Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 16) Należy stale dążyć do poprawy konkurencyjności, ponieważ współczesna łatwość komunikacji oznacza, że żadna firma nie może czuć się odizolowana, bezpieczna i wolna od napięć rynku.
(cytat, str. 33) Rynek finansowy w Wielkiej Brytanii, w tym rynek consumer finance, uznawany jest za jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie.
(cytat, str. 82) Nowe rynki rzadko kiedy powstają spontanicznie, za pomocą tajemniczego procesu autogeneracji. Genialne pomysły zawsze będą częścią procesu kretywnego myślenia, ale ważniejsze jest istnienie logicznego procesu za pomocą którego przedsiębiorstwa mogą rozwijać kreatowyność pracowników, identyfikować i badać nowe kierunki konkurowania, i konsolidować kontrolę nad pojawiającymi się rynkowymi okazjami.
(cytat, str. 345) "Konkurencyjność przedsiębiorstwa jest to zjawisko wieloaspektowe i dlatego pojawiają się różnice w jego kwantyfikowaniu i stosowanych definicjach. Konkurencyjność może być określona jako zdolność do funkcjonowania w warunkach gospodarki wolnorynkowej. Im większa konkurencyjność, tym pozycja przedsiębiorstwa na rynku jest pewniejsza, a jego funkcjonowanie i rozwój są mniej narażone na czynniki zewnętrzne i wewnętrzne słabości."
(cytat, str. 348) "Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa można analizować zarówno w kontekście przewag konkurencyjnych, jak i w łańcuchu powiązań przyczynowo-skutkowych."
(cytat, str. 10) Konkurencyjność rynku to teren starcia interesów nabywców, którym ona sprzyja praz interesów sprzedawców, którzy ją będą zwalczać. Jest przedmiotem przetargów, przenoszących się na teren ogólnokrajowy, wywołującym regulacje prawne i skutki w politykach rządów.
(cytat, str. 35) Warunkiem zapewnienia konkurencyjności jest m.in. opłacalność produkcji, odpowiedni poziom jakości, umiejętności zabezpieczenia się przed ryzykiem, umiejętność zdobycia zaufania.
Słowa kluczowe:konkurencyjność Komentarze i źródła pierwotne: P. Sedlak, Co warto wiedzieć o motywowaniu.
(parafraza, str. 21) Innowacyjność, jako czynnik kształtowania konkurencyjności wynika z kilku przesłanek: - innowacyjność zawiera element nowości i zmiany, ma zatem charakter dynamiczny i twórczy, - innowacyjność jest czynnikiem powiązanym z pozostałymi czynnikami oddziałującymi na wzrost konkurencyjności zarówno na wejściu. jak i na wyjściu, co oznacza oddziaływanie na ogólną efektywność działań firmy, - oddziaływanie innowacji na pozostałeczynniki w kontekście konkurencji ma na ogół charakter synergicznie pozytywny, - iinowacje silnie oddziałują na kreowanie popytu rynkowego, który jest niezwykle ważnym czynnikiem kształtowania konkurencyjności.
(cytat, str. 35) Twierdzenie że celem działalności przedsiębiorstwa jest zwiększanie własnej wartości jest fałszywe. Celem przedsiębiorstwa ma być osiąganie konkurencyjności w danym obszarze działalności, a jest to zdolność, której wartość niełątwo ocenić. PRzedsiębiorstwo musi być nastawione na tworzenie wartości dla klienta.
(cytat, str. 132) Niezmiernie istotny aspekt motywacji stanowi uczenie się. Konieczne jest rozwijanie wiedzy i umiejętności. Wiedza i informacja sranowią ważny czynnik w walce konkurencyjnej.
(cytat, str. 26 - 27) Tworzenie przez państwa podlegające transformacji systemu wymuszającego innowacyjność i konkurencyjność, zdaniem G. Kołodki przebiega w trzech płaszczyznach: - stabilizacji makroekonomicznej, - zmian instytucjonalnych, - restrukturyzacji sił wytwórczych.
(cytat, str. 26) Jak stwierdził H. Podedworny: "transformacja krajów postsocjalistycznych jest długotrwałym procesem tworzenia zdolnego do innowacji systemu społeczno-gospodarczego, funkcjonującego w warunkach silnego umiędzynarodowienia życia gospodarczego. W krajach tych państwo musi stworzyć system zmuszający potencjalnie konkurencyjne gałęzie i przedsiębiorstwa do stałej innowacyjności i konkurencyjności".
(cytat, str. 97) Z powszechnie przyjmowanej definicji OECD wynika, że konkurencyjność gospodarki to zdolność do sprostania konkurencji międzynarodowej, a więc realizowania znaczącego eksportu i utrzymania wysokiego poziomu i tempa wzrostu popytu wewnętrznego, bez pogorszenia salda rachunku obrotów bieżących.
(parafraza, str. 217) Funkcja konkurencyjna promocji wyraża się w tworzeniu pozacenowych instrumentów rywalizacji rynkowej. Konkurencyjna funkcja promocji przejawia się na dwóch płaszczyznach: w konieczności zapewnienia przez przedsiębiorstwo atrakcyjności i siły przebicia instrumentów i programów promocyjnych oraz w możliwości zakłócania kampanii promocyjnych realizowanych przez konkurencję.
(cytat, str. 218) Utrzymanie przez firmę konkurencyjności wymaga często wprowadzenia kompleksowych zmian w procesach jej funkcjonowania, a nawet przebudowy całej jej organizacji.
(cytat, str. 27) Jeżeli chodzi o kwestię wzrostu konkurencji z podmiotowego punktu widzenia, to jest on podnoszony w zbliżonym stopniu przez praktycznie wszystkie kategorie przekrojowe przedsiębiorstw. Nie różnicuje tego ani wielkość firmy, ani jej branża, zakres czy skala działalności - zjawisko o jest dostrzegane w takim samym stopniu przez wszystkie badane podmioty, co świadczyć może o równomiernym rozwoju rynku od strony podmiotowej.
(cytat, str. 326) Do globalnych determinantów konkurencyjności można zaliczyć: - szybkość tworzenia i rozwijania nowych atrakcyjnych produktów produktów o globalnym zasięgu; - wytwarzanie w klasie światowej tych produktów i zdolność dostosowywania oferty do zmian globalnego popytu; - stosowanie globalnego marketingu umożliwiającego efektywną sprzedaż, na wszystkich istotnych rynkach, produktów zaspokajających oczekiwania klientów, -zdolność do akumulacji środków finansowych potrzebnych do optymalnego rozwoju działalności, koncentrowania się na obszarach o najwyższej wartości dodanej oraz tworzenia i skutecznej sprzedaży kolejnych generacji produktów.
(cytat, str. 43 - 44) Najsilniejszy impuls dla zarządzania jakością w firmach wypływa z konkurencyjności rynku. Istnieje ona w każdym kraju, w każdym rejonie. Niejednakowe są jednak instrumenty jej ochrony. Konkurencyjność rynku to teren starcia interesów nabywców, którym on sprzyja, z interesami sprzedawców, którzy będą ja zwalczać. Stąd instrumentom ochrony konkurencji będą zawsze towarzyszyły instrumenty ochrony przed konkurencją, wymuszane przez miejscowe kręgi przemysłowe.