Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 290) Dział marketingu opracował nowy stojak na kosmetyki według wytycznych szefa działu. Trwały, lekki, atrakcyjnie wyglądający stojak po niewielkich poprawkach zostało zaakceptowane, a prototyp trafił do produkcji seryjnej. Był tylko jeden problem. Projekt stojaka powstał bez konsultacji z handlowcami, stąd nie spytano ich m.in. o rozmiar urządzenia. Gdy więc zaczęto rozwozić go po sklepach okazało się, iż stojak nie mieści się w drzwiach typowego sklepu.
(cytat, str. 205) Marketing - dostarczanie właściwych towarów i usług właściwym ludziom, we właściwych miejscach, o właściwym czasie, po właściwej cenie i przy użyciu właściwych środków komunikacji społecznej.
(cytat, str. 129) Po wielu latach intensywnego rozwoju marketingu okazało się, że promowanie nie tylko produktów i usług może być celem działań marketingowych, ale może nim być także promowanie określonych postaw społecznych (tolerancji, odpowiedzialności za drugiego człowieka), idei (troski o środowisko naturalne) i zachowań (przeciwstawiania się korupcji, narkotykom, itp.) Zespół działań, których celem jest promocja takich właśnie społecznie odpowiedzialnych i pożądanych postaw nazywany jest marketingiem idei, albo też marketingiem społecznym.
(cytat, str. 179 - 180) The Market Research Society (MSR), liczące ponad 8 000 członków w ponad 50 krajach, jest największą światową organizacją zrzeszającą osoby zajmujące się profesjonalnie badaniami oraz zainteresowane rynkiem, badaniami społeczeństwa i opinii.
MSR ma w swoich szeregach członków indywidualnych, pracujących nad badaniami w agencjach, niezależnych konsultantów, jak również osoby związane z uczelniami oraz organizacje reprezentujące klientów — członkowie Towarzystwa mają różne zawody.
Wszyscy członkowie MRS akceptują postępowanie zgodne z zasadami Kodeksu Badań Marketingowych, uzupełnionego o usługi doradcze Coddine oraz zestaw specjalistycznych zaleceń opartych na najlepszej praktyce.
MRS oferuje różne kwalifikacje i rodzaje członkostwa oraz szkolenia, jak również stwarza możliwości rozwoju zawodowego. W Wielkiej Brytanii organizacja ta przyznaje również oficjalne kwalifikacje zawodowe w dziedzinie badań rynkowych.
MRS wydaje liczne publikacje, dostarcza informacji, a także organizuje konferencje i seminaria. MRS uczestniczy w organizacji spotkań osób prowadzących badania rynkowe oraz innych spotkań ludzi związanych z branżą.
MRS występuje w imieniu osób zajmujących się zawodowo badaniami rynkowymi, reprezentując branżę w mediach. Zabiera także głos w sprawach ogólnych. Celem MRS jest wytworzenie jak najbardziej sprzyjających uwarunkowań prawnych dla badań rynkowych oraz wytworzenie o nich jak najlepszej opinii.
(cytat, str. 16) 4P (product, price, place, promotion) — produkt, cena, miejsce, promocja — to filary marketingu. Każdy z tych elementów wymaga badań rynkowych, dzięki którym można zrozumieć, jak poszczególne elementy działają.
(cytat, str. 12) Rynek jest kategorią ekonomiczną związaną nierozerwalnie z produkcją i wymianą towarową, natomiast marketing jest kategorią filozoficzną związaną ze sposobem myślenia o rynku.
(cytat, str. 138) Akcentowanie atrybutów produktu zamiast korzyści z jego użytkowania to jeden z najpowszechniejszych błędów marketingowych. Czasami atrybuty są ściśle związane z korzyściami, na przykład silnik 16-zaworowy jest najprawdopodobniej mocniejszy od silnika 8-zaworowego o tej samej pojemności, jednak najlepiej dowiedzieć się, co ma największe znaczenie dla klientów, i wokół tej korzyści budować przekaz marketingowy. Na przykład sukces japońskiego przemysłu motoryzacyjnego w dużej mierze opierał się na zaspokojeniu zapotrzebowania na samochody cechujące się wysoką niezawodnością.
(cytat, str. 235) Clienting zastępuje marketing, gdyż marketing, jak powiedział mi sam John Sculley z Apple Computer, jest ideą rynku masowego.
