Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 150) Uznanie, nagroda, docenienie bardzo się liczą. Nieważne, jak się wyraża. Ważne, by o nich nie zapomniano. Trzeba je wyrażać stale, przy każdej stosownej okazji. Pracownikom na tym zależy. Oczywiście, zależy im przede wszystkim na pieniądzach, ale to nie jest najbardziej efektywna zachęta. Jeśli chcesz wydać pieniądze, wydaj je inteligentnie. Nagradzaj wysoką jakość, nagradzaj zaangażowanie. Wydaj pieniądze tak, by sprawić nagrodzonym radość i dać im poczucie własnej wartości.
(cytat, str. 167) Zdaniem większości ludzi dobre lub znakomite wykonywanie zadań powinno być nagradzane. Sprawiedliwość nakazuje, by studenci, którzy lepiej niż inni wypadli na egzaminie lub w pracy seminaryjnej, uzyskali lepszą ocenę. Gdyby wszyscy - niezależnie od jakości swej pracy - otrzymali oceny niedostateczne, nie byłoby szczególnych powodów do wysiłku na studiach.
(parafraza, str. 69) Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym Jeżeli czujesz, że masz kłopot z nagradzaniem w jakimkolwiek momencie spotkania z podwładnym, to proponujemy do przetestowania nasz algorytm rozmowy doceniającej. 1. Nazwanie pozytywnych emocji szefa i celu spotkania. 2. Przypomnienie, za co konkretnie podwładny jest nagradzany. 3. Nazwanie korzyści, jakie dzięki postawie pracownika odnieśli szef i firma. 4. Odwołanie się do expose, czyli jaką pożądaną przez szefa postawą wyróżnił się pracownik. 5. Określenie nagrody. 6. Wysłuchanie komentarza podwładnego i rozmowa o źródłach jego sukcesu. 7. Zapowiedź dalszego nagradzania danej postawy i zakończenie spotkania w sposób, który daje satysfakcję podwładnemu.
Słowa kluczowe:nagradzanie Komentarze i źródła pierwotne: M. Ciesielski, Rynek usług logistycznych, Difin, Warszawa 2005
(cytat, str. 152) Są dwie metody skłaniania ludzi do uległości - nagradzanie i karanie. Nagradzanie polega na tworzeniu pozytywnych następstw zachowań, które są pożądane przez osobę wywierająca wpływ. Karaniem natomiast jest tworzenie negatywnych następstw, czyli wprowadzanie bodźców destrukcyjnych, po wykonaniu reakcji niepożądanej.
(cytat, str. 252) Nagradzanie jest formą bardziej swobodną i bardziej okazjonalną niż premiowanie, a nagroda nie ma charakteru roszczeniowego. Dla pracodawcy stanowi to i jej zaletę, i słabość. Zaletą jest brak ryzyka, mała pracochłonność i uciążliwość obsługi. Słabością - dużo mniejsze oddziaływanie motywacyjne.
(cytat, str. 18) Motywowanie jest procesem o charakterze tożsamościowym. Nagradzanie lub karanie pracowników (obojętne materialne czy niematerialne) jest wpływaniem na ich poczucie dumy lub wstydu.
(cytat, str. 58) "Choć słowa te często występują obok siebie, uznanie i nagroda to dwa odmienne pojęcia. to po angielsku "recognition" od łacińskiego cognoscere, co znaczy "poznawać na nowo" -przyp. tłum. Jest to sposób zachęcania poszczególnych osób lub grup poprzez uznawanie ich osiągnięć. Doceniając dotychczasowy wkład, dostarcza się motywacji do dalszych wysiłków. Istnieją zarówno oficjalne jak i nieoficjalne sposoby wyrażania uznania. Niektóre przykłady oficjalnego uznania, to między innymi prezentacja osiągnięć pracowników w pismach zarządu, publikacja pochwały w biuletynie firmowym, list z pochwałą lub podziękowaniem, uroczysty obiad lub kolacja, dyplomy uznaniowe, medale i inne odznaczenia. Nieformalne sposoby to między innymi słowa podziękowania, gest uznania, pochlebna uwaga wypowiedziana w obecności innych pracowników. Nagroda to przyznanie świadczeń finansowych w zależności od osiąganych wyników, co obok uznania stanowi dalsze wzmocnienie pozytywne. Dwa przykłady to uznaniowa podwyżka oparta na wynikach oceny pracownika oraz awans na wyższe stanowisko w zamian za istotny wkład w doskonalenie jakości".
(cytat, str. 152) Nagradzanie pracowników każdego szczebla zgodnie z podstawowymi zasadami efektywności możliwe jest tylko wówczas, gdy firma dysponuje procedurą skutecznego pomiaru u wartościowa pracy. Jeśli nie dysponuje się jasnymi kryteriami oceny jakości pracy, nie można spełnić jednego z podstawowych warunków skutecznego nagradzani, jakim jest zachowanie związku nagrody z ilością i jakością pracy, a bez tego płace i nagrody nie spełnią swojej funkcji motywacyjnej , rozumianej jako pobudzanie pracownika do zwiększenia wkładu, wysiłku intelektualnego lub fizycznego.
(cytat, str. 181) System nagradzania w organizacji tworzą formalne i nieformalne mechanizmy, za pomocą których definiuje się, ocenia i nagradza osiągnięcia pracownika.