Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 40 - 41) Korzyści to cechy produktu lub usługi, które zostały wprowadzone w życie. (...) Korzyścią jest to, co klient może uzyskać dzięki produktowi lub usłudze.
Słowa kluczowe:korzyści Komentarze i źródła pierwotne: rozwinięcie w podrozdziale 2.3
(cytat, str. 54) Wynikiem nadużywania pozycji dominującej jest osiąganie korzyści przez dominanta rynkowego. Ich źródłem jest z reguły polityka cen polegająca na stosowaniu praktyk eksploatacyjnych (ceny nadmiernie wygórowane) lub antykonkurencyjnych (ceny rażąco niskie, dyskryminacja cenowa, rabaty lojalnościowe). Siła rynkowa dominanta może być także źródłem korzyści wynikających z takich działań, jak na przykład: narzucenie długich terminów płatności dla dostawców (wymuszanie kredytu kupieckiego na dostawcach), odmowa sprzedaży bez uzasadnienia i przy braku alternatywnych źródeł zaopatrzenia się klientów, transakcje wiązane i nadużycie własności intelektualnej.
(cytat, str. 122) Te banki, które będą lepiej zarządzały ryzykiem kredytowym, będą potrzebowały mniej kapitału. A fundusze sekurytyzacyjne umożliwiają pozbycie się złych długów, w dodatku z ulgą podatkową.
(cytat, str. 143 - 144) Korzyści w wdrożenia CRM: 1. Mierzalne - zmiany podstawowych wskaźników: wzrost sprzedaży, zysk w przeliczeniu na klienta, koszty sprzedaży, wzrost odpowiedzi na prowadzone kampanie i akcje reklamowe, wzrost marży na pojedynczej transakcji, szybszy czas odpoweidzi na problemy klientów, identyfikacja mocnych i słabych stron 2. Niemierzalne - wzrost lojalności klienta, pozyskanie nowych, zadowolenie pracowników, poprawa wizerunku, stworzenie zbioru danych, odkrycie niszy rynkowej i sposobu uzyskania przewagi.
(cytat, str. 73) Korzyści integracji oprogramowania: - wszystkie istotne dane występują w systemie jednokrotnie (ograniczenie nadmiarowości i uzyskanie efektu "taka sama informacja dla każdego") - eliminacja konieczności dwu lub trzykrotnego wprowadzania danych i tym samym zmniejszenie okazji do błędu - eliminacja negatywnego wpływu "wyspowych" systemów informatycznych - umożliwienie przetwarzania "on-line" istotnych danych biznesowych - usprawnienie procesów koordynacji w organizacji we wszystkich obszarach funkcjonalnych i jednostkach organizacyjnych - zwiększenie efektywności działań menedżerskich i planistycznych
(cytat, str. 87) "Korzyści wymierne, płynące z eksploatacji inwestycji, są określane jako przychody lub wpływy finansowe. Korzyść jest przychodem w chwili zaistnienia zdarzenia gospodarczego, którego skutkiem jest ujęty jako kwota należna podmiotowi osiągającemu przychód."
(parafraza, str. 27 - 28) Uzyskanie maksymalnych korzyści z organizacji procesu foresightu związane jest z występowaniem takich atrybutów jak: - Antycypacja - Partycypacja - Konsensus społeczny sieci partnerskie - Długookresowa perspektywa kultura myślowa o przyszłości
(cytat, str. 44) W przypadku przekazywania informacji korzyści mogą wynikać ze zmiany stanu informacyjnego innych podmiotów i mieć taki sam charakter jak w przypadku pozyskiwania informacji. Możemy więc wyróżnić korzyści jedno- i wielokrotne, a także własną satysfakcją.
(parafraza, str. 57) Korzyści akredytacji: - zapewnienie wiarygodności i zaufania klientów, - uporządkowanie organizacyjne laboratorium, - zwiększenie pewności działań laboratorium, - lepszy dostęp do krajowego i zagranicznego rynku badań, - większa gwarancja poprawności i poufności wyników, - poprawa konsolidacji załogi laboratorium.
