Encyklopedia Zarządzania :: paradoks produktywno��ci IT
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: paradoks produktywno��ci IT (0 - 1 z 1)
(cytat, str. 100 - 101) Paradoks produktywności IT Obecnie zauważamy gwałtowne wdrażanie technologii, ale relatywnie mniejsze efekty w produktywności, wzrost produktywności jest coraz wolniejszy. E. Brynjolfson 1993 proponuje cztery interpretacje paradoksu produktywności: -Błędny pomiar. Tradycyjne miary, jak np. liczba transakcji obsługi pomnożona przez ich wartość jednostkową, wydają się ignorować nietradycyjne źródła wartości, jak wzrost jakości i szybkość obsługi klientów. Opóźnienie wynikające z nauki i dostosowań. Długi czas opóźnienia miedzy ponoszeniem nakładów kapitałowych (wdrożenie) a uzyskiwaniem korzyści ekonomicznych może wynikać z konieczności kształcenia się poszczególnych osób i organizacji, zanim będzie można w pełni wykorzystać TI. -Redystrybucja i rozproszenie korzyści. Inwestujący w TI odnoszą korzyści kosztem innych przedsiębiorstw w danym przemyśle. Możliwe korzyści nikną w procesie agregacji. -Błędne zarządzanie informacją i technologią informacyjną. Zgodnie z tym (podstawowy argument), firmy niewłaściwie zarządzają informacją i TI, co wyjaśnia brak częściowych korzyści z wdrażania nowych technologii informacyjnych (systemów informatycznych).
Słowa kluczowe:paradoks produktywności IT Komentarze i źródła pierwotne: Ch. Gronroos, On Defining Marketing: Finding a New Roadmap for Marketing,Marketing Theory 2006, nr 4, str.407.