Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 18) Najstarszą zasadą wyboru optymalnej decyzji w warunkach niepewności (której idea polega właśnie na sprowadzeniu modelu podejmowania decyzji w warunkach niepewności do równoważnego mu modelu deterministycznego) jest zasada maksymalizacji spodziewanych korzyści. Polega ona na tym, że każdej możliwej decyzji przypisujemy korzyść równą spodziewanej korzyści, a następnie wybieramy tę decyzję, która zapewnia maksymalna spodziewaną korzyść.
(cytat, str. 13) Cechą charakterystyczną każdego procesu decyzyjnego jest funkcja korzyści. Aby można było mówić o wyborze decyzji, trzeba wiedzieć, jaka decyzja jest lepsza, a jaka gorsza. Rozstrzyga o tym efekt - szeroko rozumiany - jaki przynosi poszczególna decyzja.
(cytat, str. 20) Jakość przyniesie firmie wymierne korzyści tylko wówczas, gdy będzie stanowić silnie zintegrowany system z pozostałymi elementami organizacji i zostanie przeniesiona z płaszczyzny operacyjnej na poziom strategiczny, na równi z finansami, marketingiem, sprzedażą oraz innymi obszarami wymagającymi dalekosiężnego planowania.
(cytat, str. 46) Oszacowanie korzyści uzyskanych w wyniku otrzymania informacji po jej uzyskaniu (ex post) nie sprawia na ogół trudności, ponieważ jako korzyść możemy interpretować, po pierwsze, bezpośrednio różnicę korzyści wymiernych będących rezultatem podjętej decyzji po uzyskaniu dodatkowej informacji i bez jej uzyskania.
(cytat, str. 26) "Budowanie więzi między firmą a klientami to zatem umiejętność dopasowania się do stale zmieniających się potrzeb klienta, to także sztuka oferowania klientowi korzyści ekstra, które służą podniesieniu wartości oferty, przez co zwiększą się korzyści klienta".
(cytat, str. 159) Korzyści wynikające z faktu posiadania kapitału intelektualnego są w oczywisty sposób zależne od tego, na ile skutecznie przedsiębiorstwo potrafi ów kapitał zidentyfikować i ocenić oraz rozwijać i wykorzystywać, oraz od tego, jak skutecznie potrafi ono go bronić przed zawłaszczeniem ze strony konkurentów.
(cytat, str. 239) Reputacja wpływa (...), na koszty prowadzonej działalności, z jednej strony zwiększając je, wymaga bowiem angażowania dodatkowych środków w działania związane z tworzeniem i ochroną reputacji, z drugiej jednak prowadząc do zmniejszania się poziomu niektórych kosztów. Możliwość ograniczenia kosztów promocji przy wprowadzaniu nowych produktów, niższe koszty poszukiwania partnerów biznesowych i wchodzenia na rynki zagraniczne. mniejsza fluktuacja pracowników i ograniczenie kosztów ich kontroli oraz niższe koszty pozyskiwania kapitału- to główne źródła oszczędności wynikających z posiadania dobrej reputacji.
(parafraza, str. 343) Niedoskonałości rynku, umożliwiające korzystne nabycie firmy, występują między innymi wówczas, gdy: 1. Nabywca ma lepsze informacje, 2. Liczba uczestników przetargu jest niewielka, 3. Ogólny stan gospodarki jest zły, 4. Sprzedawane przedsiębiorstwo jest w złym stanie, 5. Sprzedający ma inne cele niż maksymalizacja ceny sprzedaży przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 138) () możemy zauważyć, że najbardziej przekonująca jest ta wypowiedź - stanowiąca argument na rzecz czegoś - która przedstawia istnienie korzyści rzeczywistej lub zakładanej i jest uzupełniona wyjaśnieniem opartym na dokładnych faktach. Można więc napisać, że solidny argument będzie przedstawiał korzyść opartą na faktach lub dowodzie. Korzyścią nazywamy skutek, jaki przyniesie naszemu rozmówcy akceptacja produktu, usługi, metody, pomysłu, które mu proponujemy. Przedstawienie korzyści ma na celu udzielenie odpowiedzi zaspokajającej motywacje naszego rozmówcy. Korzyść przemawia do emocji. Dowodem nazywamy przyczynę opartą na obiektywnych faktach, która jest źródłem korzyści. Dowód odwołuje się do zdolności logicznego rozumowania naszego rozmówcy
Słowa kluczowe:argumentacja, rozmówca, korzyść Komentarze i źródła pierwotne: Rozwinięte na rysunku na str. 29.
