Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 11) Chińczycy, znani nie tylko z wynalazku porcelany, lecz również ze swych trafnych metafor, mawiali, iż jeśli łódka popłynie wzdłuż rzeki, to można ją zawrócić, natomiast skutków wypowiedzianego nieopatrznie słowa nie da się cofnąć. Siła żywego słowa, jego moc ekspresji jest więc bardzo znacząca, zarówno w sensie korzyści, jak i destrukcji.
(cytat, str. 71) Istnieje zasadnicza różnica miedzy "słyszeniem" a "słuchaniem". Słyszenie to coś więcej niż tylko słuchanie. Można słuchać, ale niczego nie słyszeć, bo zajęci myślami o innych sprawach nie odbieramy i nie rozumiemy słów naszego rozmówcy. Dlatego, aby słyszeć trzeba aktywnie słuchać.
(cytat, str. 105) Aby pomóc naszemu rozmówcy pozostać uważnym słuchaczem, aby, oddziałując na inteligencję i emocje, skupić jego uwagę na temacie, o którym chcemy rozmawiać, konieczne jest mocne powiązanie tego tematu z jego najistotniejszymi problemami (). Narzędziem koniecznym do pobudzenia uwagi wzrokowej klienta będą cyfry, ilustracje obrazujące zagadnienie, schematy.
Słowa kluczowe:klient, rozmówca Komentarze i źródła pierwotne: T. Ślipko, Zarys etyki szczegółowej , Kraków 1981 , s.133 Szczegółowy opis zasad na str.79-80.
(cytat, str. 108 - 109) Niezależnie od tego, czy spotykamy naszego rozmówcę po raz pierwszy, czy też mamy za sobą długi cykl częstych z nim spotkań, dobrym zwyczajem jest nauczyć się wyróżniać najistotniejsze idee, które on wyraża, zwracać uwagę na typowe słowa, których używa, odkrywać nowe treści w jego wypowiedziach, a to wszystko na podstawie wiedzy o nim samym, o jego kolegach, a nawet o nas samych itd.
Słowa kluczowe:klient, rozmówca Komentarze i źródła pierwotne: J.M. Ivancevich , A.D. Szilagyi, M.J. Wallace, Organizational Methaphors and Performancem Santa Monica, 1977, s.258 i nast.
Rozwinięte na str.98-100
(cytat, str. 115) Niektórzy rozmówcy nie lubią wytężać swojej wyobraźni. Jeżeli zauważysz taki brak wyobraźni u klienta, a mimo to chciałbyś wiedzieć, jak przyjmie on twoją propozycję i argumentację, możesz zasugerować jakieś rozwiązanie i ukazać konsekwencje, jakie mu ono przyniesie. Użycie zdania w trybie warunkowym pozwoli ci schować się za "zwykłą hipotezą, którą chciałeś się z nim podzielić.
Słowa kluczowe:klient, argumentacja, rozmówca Komentarze i źródła pierwotne: rozwinięte w tablicy 2.2 na str. 42
(cytat, str. 115) Krytykowanie, ujawnianie sprzeciwu wobec rozmówcy nie jest zazwyczaj najlepszym sposobem na zyskanie jego przychylności. Metoda jest więc niebezpieczna. A jednak niekiedy warto okazać stanowczo rozmówcy swój sprzeciw, zmuszając go, aby ocenił razem z tobą najdalej idące konsekwencje swojego stanowiska. W ten sposób można dokładniej prześledzić jego rozumowanie, a twoje późniejsze postępowanie będzie bardziej świadome.
Słowa kluczowe:rozmówca Komentarze i źródła pierwotne: Williams D., Parr T., Enterprise Programme Management - Delivering Value, Palgrave Macmillan, New York, 2004, s. 35.
(cytat, str. 138) () możemy zauważyć, że najbardziej przekonująca jest ta wypowiedź - stanowiąca argument na rzecz czegoś - która przedstawia istnienie korzyści rzeczywistej lub zakładanej i jest uzupełniona wyjaśnieniem opartym na dokładnych faktach. Można więc napisać, że solidny argument będzie przedstawiał korzyść opartą na faktach lub dowodzie. Korzyścią nazywamy skutek, jaki przyniesie naszemu rozmówcy akceptacja produktu, usługi, metody, pomysłu, które mu proponujemy. Przedstawienie korzyści ma na celu udzielenie odpowiedzi zaspokajającej motywacje naszego rozmówcy. Korzyść przemawia do emocji. Dowodem nazywamy przyczynę opartą na obiektywnych faktach, która jest źródłem korzyści. Dowód odwołuje się do zdolności logicznego rozumowania naszego rozmówcy
Słowa kluczowe:argumentacja, rozmówca, korzyść Komentarze i źródła pierwotne: Rozwinięte na rysunku na str. 29.