Cytaty i parafrazy dla: benchmarketing (0 - 13 z 13)
Borowiecki R.,
Kwieciński M.,
Informacja w zintegrowanej Europie,
Difin, Warszawa 2006
- Benchmarketing jest silnie promagowany przez Unię Europejską, jako narzędzie sprzyjające zwiększeniu konkurencyjności gospodarek krajowych i regionów europejskich wobec rejonów amerykańskich i azjatyckich. ()
Benchmarketing warunków ramowych obejmuje czynniki na poziomie infrastruktury, wyznaczające środowisko biznesu regionów gospodarczych, np. Krajów członkowskich UE lub krajów postkomunistycznych, takie jak: finanse, edukacja, transport, inwestycje, stabilność gospodarki itp.
Benchmarketing sektorowy koncentruje się na porównaniach jednego sektora względem drugiego w układzie międzynarodowym, np. skektor chemiczny, automatyki, motoryzacyjny itp.
(Borowiecki R., Kwieciński M. 2006, s. 69) Komentarze i źródła pierwotne: Andrzejczuk B., Operacje dokumentowe w transakcjach handlu zagranicznego. Inkaso, Twigger, Warszawa 1992, s. 2.
Kowalczewski W.,
Nazarko J. (red.),
Instrumenty zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem,
Difin, Warszawa 2006
- Benchmarking obejmuje ciągłe działania przedsiębiorstwa, nastawione na twórcze naśladowanie najlepszych praktyk innych przedsiębiorstw w dowolne dziedzinie.
(Kowalczewski W., Nazarko J. (red.) 2006, s. 50)
Korzeniowski L.,
Menedżment,
EAS, Kraków 2010
- Benchmarking- porównywanie się z najlepszymi, dorównywanie im, orientacja na najlepszą klasę wyrobów i usług, uczenie się od konkurentów.
(Korzeniowski L. 2010, s. 122)
Żuchowski J.,
Narzędzia i metody doskonalenia jakości,
Politechnika Radomska, Radom 2004
- "Działania porównawcze pozwalają na porównanie efektywności procesów z efektywnością procesów prowadzonych przez firmy uznane za wiodące w branży. Pozwala to na określenie, w jakim stopniu różnimy się od konkurencji oraz ustalenie priorytetów w przygotowaniu planów dalszego rozwoju, w celu osiągnięcia przewagi na rynku. Metoda częściej jest znana pod nazwą "benchmarketing" - czyli poszukiwanie najlepszych rozwiązań poprzez stałą optymalizację realizowanych procesów ukierunkowanych na osiąganie coraz to lepszych wyników."
(Żuchowski J. 2004, s. 51)
Brilman J.,
Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- "Benchmarking jest procesem polegającym na doskonaleniu efektywności własnej organizacji poprzez identyfikowanie, analizowanie, adaptowanie i wdrażanie rozwiązań stosowanych przez organizacje najbardziej efektywne w skali świata."
(Brilman J. 2002, s. 262)
- "Można wyróżnić cztery rodzaje benchmarkingu:
- wewnętrzny,
- konkurencyjny,
- funkcjonalny,
- generyczny."
(Brilman J. 2002, s. 263-264)
Bugiel J.,
Zarządzanie,
Wydawnictwa AGH, Kraków 2002
- Benchmarketing - to metoda porównywania własnych rozwiązań z najlepszym oraz ich udoskonalanie poprzez uczenie się od innych i wykorzystanie ich doświadczenia.
(Bugiel J. 2002, s. 47)
- Benchmarketing - pozwala określić, czy proces zarządzania i wytwarzania w naszym przedsiębiorstwie powinien być udoskonalony.
(Bugiel J. 2002, s. 256)
Chrościcki Z.,
Zarządzanie firmą,
C.H. Beck, Warszawa 1999
- "Wstępem do wszelkich zmian jest zapoznanie ludzi z istniejącymi problemami. Muszą oni poznać nową filozofię i wizję przedsiębiorstwa. W trakcie odpowiednich seminariów i treningów przekazywane są pewne metody rozwiązywania problemów oraz porównywanie się w pewnych dziedzinach z konkurentami lub najlepszymi przedsiębiorstwami z innych branż."
(Chrościcki Z. 1999, s. 18)
- Metoda ta polega na analizowaniu osiągnięć przedsiębiorstwa w zakresie danego czynnika sukcesu i poszukiwaniu takiej podstawy odniesienia, która umożliwiałaby mu znaczne ich poprawienie.
(Strategor . 2001, s. 73)
Skrzypek E.,
Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie,
Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2010
- W opracowaniach naukowaych z dziedziny organizacji i zarządzania koncepcja benchmarkingu związana jest ze sposobem działania, w którym organizacje porównują stosowane u siebie rozwiązania organizacyjne i osiągane wyniki z rozwiązaniami wykorzystywanymi przez inne przedsiębiorstwa oraz z osiąganymi przez nie wynikami.
(Skrzypek E. 2010, s. 26)
Phillips J.,
Zarządzanie projektami IT,
Helion, Gliwice 2005
- Działania porównawcze (ang. benchmarketing). Ta metoda polega na wykorzystywaniu danych o innych projektach celem porównania ich wydajności z bieżącym projektem. Działania porównawcze dotyczą efektów końcowych, procesów zarządzania projektami oraz sukcesów I porażek poszczególnych projektów- na podstawie tych informacji można ocenić przebieg bieżącego projektu.
(Phillips J. 2005, s. 301)
Rutkowski K.,
Zintegrowany łańcuch dostaw,
Szkoła Głowna Handlowa, Warszawa 1999
- Benchmarketing to proces gdzie firmy starają się nawiązać równorzędną walkę konkurencyjną z liderami rynku często poprzez dokonywanie porównywania efektów swojej działalności z najlepszymi w swej kategorii (a także innych branż) przedsiębiorstwami i organizacjami. Celem tego procesu jest określenie sposobu w jaki najlepsi osiągają znakomite efekty, czyli poszukiwanie najlepszych praktyk. Konsekwencją zdefiniowania najlepszych praktyk jest wdrożenie ich we własnej organizacji.
(Rutkowski K. 1999, s. 119-120)