Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 261) 1. Nagradzanie za propozycje usprawnień. 2. Stopniowe wprowadzenie kultury organizacyjnej, w której nagradza się za sukcesy raczej niż karze za błędy. 3. Wprowadzenie standardowego raportowania o projektach i okresach. 4. Zwiększenie liczby szkoleń i treningów opartych na konkretnych potrzebach i przykładach błędów z przeszłości. 5. Omawianie popełnianych błędów wśród kadry menedżerskiej. 6. Prowadzenie cyklicznych przeglądów kluczowych procesów, procedur, systemów i powtarzających się czynności. 7. Benchmarking - analiza działań konkurencji i uczenie się na ich błędach. 8. Promocja awansowania wewnętrznego i przeszkalanie następców.
(parafraza, str. 179) Benchmarking to metoda wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie, polegająca na uczeniu się od najlepszych. Po raz pierwszy zastosowała ją firma Xerox w latach osiemdziesiątych. Porównywanie się z innymi ma na celu doścignięcie ich w wybranej dziedzinie, umiejętności lub funkcji. Wyróżniamy 3 główne rodzaje :
-benchmarking wewnętrzny- nastawiony na porównywanie oddziałów i przedsiębiorstw wewnątrz firmy zdywersyfikowanej. Punktem odniesienia do porównania jest najlepszy pod jakimś względem oddział przedsiębiorstwa.
-benchmarking zorientowany na konkurencję- polega na porównywaniu się z liderem tego samego sektora, wyróżniającym się pod względem wybranej umiejętności czy zasobów. Analizowanie w jaki sposób konkurent doszedł do wysokiego poziomu doskonałości, pozwala skopiować dobre wzory i wykorzystać je we własnym przedsiębiorstwie.
- benchmarking funkcjonalny- opiera się na analizowaniu, w jaki sposób pewne funkcje w przedsiębiorstwie rozwiązały przedsiębiorstwa o dużym doświadczeniu i mistrzostwie funkcjonalnym, pochodzące niekoniecznie z tego samego sektora.
(cytat, str. 164) Benchmarking polega na wybraniu w sektorze firmy-wzorca, do której się porównuje swoje przedsiębiorstwo. Ten "wzorcowy konkurent" powinien mieć udział w rynku nie mniejszy od naszego i szybciej rosnący, lepsze wyniki finansowe, wyższą jakość, nowocześniejszą technologię, sprawniejszy marketing i zarządzanie. Benchmarking strategiczny polega na stałym porównywaniu naszego przedsiębiorstwa z "wzorcowym konkurentem" z punktu widzenia każdego z kluczowych czynników sukcesu.
Słowa kluczowe:benchmarking Komentarze i źródła pierwotne: W książce przedstawiono graficzne macierz BCG.
(cytat, str. 84 - 85) Na ogół rozróżnia się cztery typy benchmarkingu, poza benchmarkingiem produktu i strategicznym. Są to: - benchmarking wewnętrzny - benchmarking z konkurencją - benchmarking funkcyjny - benchmarking rodzajowy Każdy z nich ma swoje wady i zalety.
(cytat, str. 179) W każdym studium benchmarkingowym, w którym dokonuje się wymiany informacji, należy rozważyć, czy zawarcie standardowej umowy nie byłoby korzystne. Najbardziej oczywistym uzasadnieniem dla niej jest dokładność.(...). Prawne propozycje do ewentualnego wykorzystania w umowie podaje książka wydana przez Pitman/ Financial Times, Benchmarking Workout. Umowa może też uwzględnić: - podstawowe zasady regulujące współpracę w trakcie trwania umowy - ustalenia finansowe - obecność i pomoc strony trzeciej - doroczną rewizję - identyfikację informacji, które mają być przedmiotem wymiany - cel(e), do jakich mają być wykorzystane informacje - zobowiązania w stosunku do pracowników przedsiębiorstw kontrolowanych - warunek zwrotu materiałów/ informacji - zapis o zerwaniu umowy - zapis o naprawie szkód w razie naruszenia umowy
(parafraza, str. 198) W trakcie benchmarkingu mogą się pojawić różnorakie problemy takie jak: - niewłaściwe wskaźniki - niewłaściwy wybór partnera - benchmarking nie prowadzący do działania - nieudana próba przekonania wyższego kierownictwa do koncepcji - brak środków na benchmarking - nieznaczące dane - niedokładne/ błędne dane - niepowodzenie w zakresie "sprzedaży" danych wybranym partnerom - nadmierne poleganie na powierzchownym podobieństwie do partnera - partner benchmarkingu nieskłonny do udostępnienia przydatnych danych - benchmarking zbyt wielu wskaźników
(cytat, str. 138 - 139) Wprowadzenie w sektorze badawczo- rozwojowym, projektowym i usługowo- twórczym benchmarkingu jako części programu TQM (lub niezależnie od niego) jest jednak trudne z innych względów. Dziedziny te są tradycyjnie słabo usystematyzowane, toteż nie można w prosty sposób zdefiniować procesów biznesu, opracować siatek benchmarkingowych i wykonać porównań. Problem ten jest jednak coraz powszechniej dostrzegany i coraz większa grupa analityków usiłuje sobie z nim poradzić.
