Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 255) Kształtowanie polityki personalnej nastawionej na rozwój pracowników, stworzenie najlepszych warunków do pracy i zawodowej realizacji zawodowych ambicji zmierza do połączenia celów organizacji i celów pracowników.
(cytat, str. 73) Cele organizacji to uświadomiony i pożądany przez jej członków stan rzeczy, który zamierza ona osiągnąć w określonym przedziale czasu. Cele wytyczają szerokie zamierzenia organizacji i określone zadania, które wzmacniają jej zdolność przetrwania i ukierunkowują działania wszystkich członków. Traktując cel jako kamień milowy i punkt kontrolny w przyszłości, można powiedzieć, że wskazuje on drogę w kierunku urzeczywistniania wizji i służy jako punkt odniesienia podczas oceny wyniku podejmowanych działań. Osiągnięcie celów przez organizację pozwala jej zrealizować wizję.
(cytat, str. 32) Cele przedsiębiorstwa i kryteria ich klasyfikacji: 1. Kryterium rynkowe - cel przedsiębiorstwa: wielkość udziału w rynku, dynamika sprzedaży, wejście na nowy rynek 2. Kryterium efektywnościowe - cel przedsiębiorstwa: wielkość zysku, rentowność, stopa zwrotu kapitału, efektywność inwestycji 3. Kryterium finansowe - cel przedsiębiorstwa: zdolność kredytowa, przepływy pieniężne, płynność finansowe 4. Kryterium prestiżowe - cel przedsiębiorstwa: image, wpływy społeczne i polityczne, misja społeczna 5. Socjalne - cel przedsiębiorstwa: zadowolenie pracowników, stabilizacja personelu, integracja załogi z celami przedsiębiorstwa
(cytat, str. 303) ,,Cele przedsiębiorstw nie są zatem uniwersalnymi wyznacznikami działalności każdego przedsiębiorstwa, pozostają raczej kategoriami planistycznymi, przedmiotem kształtowania stosownie do obiektywnych okoliczności i subiektywnych aspiracji ludzi skupionych wewnątrz i wokół przedsiębiorstwa.''