Słowa kluczowe:marketing, clienting Komentarze i źródła pierwotne: M. Trocki, "Outsourcing", PWE, Warszawa 2001; H. Simon, "Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków", PWN, Warszawa 1999, s.155-175.
(cytat, str. 111) Pewna interesująca analiza sporządzona dla lat dziewięćdziesiątych stwierdza, że przedsiębiorstwo, które dzisiaj reaguje cztery razy szybciej niż konkurent - załatwiając reklamacje, spełniając wymagania, realizując dostawy i oszczędzając czas klienta - będzie rosło trzykrotnie szybciej niż konkurent, będzie osiągać dwukrotnie większy zysk i w dalszej perspektywie zajmie przodującą pozycję na rynku.
Słowa kluczowe:marketing Komentarze i źródła pierwotne: źródło pierwotne: Heropolitańska i in., 2000, s.49
(cytat, str. 41) Konsument stał się przeładowany informacją, przesadnie krytyczny i zobojętniały, a jego potrzeba konsumpcji zaspokojona - aby wymienić kilka zasadniczych cech. Marketing zawierał i zawiera w sobie ważne elementy perswazji - czy to w reklamie telewizyjnej, radiowej, czy jako prospekt. Klient zaakceptuje rozpowszechniany przy pomocy reklamy przekaz i będzie kupował produkty. To należy już do przeszłości. Właściwe rozwiązanie brzmi: zwrot od manipulacji do poczucia wspólnoty.
Słowa kluczowe:marketing, manipulacja Komentarze i źródła pierwotne: Podział czynników według WTO (trzy główne grupy)
(cytat, str. 114) Controlling marketingowy jest podsystemem globalnego systemu controllingowego przedsiębiorstwa. Jest on powiązany z różnymi podsystemami, w szczególności z podsystemami controllingu logistyki oraz badań i rozwoju.
(cytat, str. 86) Większość firm ma dużo zasad, polityk i procedury ukierunkowanych na zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia: poprzez badania marketingkowe, ostrożną analizę segmentów rynku, benchmarking konkurencyjny, analizę struktury przemysłu. Jednak badania rynku dotyczące nowych produktów są z reguły niedokładne.
Nadmierny optymizm może stworzyć taką barierę między oczekiwaniami, a rzeczywistymi wynikami, że potencjalny nowy rynelk, produkt czy pomysł jest szybko porzucany.
(cytat, str. 90) Bardzo duże znaczenie w sukcesie każdej firmy ma dobre planowanie działań marketingowych. CRM jest zorientowany na działania efektywne. Stąd tez każda kampania w CRM musi być odpowiednio przygotowana. Często zdarza się, że przedsiębiorstwo planuje wzrost obrotów bez zapewnienia odpowiednich środków.
(cytat, str. 272 - 273) CPM to skrót od Cost Per Mille, gdzie Mille jest rzymskim słowem określającym tysiąc. Czasami CPM zastępuje się CPT(ang. Cost Per Thousand).
Jest to koszt 1000 ekspozycji reklamy określony przez właściciela danego medium reklamowego. Zazwyczaj jest to koszt 1000 wyświetleń bannera lub innej reklamy lub koszt 1000 wysyłek w mailingu.
Słowa kluczowe:marketing, internet, CPM Komentarze i źródła pierwotne: J. Goliszewski: Koordynacja systemu zasilania w informacje. "Przegląd Organizacji" 1990, nr 10.
(cytat, str. 230) Autoresponder Zwany jest też autosekretarką. Jest to podstawowe narzędzie e-biznesowe. Po wysłaniu listu na specjalny adres e-mail autoresponder wysyła nadawcy wcześniej przygotowaną wiadomość.
Narzędzie to wykorzystuje się głównie, by poinformować o urlopie lub procedurach, np. gwarancyjnych. Autoresponderów używa się też w celu usprawnienia obsługi klienta.
Typowy autoresponder nie ma bazy danych adresów, na które wysłał odpowiedź. Maile są po prostu przesyłane na Twoje konto e-mail.
