Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 337) Leksykon zarządzania finansami definiuje konsulting (ang. consulting) jako działalność prowadzoną przez specjalistów posiadających określoną wiedzę, która polega na oferowaniu odpłatnych usług doradztwa. Może dotyczyć róźnych sfer życia gospodarczego, stąd rozróżniany jest np. konsulting menedżerski, personalny, inżynierski.
Słowa kluczowe:konsulting Komentarze i źródła pierwotne: M. Porter, Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992, s.92.
(cytat, str. 149) Strategia osiągania sukcesu z klientami podczas konsultingu: - wybieranie klientów zanim rozpocznie się zadanie konsultingowa, najcześciej za pomocą rozmowy i wywiadu, ważny krok, w czasie którego pozyskuje się zaufanie klienta
- nauczenie się odrzucania niektórych klientów, niezależnie jak potencjalnie zyskowni mogą być, jeżeli wydaje się, że mogą opierać się proponowanym przez konsultanta zmianą i nie gwarantują sukcesu przedsięwzięcia - to może bowiem spowodować złą reputację eksperta w przyszłości
- przekonanie klienta, że jego problem był przez eksperta widziany wielokrotnie w przeszłości. Często odbywa się to, poprzez wyjasnianie klientowi, że swojego problemu nie skonceptualizował poprawnie. Gdy problem zostanie już przeformułowany - tak aby odpowiadał wcześniejszym doświadczeniom eksperta - praca może się rozpocząć.
- zaciemnianie wszelkiej dyskusji nt. metody pracy i sposobów usprawnienia działań, poprzez przedstawianie klientowi jego problemów za pomocą eksperckiego żargonu, co prowadzi do tego, żę klient wnioskuje iż wszystko co jest opisywane tak ezoterycznym językiem musi być przedmiotem złożonych eksperckich działań i jest trudne do pojęcia.
(cytat, str. 8) Konsulting to usługi świadczone przez niezależną i wykwalifikowaną osobę lub osoby w zakresie rozpoznania i badania problemów dotyczących polityki, organizacji, procedur i metod; zalecanie podjęcia stosownego działanie usprawniającego oraz udzielenie pomocy we wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań.
(cytat, str. 140) Wymagania dla konsultanta stawiane np. przez Stowarzyszenie Amerykańskich Firm Konsultacyjnych: - Generalny Konsultant - 10-15 lat praktyki, w tym 5 lat w dziedzinie doradztwa. - Starszy Konsultant - 5-10 lat praktyki, w tym 2-3 lata w doradztwie. - Konsultant - minimum 3-5 lat praktyki. - Młodszy konsultant - minimum 1-2 lata praktyki.
(cytat, str. 22) Firma konsultingowa to przede wszystkim firma bogata w profesjonalistów z konkretnej dziedziny, w której się specjalizuje. Prowadzi ona usługi doradcze dla różnego rodzaju podmiotów, w różnej formie jak i w różnych dziedzinach. Najczęściej jest to firma niezależna, a sam konsultant nie podejmuje decyzji ani nie jest za nią bezpośrednio odpowiedzialny. Jego zadaniem jest doprowadzić do czegoś, o czego zrobieniu nie decyduje. Konsultanci są postrzegani w różny sposób, jako doradcy, edukatorzy, agenci zmian, pomocnicy w rozwiązywaniu szeroko i różnorako pojętego problemu. 1996, r.1
(cytat, str. 29) Projekt konsultingowy dotyczący zmian w systemie zarządzania organizacjami jest mocno powiązany z procesem zarządzania zmianą. W procesie zarządzania zmianą możemy wyróżnić trzy główne klasy uczestników zmiany s.111: - generatorzy, działający w procesie rozmrażania- ich zadaniem jest takie pokazywanie problemów i spraw organizacji, aby pojawiło się przekonanie o potrzebie zmiany; -praktycy, mający zmianę wdrożyć- ich zadaniem jest przygotowanie zmiany, kiedy już została rozpoznana jej potrzeba; ta grupa to "agenci" zmiany; - adaptatorzy, uczestniczący w procesie zamrażania, poprzez badanie rezultatów i dostosowywanie zmienay ustalają ją jako nową normę dla grupy lub organizacji.
(cytat, str. 94) Konsultant, w rozumieniu tu przyjętym, jest to osoba, która posiada zakres wiedzy niedostępny bezpośrednio dla klienta ( ze względu na duży udział wiedzy niejawnej). Konsultant świadczy usługi poprzez sprzedaż wiedzy ( lub nieodpłatne jej udzielenie w oczekiwaniu przyszłych zysków). Według takiej definicji istnieje relacja pomiędzy rodzajem wykonywanych zadań a zaangażowaniem określonych rodzajów specjalistycznej wiedzy ( Fazlagić 2009): - know-what- wiedzy o zjawiskach, - know- how- wiedzy związanej z umiejętnościami, - know why- wiedzy systemowej.
(cytat, str. 165 - 166) Firmy konsultingowe funkcjonujące na polskim rynku swoim zasięgiem objęły następujące dziedziny: audyt, doradztwo podatkowe, doradztwo finansowe, doradztwo operacyjne oraz doradztwo strategiczne.
(cytat, str. 262 - 263) Konsulting wiąże się w mniejszym lub większym stopniu ze zmianami. Management Consulting ukierunkowany jest na badanie i wspomaganie funkcjonowania organizacji w celu zwiększania ich skuteczności, głównie poprzez analizę istniejących problemów biznesowych i tworzenie oraz wdrażanie planów poprawy.
(parafraza, str. 165 - 166) Firmy konsultingowe funkcjonujące na polskim rynku swoim zasięgiem objęły następujące dziedziny: audyt, doradztwo podatkowe, doradztwo finansowe, doradztwo operacyjne oraz doradztwo strategiczne.
(cytat, str. 261) Konsulting - (1) zbiór działań wykonywanych przez konsultanta mają pomóc klientowi w dostrzeżeniu, zrozumieniu problemu oraz podjęciu działań dotyczących wydarzeń w otoczeniu klienta dla poprawienia zdefiniowanej przez niego sytuacji; (2) interaktywny i dialektyczny proces, który jest oparty na dążeniach do zapewnienia sobie sensu tożsamości i kontroli zarówno przez konsultantów, jak i klientów.
(parafraza, str. 268) Model konsultingu wg Jackalla Niepokój, który doprowadza menedżerów do poszukiwania nowych sposobów kontrolowania organizacji i swojej ścieżki kariery ->POWODUJE, ŻE-> Racjonalne rozwiązania dostarczane przez firmy doradcze, które również są podstawą ich tożsamości. -> WZMACNIAJĄ-> Niepokój, który doprowadza(...)
(cytat, str. 292) Porady ekspertów powinny mieć przy tym charakter wyjasniająco-metodyczny, a nie instrumentalny, nie mogą polegać na dawaniu gotowych recept na różne okoliczności.
(cytat, str. 32) Doradztwo konsultingowe należy traktować jako pomoc dla klienta, który chce z niego skorzystać, który obdarza zaufaniem firmę konsultingową, ma prawo zasięgać opinii i uzyskać rekomendację danej firmy zanim podpisze umowę konsultingową.