(cytat, str. 100) Wśród korzyści płynących z posiadania certyfikatu jakości można wymienić: - lepszą rozpoznawalność i firmy i jej produktów w otoczeniu; - gwarancję zaspokajania wymagań i życzeń klientów; - zapewnienie otoczenia o profesjonalizmie pracowników i systemy działania całej firmy; - gwarancję korzyści dla klienta; - większą łatwość w budowaniu pozycji firmy i jej produktów na danym rynku; - możliwość zatrudnienia lepszych pracowników; - jawność celów firmy, jej pozycji, kultury i metod działania; - przyspieszenie budowania dobrego wizerunku firmy.
David Begg,
Makroekonomia. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, ISBN: 978-83-208-1644-0 (46+0)
(cytat, str. ) "Do podstawowych korzyści gospodarczych związanych z rozwojem turystyki (krajowej i zagranicznej, szczególnie przyjazdowej) należy zaliczyć m.in.: - napływ dewiz, - wzmocnienie gospodarki (na szczeblu miejscowości, regionu, kraju) dzięki produkcji towarów i usług dla turystów, - większą różnorodność i intensywność działalności gospodarczej, zwłaszcza z wykorzystaniem lokalnych zasobów i produktów, - rozwój działalności inwestycyjnej (lokalnych, krajowych i zagranicznych inwestorów), stymulowanej rosnącymi rozmiarami ruchu turystycznego, - lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, - poprawę infrastruktury komunalnej przez rozbudowę infrastruktury turystycznej, - korzystanie z istniejącej infrastruktury turystycznej przez ludność miejscową, - efekt mnożnikowy, - wzrost poziomu zaopatrzenia ludności, - rozwój sektora usług służących turystom i ludności miejscowej (np. handlu detalicznego, gastronomii, sportowo- rekreacyjnych itd.), - tworzenie dodatkowych miejsc pracy w miejscowościach, które najczęściej nie mają rozwiniętego przemysłu lub wykazują ograniczone możliwości rozwoju rolnictwa".
(cytat, str. 39 - 40) Korzyści, jakie może uzyskać bank i jego oddziały operacyjne przez stosowanie segmentacji klientów, mogą być różnorodne, np.:
analiza poszczególnych segmentów rynku jest podstawą oceny ich atrakcyjności (opłacalności) dla banku i wpływa na planowanie działań marketingowych oraz uniknięcie nieefektywnego wykorzystania zasobów banku;
znajomość potrzeb różnych segmentów jest podstawą przygotowania oferty usług bankowych ( w tym zwłaszcza nowych) i skierowania jej do konkretnych adresatów - potencjalnych nabywców;
możliwość dostosowania cech oferty do potrzeb i oczekiwań segmentów klientów stwarza szansę uzyskania przewagi konkurencyjnej w konkretnym segmencie rynku.
(cytat, str. 97) Badania wskazują, że ludzie wolą odnosić kilka drobnych korzyści niż pojedynczą korzyść o takiej samej wartości. Jeżeli chodzi zaś o straty, wolą ponieść jedną dużą niż identyczną, podzieloną na części.
Słowa kluczowe:kobieta menedżer, korzyści Komentarze i źródła pierwotne: Mały rocznik statystyczny, GUS, Warszawa, 2010, s.12.
(cytat, str. 31) "Korzyści płynące z internacjonalizacji (): -możliwość amortyzowania na szerszym rynku nakładów) poniesionych na badania i rozwój, -możliwość realizowania produkcji o dużych rozmiarach i osiągania korzyści skali, -możliwość lokalizowania poszczególnych procesów wytwórczych (badań i rozwoju, produkcji, sprzedaży itp.) tam, gdzie jest to najbardziej efektywne i rentowne."
