsc pozyskania surowców do miejsc konsumpcji, - przepływy materiałów, osób, energii i informacji w systemach, - obieg towarów i jego informacyjnych uwarunkowań wraz z determinantami, - systemy i procesy obejmujące sferę przepływu dóbr i informacji, - system przepływów obiektów przez łańcuchy i sieci czynności i procesów, - cyrkulacja informacji i towarów, - system tworzenia wartości w sferze przepływów.
(cytat, str. 97) Podstawowe zadania i możliwości logistyki: - logistyka wspomaga orientację rynkową przedsiębiorstwa; jest zorientowana naoferowanie nabywcom optymalnego poziomu i jakości obsługil sprzyja zwiększaniu przejrzystości rynku oraz elastyczności i zdolnośći dostosowania się przedsiębiorstw do zmian na rynku, - logistyka jest zorientowana na stymulowanie usługi i obsługi klientów, przy równoczesnej racjonalizacij we wszystkich sferach przedsiębiorstwa i fazach układu logistycznego, - logistyka jest zorientowana na wykrozystanie zależności i efektów synergicznych w całej strukturze systemu logistycznego, - logistyka umożliwia rozwiązywnaie problemów powstajacych w miejscu styków (sprzężeń) przepływó towarów i informacji z innymi obszarami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie, - logistyka umożliwia oraz stymuluje tendencje do integracji i hierarchizacji celów w przedsiębiorstwie i w powiązaniu z jego partnerami; wspomaga przedsięwszięcia i komponenty zarządzania oraz strategii marketingowej w sposób długotrwały, determinujac ich skuteczność, - logistyka jest zorientowana na racjonalizację systemu organizacyjnego przedsiębiorstw i całego układu przepływów towarowych, - logistyka stymuluje wzrost ogólnej efektywności gospodarowania.
(cytat, str. 27) Przedsiębiorstwo powinno dysponować takim zasobem informacyjnym, który umożliwiałby realizację głównych zadań. Zadania te koncentrują się na stałym, pełnym i prawidłowym zaspokojeniu potrzeb ostatecznych konsumentów na towary wraz z usługami towarzyszącymi ich sprzedaży.
Słowa kluczowe:zasób informacyjny, zadania Komentarze i źródła pierwotne: Maria Sławińska Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Katedra Przedsiębiorstw Handlowych
(cytat, str. 27) Rola mienrników w procesie zmian polega na: 1. ułatwieniu komunikacji w obszarze ustalonych celów, 2. identyfikacji obszarów procesów wymagających zmian 3. zbieraniu informacji w celu zrozumienia istoty problemu i umożliwienia oceny alternatywnych rozwiązań 4. śledzeniu postępu realizacji założonych celów 5. kwantyfikacji i kompleksowego śledenia wyników wprowadzanych zmian