Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 285) 1. Obrazowe, jasne i przemawiające do wyobraźni prezentacje dla wszystkich działów, uświadamiające wagę ich współpracy i płynące z niej korzyści, wspólne firmowe cele, oczekiwane od pracowników postawy oraz konsekwencje ich braku. 2. Wyjazdy integracyjne dla całej firmy, nastawione na integrację różnych działów. 3. Powoływanie międzydziałowych zespołów projektowych. 4. Rotacja czasowa - raz w roku 2-3dni pracy na kilku innych stanowiskach, by umożliwić zrozumienie istoty ich działania. 5. Szkolenia pokazujące jak funkcjonuje firma jako całość. 6. Premiowanie sukcesów całej firmy przez nagradzanie pracowników z działów, które się przyczyniły.
(parafraza, str. 90) Cele firm japońskich: 1)dywersyfikacja (dostosowanie produktów do potrzeb specyficznych odbiorców i specyficznych rynków), 2)udział w rynku, 3) zwrot zainwestowanego kapitału
(cytat, str. 276) Cele organizacji osiągane są poprzez realizację celów indywidualnych. Aby do niej doszło, pracownicy potrzebują pomocy przełożonego oraz jego opinii na temat swojej pracy.
Słowa kluczowe:cel firmy Komentarze i źródła pierwotne: Oleksyn T., Sztuka kierowania, Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Warszawie, Warszawa 1997, s.23 Pietrasiński Z., Znakomici szefowie i ich podwładni. O zmiennych czynnikach powodzenia, First Business Collage - Prywatne Policealne Studium Handlowe, Warszawa, 1994, s. 147.
(cytat, str. 117) Strategiczne cele marketingowe określają, co konkretnie firma chce osiągnąć w poszczególnych okresach, jakie konkretne rynki zamierza opanować, jakie asortymenty produktu zamierza oferować, o ile zamierza zwiększyć sprzedaż w określonym czasie itp. Strategiczne cele wyznaczają kierunek działań marketingowych przedsiębiorstwa i wpływają na opracowywany program konkretnych przedsięwzięć w formie planu.
(cytat, str. 338) Firma powinna rozważyć przede wszystkim fakt, na jaką reklamę może sobie w danej sytuacji pozwolić, jakie cele stawia przed działaniami reklamowymi, ile wydają na reklamę jej głowni konkurenci oraz, jakie są jej doświadczenia z ubiegłych okresów w zakresie skuteczności działań reklamowych.
Słowa kluczowe:reklama, cel firmy Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział: Systemy zarządzania wiedzą-nowy paradygmat czy wyzwanie? Autorzy: Wiesław M.Grudzewski Irena Hajduk
(parafraza, str. 23 - 24) Głównym celem przedsiębiorstwa jest zarobienie więcej niż wynosi koszt kapitału. Firmy posiadają jednak również inne cele wśród, których można wymienić : wzrost firmy, udział w rynku, zysk ze sprzedaży, wzrost dochodów na jedną akcję i reputacja.
(parafraza, str. 186) Cele rynkowe spółki (kolejność według liczby wskazań): 1)Zwiększenie lub utrzymanie posiadanego udziału rynkowego. 2)Zapewnienie wysokiej jakości oferowanych produktów i usług. 3)Innowacyjność technologiczna i produktowa, kreowanie nowych produktów. 4)Kreowanie lub poprawa wizerunku rynkowego firmy, budowa silnej marki. 5)Poprawa i unowocześnienie systemu obsługi klientów. 6)zwiększenie elastyczności w reagowaniu na nowe szanse rynkowe. 7)Zwiększenie lub utrzymanie atrakcyjności cenowej produktów. 8)Tworzenie i rozbudowa sieci stałych i lojalnych klientów. 9)Zwiększenie konkurencyjności na rynkach zagranicznych. 10)Unowocześnianie procesów logistycznych (logistyka wewnętrzna i zewnętrzna). 11)Rozwijanie własnej sieci sprzedaży i dystrybucji. 12)Wzmocnienie działalności promocyjnej i reklamowej. 13)Budowanie sieci stałych dostawców.
(cytat, str. 20) Cele kierownictwa muszą być elastyczne, muszą zawierać wolny obszar dla wprowadzenia nieoczekiwanych zmian mogących się pojawić jako wynik niepewności procesu przewidywania. Cele elastyczne są bardziej skuteczne aniżeli cele stałe.