(cytat, str. 86) Korzyści związane z organizacją wirtualną(OV): - rosnące zyski uczestników organizacji, - szybkie reakcje na pojawienie się tzw. niszy rynkowej, - skrócenie czasu wprowadzenia produktu na rynek, - realizacja transakcji mimo barier prawnych i organizacyjnych, - integracja zróżnicowanych kompetencji składowych elementów i możliwość ich łącznego wykorzystania, umożliwiającego uzyskanie efektu synergii, - możliwość korzystania z tego, co każdy z partnerów ma najlepszego, w pełni profesjonalnego, zwłaszcza wiedzy, - możliwość zastosowania najbardziej nowoczesnych metod i technik zarządzania, - ciągła optymalizacja procesów, innowacyjność i rozwój, - możliwość współpracy a partnerami, którzy w warunkach organizacji tradycyjnej nie spotkaliby się ze sobą, - globalizacja działalności.
(parafraza, str. 66) Korzyści płynące z zastosowania outsourcingu: - redukcja kosztów - skoncentrowania sił, środków i procesów zarządczych na zasadniczych celach firmy - efektywniejsze wykorzystanie czasu poprzez zatrudnianie ekspertów z zewnątrz (ekspert pracuje tylko gdy jest faktycznie potrzebny) - utrzymanie zdecydowanie niższego poziomu zatrudnienia, a co za tym idzie zapewnienie wykwalifikowanego personelu - odciążenie różnych działów firmy
Słowa kluczowe:outsourcing, korzyści Komentarze i źródła pierwotne: Szersze omówienie znajduje się an tych samych stronach
(cytat, str. 356 - 357) Najbardziej powszechne korzyści i problemy związane ze stosowaniem QFD można podsumować w sposób przedstawiony poniżej: - Wyroby i usługi stają się sterowane przez rynek, a cała organizacja skłania się do zmian w kierunku prokonsumenckim. - Jest mniej zmian projektu. - Koszt uruchomienia jest niższy. - Cykl prac nad projektem jest krótszy. - Opanowana zostaje umiejętność międzywydziałowej pracy zespołowej. - Wyjaśniona zostaje konkurencyjna pozycja oferty wyrobów firmy. - Zapewniona zostaje koncentracja prac i priorytety przy wprowadzaniu nowych produktów. - Proces spełnia rolę wykazu czynności kontrolnych. - Wprowadzony zostaje wspólny język dla różnych służb. - Każdy ma możliwość zrozumienia całości obrazu. - Zapewniona zostaje jakość każdej służby.
(cytat, str. 217 - 218) 1. Krytyczna analiza poziomu zawodowego pracowników i ich zdolności do radzenia sobie z dyscypliną, narzucaną przez wybraną normę. 2. Dokładne dokumentowanie wszystkich niezgodności - zarówno wewnątrz organizacji, jak i leżących po stronie dostawców, zleceniobiorców lub innych podmiotów - dostarcza kierownictwu czułego narzędzia do pomiaru skuteczności i ułatwia poprawienie powtarzalnych błędów. Z tych samych względów rejestry niezgodności mają dużą wartość dla niezależnego audytora. 3. Koszty niezgodności oraz koszty działań zaradczych są na ogół trudne do określenia, zwłaszcza w małych firmach, lecz uważa się, że sięgają one rzędu 4% lub 5% kosztów sprzedaży. Nie spierając się o wysokość tych kosztów trzeba uznać, że straty są znaczne. Każdy system, który może przyczynić się do ich zmniejszenia, pozwoli oszczędzić znacznie więcej, niż wynoszą początkowe koszty wprowadzenia i utrzymania systemu zapewnienia jakości i wnieść swój wkład do ogólnego wyniku finansowego firmy. 4. Uzyskanie certyfikatu przez wiarygodną firmę rzeczoznawczą tworzy zaufanie wśród obecnych i przyszłych klientów. Będą oni bardziej skłoni do zamówień, zapewniając firmie szerszy udział w rynku.