Cytaty i parafrazy dla: celowo���� (0 - 4 z 4)
Stabryła A.,
Trzcieniecki J. (red.),
Organizacja i zarządzanie,
Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1986
- "Zasada celowości przewiduje konieczność jasnego i wyraźnego określania celów zarówno dla całego systemu wytwórczego, jak też dla poszczególnych jego podsystemów, do pojedynczych stanowisk włącznie. Pożądane jest przy tym ilościowe określenie celów każdej jednostki organizacyjnej."
(Stabryła A., Trzcieniecki J. (red.) 1986, s. 174)
Kaczmarek B.,
Sikorski C.,
Podstawy zarządzania,
Absolwent, Łódź 1998
- Zasada celowości polega na takim doborze czynności bądź zadań cząstkowych, aby można było wyraźnie określić, jaki cel lub zadanie stanowisko pracy (lub komórka organizacyjna) ma realizować.
(Kaczmarek B., Sikorski C. 1998, s. 100)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Celowość utrzymania marek lokalnych:
- możliwość zaspokojenia potrzeb niezaspokojonych przez marki międzynarodowe,
- lepsze dostosowanie cech produktu do lokalnych preferencji, co zwiększa szanse na zainteresowanie nabywcy ofertą, a następnie utrzymanie z nim długotrwałych relacji,
- możliwość dopasowania ceny do pozycji rynkowej marki, która niejednokrotnie pozwala osiągnąć wyższą marżę,
- możliwość swobodnego pozycjonowania marki w zależności od lokalnej sytuacji rynkowej,
- mniejsze ryzyko związane z przenoszeniem negatywnego postrzegania marki w jednym kraju na inne rynki.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 18)
Stabryła A.,
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
- Zasada celowości
- Formułowanie wizji i misji działalności firmy.
- Opracowanie klasyfikatora celów cząstkowych w poszczególnych obszarach funkcjonowania firmy.
- Budowa koncepcji rozwijającego się systemu celów, odpowiednio do wartości, jakie zostały zaakceptowane przez właścicieli i kierownictwo firmy.
- Działanie skuteczne przy respektowaniu zasad etyki biznesu.
(Stabryła A. 2000, s. 32) Komentarze i źródła pierwotne: Davenport T., Prusak L., Information Ecology, Oxford University Press, Oxford- New York 1997