Słowa kluczowe:marketing Komentarze i źródła pierwotne: Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1992, s.99
(cytat, str. 46 - 47) Up-selling Wracamy do przykładu z McDonald'sem. Ta sieć sprzedaje swoje produkty w różnych wersjach: najtańsze hamburgery i przeróżne wersje "Mac", małe, średnie i duże napoje. Przychodzimy po hamburgera, ale kupujemy Big Maca, bo wygląda apetyczniej. To jest up-selling.
Up-selling to sprzedawanie klientowi produktów wyższej klasy, droższych. Dealer samochodowy w procesie up-sellingu chciałby nam sprzedać samochód wyższej klasy po tym, jak zgodziliśmy się na pełne wyposażenie auta gorszego. Jeśli się zgodzimy, to znowu startujemy z "surowymi" samochodem i zabawa zaczyna się od nowa - czas na cross-selling.
Teoretycznie, wybitny sprzedawca mógłby sprzedać Mercedesa klientowi, który przyszedł po Fiata Punto... gdyby tylko istniały salony z tak różnymi samochodami.
Słowa kluczowe:marketing Komentarze i źródła pierwotne: Chcąc dokonywać zmian, należy ustalić, które czynniki mają wpływ na postawy i kulturę przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 16) Idea marketingu wirusowego opiera się na działaniu typowego wirusa (w znaczeniu przyczyny choroby lub wirusa komputerowego). Wirus infekuje najpierw jedną osobę, która następnie infekuje kolejne i tak zasięg skażenia rośnie geometrycznie.
W marketingu wirusowym naszym celem jest stworzenie takiego produktu lub materiału marketingowego (reklamy, informacji itd.), który zostanie dobrowolnie przekazany przez jednego odbiorcę innym.
Sztandarowym przykładem działania marketingu wirusowego są dzisiaj komunikatory internetowe (Gadu-Gadu, Skype), które swą popularność zawdzięczają faktowi, że ich pierwotni użytkownicy namawiają do korzystania z nich swoich znajomych, aby mogli się ze sobą w ten sposób komunikować.
Słowa kluczowe:marketing Komentarze i źródła pierwotne: *Crozier M.,Friedberg E.: Człowiek i system. Ograniczenia działania zespołowego. PWN,Warszawa 1982
Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.): Zarządzanie:teoria i praktyka. Warszawa, PWN, 1995,str.550
(cytat, str. 15) Reklama to narzędzie marketingu służące bezpośredniej lub pośredniej sprzedaży bądź generujące inną, oczekiwaną przez nas akcję.
Każda reklama powinna być skierowana do konkretnej grupy docelowej. Powinna też być "mierzalna" - tj. dawać możliwość ustalenia, jaki procent jej odbiorców zareagował w sposób dla nas korzystny.
Istnieje również reklama budująca świadomość marki, jednak tego typu reklam nie powinny stosować firmy, których nie stać na zorganizowanie intensywnej kampanii reklamowej w wielu mediach w tym samym czasie.
Słowa kluczowe:marketing, reklama Komentarze i źródła pierwotne: James P. Lewis - Project Planning, Scheduling & Control
(cytat, str. 15) Badania marketingowe - jeden z najistotniejszych i zarazem najczęściej lekceważonych elementów marketingu. Badania marketingowe sprawiają, że marketing czy, ogólniej, biznes jest działalnością skierowaną na generowanie zysku - a nie hazardem.
Każdy biznes, każda kampania reklamowa niepoprzedzona badaniami marketingowymi i nieprowadzona z ich użyciem jest zwykłym hazardem.
Internet to jedyne medium, w którym zbadać, policzyć i zmierzyć można praktycznie każdy aspekt biznesu, każdy element kampanii reklamowej czy nawet danej reklamy. Przy tym jest to - przy odrobinie wyobraźni - proste i tanie lub bardzo proste i bardzo tanie - zwłaszcza w porównaniu z badaniami marketingowymi prowadzonymi w innych mediach.
(cytat, str. 15) Pull marketing, to wersja marketingu, w której to klient przychodzi do sprzedawcy po informacje o jego produktach lub usługach. Przykładem zastosowania pull marketingu są strony internetowe, ale ich promocja - już nie. Rozwijającą się w USA technologię reklam na żądanie (ang. advertising on demand) również zaliczamy do puli marketingu.
Słowa kluczowe:marketing, pull marketing Komentarze i źródła pierwotne: autor: Elżbieta Sarzyńska