(cytat, str. 35) Przygotowując się do ustalenia celów firmy, powinniśmy znać jej pozycję i poczynania na konkurencyjnym rynku. Oprócz dogłębnego rozpoznania i zrozumienia potencjału firmy, konieczne jest zatem rozpoznanie i zrozumienie jej otoczenia.
(cytat, str. 221) Tak więc głównym celem firmy jest tworzenie i rozszerzanie tej bazy zadowolonych odbiorców. Lecz tu pojawia się następny próg, jaki trzeba pokonać. Czy zawsze odbiorca jest "użytkownikiem" produktu? Często odpowiedź jest negatywna. Stąd więc każda firma działająca na rynku musi sama dokładnie określić, jak jej produkty będą użytkowane i jakie oczekiwania wiąże z nimi użytkownik. Wszystko, co firma będzie w stanie zrobić dla dostosowania produktu do jego przeznaczenia, a co przekracza ofertę jej konkurentów, stwarza jej na rynku przewagę, przy założeniu, że te cechy jakości zostaną dostrzeżone przez rynek. Potrzeby firmy muszą więc być zbieżne z potrzebami klientów-użytkowników.
(cytat, str. 280) Misja - syntetycznie wyraża rolę, jaką przedsiębiorstwo chce spełniać na rzecz otoczenia. Zgodnie z podstawowymi założeniami orientacji marketingowej, sformułowanie misji powinno wyjaśnić, czyje problemy, w jakim zakresie i — ewentualnie — w jaki sposób firma ma zamiar rozwiązać. Dzięki temu zostaje jasno ustalony cel kierunkowy, stanowiący podstawę wyznaczenia ogólnej strategii przedsiębiorstwa, oraz punkt orientacyjny dla wszelkich podejmowanych w nim działań.
(cytat, str. 80) o organizacji można mówić wówczas, gdy nie tylko części współprzyczyniają się do powodzenia całości, ale również całość przyczynia się do powodzenia części.
(cytat, str. 48) Cele przedsiębiorstwa: -uzyskanie i utrzymanie jakości wytwarzanego wyrobu lub świadczonej usługi w taki sposób, aby trwale zaspokajać stwierdzone lub przewidywane potrzeby odbiorcy - wyrobienie w przedsiębiorstwie zaufania do stosowanego w przedsiębiorstwie zarządzania, które powinno zapewnić stałe osiąganie i utrzymywanie zamierzonej jakości -osiągnięcie zaufania odbiorcy do tego,że zamierzona jakość dostarczanego towaru lub usługi jest osiągnięta
(cytat, str. 100) Z uwagi na rolę jaką odgrywają ludzie w organizacji profesjonalny menedżer powinien umieć tak oddziaływać na swoich pracowników, żeby oni zachowywali się zgodnie z jego oczekiwaniami i przyczyniali się do realizacji celów organizacji.
(cytat, str. 134) Misja w filharmoniach jest traktowana jako punkt odniesienia wszystkich działań, stanowi podstawę formułowania głównych celów strategicznych, a silnie artykułowany postulat niezmienności jest wartościowym czynnikiem higieny pracy.
(cytat, str. 161) Stworzenie publicznego wizerunku marki lub wyrobu pochłania bardzo wiele czasu, pieniędzy i wysiłku. Głównym celem firmy, bez względu na źródło potencjalnej szkody, musi być jak największe jego zabezpieczenie. Może to oznaczać rzucenie wyzwania mediom, gdy propagują opowieści, które rzeczywiście przynoszą szkodę, lub gdy posiadają wystarczającą siłę, aby zniszczyć dobre imię firmy czy produktu.
Słowa kluczowe:cel firmy Komentarze i źródła pierwotne: 1. Cechy charakteryzujące strategię ekspansji geograficznej zestawione zostały w tabl.7.7 na str.208-209 2. Cechy strategii ekspansji poprzez modyfikacje produktu i jej związki z procesami konkurencji ilustruje tabl.7.8 na str.210-211 3. Charakterystykę strategiii ekspansji poprzez innowacje produktowe i jej związki z procesami konkurencyjnymi ilustruje tabl.7.9 na str. 212-213
(cytat, str. 11) "...celem organizacji jest wykorzystanie specyficznych umiejętności i wiedzy poszczególnych pracowników, a więc przewodzenie ludziom a nie kierowanie nimi."