(cytat, str. 114) Jak dobrać firmę, którą mamy porównywać siebie, nasz proces, nasze działanie, nawet nasze produkty? Istnieje kilka metod, a wybór którejś z nich zależy od dziedziny objętej benchmarkingiem i okoliczności. Wybór może być oparty na: - posiadanej przez firmę wiedzy - wstępnych badaniach selekcyjnych - przeszukiwaniu baz danych - wykorzystaniu systemów sieciowych - bezpośrednich i telefonicznych wywiadach - analizie materiałów dostarczanych przez media - bezpośredniej obserwacji - publikacjach firmowych - analizie nagród i odznaczeń - reputacji firmy - publicznych prezentacjach
(cytat, str. 101) Model działania forum benchmarkingu wewnętrznego: 1. Składanie wzajemnych wizyt z prezentacją koncepcji i wyników. 2. Organizowanie sesji warsztatowych poświęconych sprawom fundamentalnym dla firm w obrębie grupy. 3. Rozwinięcie partnerstwa w benchmarkingu. 4. Stworzenie sieci benchmarkingowej i ustalenie wskaźników, służących jako punkty odniesienia przy porównywaniu wyników własnych i innych firm. 5. Podjęcie zbiorowego benchmarkingu zewnętrznego. Będące w dyspozycji środki ze wspólnej puli i siła takiego konsorcjum mogą ułatwić benchmarking zewnętrzny, z reguły niedostępny dla pojedynczej firmy członkowskiej.
(cytat, str. 83) Fazy benchmarkingu: - wybór przedmiotu - przeprowadzenie wewnętrznych badań w celu jasnego określenia obecnej praktyki i wyników - wybór porównywalnej firmy - zebranie danych z zewnątrz - analiza danych - określenie potencjału dla programu poprawy - wdrożenie programu poprawy - utrwalenie programu poprawy
(cytat, str. 59) Koncepcja benchmarkingu polega na porównywaniu własnego przedsiębiorstwa z przedsiębiorstwami najlepszymi pod jakimś względem i wykorzystaniu tych porównań w celu usprawnienia działań organizacji oraz osiągania lepszych efektów tych działań.
(cytat, str. 9 - 10) Biznesplan to dokument, który dowodzi, że twoja działalność będzie przynosiła dochód wystarczający do pokrycia wydatków oraz zysk satysfakcjonujący Ciebie i ewentualnych inwestorów.
Biznesplan nie jest zamkniętym dokumentem, który tworzysz tylko raz. Powinieneś stale się do niego odwoływać, upewniając się, że jesteś na właściwej drodze i że o niczym nie zapomniałeś. Powinieneś go rozwijać i dostosowywać do biznesowej rzeczy¬wistości.
Typowy biznesplan składa się z: 1. Ogólnego planu wykonawczego. 2. Ogólnej informacji o przedsięwzięciu. 3. Informacji o produktach (usługach). 4. Analizy rynku. 5. Opisu strategii i jej wdrażania (taktyk). 6. Informacji o osobach odpowiedzialnych za biznes. 7. Planu finansowego.
Słowa kluczowe:benchmarking, biznes plan Komentarze i źródła pierwotne: Dużo więcej w książce.
(cytat, str. 153) Wciąż popularnym podejściem jest benchmarking, którego celem jest porównywanie procesów i praktyk własnej organizacji z praktykami organizacji konkurencyjnych, które odnoszą sukcesy (Zairi, 1996).
(cytat, str. 214) Benchmarking jest strategią prowadzenia biznesu, polegającą na szukaniu wzorca rynkowego, z którego dane przedsiębiorstwo powinno brać przykład (np. powielać metody zarządzania, organizować podobną strukturę organizacyjną).
(cytat, str. 51) Benchmark - punkt porównawczy - jest wartością danego parametru wykorzystywaną jako punkt odniesienia w porównaniach, np. prędkość maksymalna samochodu lub liczba stron drukowanych przez najlepszą drukarkę laserową na minutę. Punktem porównawczym mogą również być wyniki pewnej firmy, np. ROCE, zyski/satysfakcja pracownika lub klienta. Benchmarking służy do porównania efektywności różnych procesów w danej firmie z tymi samymi procesami w innych organizacjach oraz do wspomagania poprawy tych procesów przy użyciu zdobytych informacji.
(parafraza, str. 138) Do metod wspomagających analizę sytuacji zaliczamy: -analizę SWOT, -cykl życia produktu, -macierz Boston Consulting Group (BCG), -macierz General Electric (GE)/ McKinsey, -benchmarking.
Słowa kluczowe:benchmarking Komentarze i źródła pierwotne: Wiesława Gryncewicz, Artur Rot
(cytat, str. 68) Benchmarking traktowany jako technika wspomagająca zarządzanie przedsiębiorstwem, doskonalenie procesów w nim zachodzących oparta jest na wiedzy o konkurentach.
(cytat, str. 148) Benchmarking generyczny - polega na porównywaniu procedur występujących we wszystkich typach firm, np. systemy płacowe, zarządzanie informacją.