Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: funkcjonowanie (0 - 7 z 7)
(cytat, str. 37) Doskonalenie funkcjonowania oznacza optymalizację procesów osiągania celów organizacji.
Słowa kluczowe:organizacja, funkcjonowanie Komentarze i źródła pierwotne: Strategia grupy kapitałowej powstaje w procesie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi, który obejmuje fazy przedstawione na rysunku 4.4 na str.88
(cytat, str. 37) Cele funkcjonowania są osiągane w wyniku realizacji procesów podstawowych, pomocniczych i informacyjnych.
Słowa kluczowe:organizacja, funkcjonowanie Komentarze i źródła pierwotne: Formułowanie strategii ogólnej i strategii personalnej grupy kapitałowe] przedstawiono na rys.4.5.na str.89
(cytat, str. 49) Celem optymalizacji funkcjonowania organizacji nie jest tutaj "maksymalne wykorzystanie zasobów organizacji, wykorzystanie mocy produkcyjnych, wykorzystanie środków pracy", lecz osiąganie immanentnego celu funkcjonowania na drodze takiej harmonizacji procesów podstawowych i pomocniczych, która zapewnia wykonanie zadań w ustalonym (optymalnym) terminie, zapewnia pożądaną (optymalną) jakość wyników, przy ustalonych (minimalnych) kosztach realizacji procesów, i która jest źródłem satysfakcji klientów i pracowników.
Słowa kluczowe:organizacja, funkcjonowanie Komentarze i źródła pierwotne: Elementy te w schematyczny sposób prezentuje rys.1.1 na str.13
(cytat, str. 30) Istotną cechą funkcjonowania przedsiębiorstw w formie spółek jest możliwość tworzenia powiązanych własnościowo łańcuchów przedsiębiorstw. Wynika to z faktu, że spółka może być kolektywnym akcjonariuszem w innej spółce, a ta z z kolei w następnej itd. W związku z tym jeszcze bardziej się zwiększa możliwość centralizacji kapitału.
(cytat, str. 57 - 58) "Potwierdzeniem negatywnych zjawisk stwierdzanych w funkcjonowaniu uzdrowisk mogą być m.in.: - postępująca dekapitalizacja zaplecza materialnego przedsiębiorstw uzdrowiskowych w następstwie braku środków na remonty oraz działalność inwestycyjną, - ograniczone możliwości zdobywania kapitałów zagranicznych na potrzeby rekonstrukcji i renowacji zaplecza uzdrowisk ze względu na nieuregulowane najczęściej problemy własnościowe oraz obrotu nieruchomościami, - wycofanie się Funduszu Wczasów Pracowniczych z korzystania z obsługi leczniczej oferowanej przez przedsiębiorstwa uzdrowiskowe, - wyraźne pogorszenie się standardu oferowanych usług uzdrowiskowych w wyniku postępującej dekapitalizacji zaplecza usługowego oraz braku środków na jego modernizację i remonty, - obniżenie się poziomu wykorzystania zdolności usługowej zaplecza materialnego przedsiębiorstw uzdrowiskowych, - rosnące zagrożenie środowiska naturalnego i kulturowego miejscowości uzdrowiskowych".
(cytat, str. 57 - 58) "Potwierdzeniem negatywnych zjawisk stwierdzanych w funkcjonowaniu uzdrowisk mogą być m.in.: - postępująca dekapitalizacja zaplecza materialnego przedsiębiorstw uzdrowiskowych w następstwie braku środków na remonty oraz działalność inwestycyjną, - ograniczone możliwości zdobywania kapitałów zagranicznych na potrzeby rekonstrukcji i renowacji zaplecza uzdrowisk ze względu na nieuregulowane najczęściej problemy własnościowe oraz obrotu nieruchomościami, - wycofanie się Funduszu Wczasów Pracowniczych z korzystania z obsługi leczniczej oferowanej przez przedsiębiorstwa uzdrowiskowe, - wyraźne pogorszenie się standardu oferowanych usług uzdrowiskowych w wyniku postępującej dekapitalizacji zaplecza usługowego oraz braku środków na jego modernizację i remonty, - obniżenie się poziomu wykorzystania zdolności usługowej zaplecza materialnego przedsiębiorstw uzdrowiskowych, - rosnące zagrożenie środowiska naturalnego i kulturowego miejscowości uzdrowiskowych".
(cytat, str. 18) Wiązanie wiedzy z realiami funkcjonowania organizacji skłania do prób szczegółowego, a zarazem holistycznego zdefiniowania zarządzania wiedzą. Nie jest to przedsięwzięcie łatwe. Stwierdza się, że w rzeczywistości próby te napotykają trudności wynikające nie tylko z różnorodności pojęcia wiedzy, ale też z jej odnoszenia do zróżnicowanych płaszczyzn działalności organizacji. W grę wchodzi uwzględnienie takich płaszczyzn, jak: - związki organizacji z otoczeniem, - koordynowanie całokształtu działalności organizacji, - funkcjonowanie wyodrębnionych jednostek organizacyjnych, - realizacja zadań poszczególnych pracowników.