Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 177) Opis głównego celu projektu powinien umożliwiać określanie określanie zakresu projektu. Dokumentem, w którym zostaje on zapisany jest statut projektu. Przy jego określaniu wskazane jest korzystanie z reguły S.M.A.R.T., zaproponowanej przez G. Dorana: S-(specific)-cel powinien być konkretny M-(measurable)-podane parametry i wartości powinny być mierzalne A-(assignable)-każda praca powinna być przypisana określonej osobie odpowiedzialnej R-(realistic)-cel powinien być realny T-(time related)-należy określić czas realizacji projektu.
(cytat, str. 31) Powszechnym rozwiązaniem, stanowiącym swego rodzaju standard szablonów dla języka PHP (choć należy zaznaczyć, że istnieje bardzo wiele innych rozwiązań), jest Smarty. System ten wprowadza swoją składnię języka (jest on dedykowany upraszczaniu działań związanych z budową plików w HTML), dzięki czemu osoby związane z budową warstwy prezentacji mają dostęp do prostszego i bardziej zautomatyzowanego zestawu poleceń.
(cytat, str. 184) Wyznaczanie celów tylko wtedy będzie skuteczną metodą, jeśli spełni kilka podstawowych warunków. Warunki te nazwano od pierwszych liter zasadą SMART. Cele te muszą być: skonkretyzowane - należy je określić możliwie konkretnie; mierzalne - każdy cel musi mieć swój wskaźnik, na podstawie którego będzie oceniana jego realizacja; akceptowalne - pracownicy, którzy będą realizować cel, muszą go akceptować, inaczej nie zechcą go zrealizować; realne - posiadane zasoby muszą być wystarczające do realizacji celu; terminowe - cele powinny posiadać termin wykonania.
(cytat, str. 127 - 128) Metodę SMART wykorzystuj się do określenia celów w sposób bardzo precyzyjny- celów które możemy zmierzyć konkretnymi wartościami liczbowymi. SMART to cel mierzalny. Pomocne przy określenieu celów tą metodą są następujące pytania: -Co dokładnie chcemy osiągnąć? -W jaki sposób możemy określić cel ilościowo? -W jakim terminie chcemy cel osiągnąć? -Czy cel jest pozytywny, pożąany, zachęcający do działania?
(parafraza, str. 67 - 68) Metoda SMART- zalecana przez Komisję Europejską metoda przedstawiania wskaźników. Skrót pochodzi od angielskich słów: Specific, Measurable, Agreed, Relevant, Time-bound. Zgodnie z tą metodą dobry wskaźnik powinien: 1. Konkretnie (specific) i jednoznacznie określać wielkość mierzoną oraz jej zakres zmienności, 2. Być mierzalny (measurable) i przedstawiać wynik w postaci liczbowej, 3. Zostać uzgodniony (agreed) z wszystkimi interesariuszami projektu, 4. Być odpowiedni (relevant) wybrany na podstawie realnych przesłanek, możliwy do osiągnięcia, 5. Określony w czasie (time-bound) umożliwiający identyfikację i rejestrację zależności czasowych pomiaru
Słowa kluczowe:m-marketing, SMART Komentarze i źródła pierwotne: E.Gołębska, D. Kempy, J. Witkowski, Eurologistyka w zarządzaniu międzynarodowym, PWN, Warszawa 2005
(cytat, str. 14) Metoda SMART stosowana jest do prawidłowego określenia celów działania. Samo słowo SMART oznacza w języku angielskim elegancki, zręczny, zgrabny, szykowny. W rzeczywistości istotne są pierwsze litery, które oznaczają: S - specific- konkretny M - measurable- mierzalny A - achieveable- osiągalny R - relevant- istotny T - timed- terminowy.
(cytat, str. 22) Cele projektu wyrażone jego parametrami powinny byc opisanie zgodnie z zasadą SMART, czyli: konkretnie i prosto(S-ang. Specyfic, Simple), mierzalnie(M-ang. Measurable), w sposób dający ocenić je jakościowo(A-ang. Assesable), realistycznie(R- ang Realistic), w powiązaniu z czasem(T-ang. Time-bound)
(cytat, str. 101) Zgodnie z metodą SMART dobry wskaźnik powinien:
-konkretnie (specific) i jednoznacznie określać wielkość mierzoną oraz jej zakres zmienności, -umożliwiać pomiar (być mierzalny - measurable) i przedstawianie wyniku w postaci liczbowej, -zostać uzgodniony (agreed) z wszystkimi interesariuszami projektu, -być odpowiedni (reievant), tzn. wybrany na podstawie realnych przesłanek, możliwy do osiągnięcia, -określony w czasie (time-bound) - umożliwiający identyfikację i rejestrację zależności czasowych pomiaru.
(cytat, str. 16) Cele powinny spełniać kryteria SMART, czyli być: - konkretne i proste (S- Specific, Simple), - mierzalne ilościowo (M- Measurable), - mierzalne jakościowo (A- Assesable), - realne do osiągnięcia (R- Realistic), - określone w czasie (T- Time-bound).
(cytat, str. 67) Cele SMART określają efekty, które są wystarczająco konkretne by je uznać. Obejmują one wymierne wskaźniki-materialne lub niematerialne - dzięki którym możliwa jest ocena relatywnego poziomu realizacji i sukcesu. Przedsiębiorstwo musi uznać je za wykonalne, a przy tym należy im przypisać niezbędne zasoby, aby możliwa była ich realizacja w określonych ramach czasowych.
(cytat, str. 64 - 65) (Smolbik-Jęczmień) Cele muszą być zgodne z systemem wartości - jeżeli cele będą oparte na naszych wartościach wówczas będziemy uważać je za własne, gdyż będą odzwierciedleniem tego co myślimy, czujemy, co jest dla nas najważniejsze.
Zasady określania celów: S - specific M - measurable A - Ambitious R - Realistic T - time oriented
E - Exciting - entyzjastyczny i ekscytujący R - Recorded - zapisany
(cytat, str. 220) "Każdy ze wskaźników powinien spełniać warunki reguły SMART. nazwa metody jest akronimem angielskich słów: specific(specyficzny, konkretny), measurable(mierzalny), agreed(uzgodniony), relevant(odpowiedni) oraz timebound(określony w czasie)."
(cytat, str. 83) "Cele powinny być określone zgodnie z regułą SMART: 1.Cele powinny być konkretne i elastyczne (specific and streching). (...) 2.Cele powinny być mierzalne (measurable), tak żeby wszystkie strony mogły na podstawie tych samych przesłanek uznać, że zostały osiągnięte (lub nie)(...) 3.Cele powinny być uzgodniony i osiągalne (agreed and achievable).(...) 4. Cele powinny być realistyczne i właściwe dla organizacji (realistic and relevant) dzięki czemu są dla wszystkich zainteresowanych bardziej atrakcyjne. (...) 5. Cele powinny być określone w czasie (time-related) tak żeby było jasne, do kiedy należy je osiągnąć."
(cytat, str. 45) Cechy poprawnie zdefiniowanego celu projektu odpowiadają zasadzie SMART, charakteryzującej wzorowo przygotowany opis wniosku projektowego. Nazwa pochodzi od pierwszych liter pięciu słów w języku angielskim, które wyróżniają najważniejsze cechy (właściwości) celu projektu, tj.: S - specific -konkretny; M - measurable - dający się zmierzyć; A - actionable - przekładalny na działania; R - realistic - realny, możliwy do wykonania; T - timetabled - ujęty w ramy czasowe.