(cytat, str. 28) Dla klienta ważny jest nie tylko sam produkt, ale również jego wartość, określana przez Z.Zymonik jako wartość konsumencka, czyli zbiór korzyści otrzymywanych przez klienta wraz z oferowanym produktem. Wartość ta obejmuje: - korzyści związane z cechami i właściwościami oferowanego produktu, - korzyści związane z obsługą produktu, - korzyści wynikające z dodatkowych udogodnień, - korzyści czerpane z prestiżu i zaufania do producenta.
(cytat, str. 429) Korzyści doświadczenia są efektem doskonalenia wielokrotnie powtarzanych procesów. Udoskonalenia są różnorakie: doświadczenia pracowników, rozwój technologii, usprawnienia konstrukcyjne, poszukiwanie korzystniejszych źródeł zaopatrzenia itp. Zagrożenie jest podobne jak w przypadku korzyści skali: rutyna i niechęć do eksperymentowania z procesami, które nie zostały opanowane do perfekcji. W ten sposób drobne usprawnienia stają na drodze zasadniczym innowacjom i rewolucyjnym przemianom.
(cytat, str. 429 - 430) Korzyści zasięgu wynikają ze zróżnicowania oferty produktowej i procesów realizowanych w organizacji. Zróżnicowanie chroni przed negatywnymi skutkami fluktuacji jednego rynku. Ewentualne straty ponoszone na jednym produkcie i na jednym rynku mogą zostać skompensowane na innych. Istnieje też niemała grupa kosztów wspólnych dla zróżnicowanej wiązki produktów. Są to między innymi koszty systemu finansowo-księgowego i informatycznego, koszty zarządu, public relations, administracji.
(cytat, str. 246) Strategia finansowa przedsiębiorstwa to takie pozyskiwaniem źródeł finansowania działalności przedsiębiorstwa oraz ich alokacją w różnorodne zasoby, by możliwe było zrealizowanie podstawowego celu strategicznego w celu przedsiębiorstwa, jakim jest maksymalizacja korzyści jego właścicieli
(cytat, str. 126) Zgrupowanie to luźniejsze lub silniejsze, formalne bądź nieformalne połączenie kilku przedsiębiorstw do realizacji określonych celów gospodarczych. Podstawowym, ogólnie sformułowanym celem jest tu uzyskanie korzyści w długim okresie.
(cytat, str. 35) O ryzyku spekulacyjnym mówimy wtedy, gdy występuje prawdopodobieństwo zarówno osiągnięcia korzyści, jak i poniesienia strat lub wówczas, gdy wprowadzone innowacje okazują się nietrafne, przynoszą straty, które wyrównuje firma ubezpieczająca, co w sumie może przynieść zysk przedsiębiorstwu.
(cytat, str. 67) Ekonomiczne korzyści urbanizacji dla przedsiębiorstw wynikają z powiązań między różnymi dziedzinami gospodarki oraz między przedsiębiorstwami a gospodarką lokalną wielkiego miasta. Polegają one między innymi na:
1)korzyściach wynikających z udogodnień transportowych i redukcji kosztów transportu w węzłach komunikacyjnych, jakimi są wielkie miasta (większy i technicznie doskonalszy potencjał transportowy, kooperacja transportu szynowego, drogowego, lotniczego i ewentualnie wodnego w miastach portowych, łatwiejsza dostępność do rynku regionalnego i krajowego, redukcja mas przewozowych dzięki lokalnemu rynkowi zbytu);
2)korzyściach wynikających z istnienia zróżnicowanego i zasobnego rynku pracy; kwalifikacje pracowników dużych ośrodków miejskich są z reguły wyższe niż ośrodków małych i ośrodków wiejskich położonych w znacznym oddaleniu od centrum aglomeracji;
3)korzyściach wynikających z możliwości wykorzystywania infrastruktury technicznej i społecznej stworzonej już przez gospodarkę lokalną. Ma to szczególne znaczenie w odniesieniu do usług wyższego rzędu, z których korzystają pracujący na terenie danego miasta;
4)korzyściach wynikających z możliwości współpracy z ośrodkami badawczo-rozwojowymi i uczelniami wyższymi zlokalizowanymi na terenie wielkiego miasta. Możliwość współpracy w dziedzinie rozwoju i nauki ma szczególne znaczenie na etapie rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. W etapie tym miasta stają się biegunami rozwoju społeczno-gospodarczego i mogą kreować wzrost obszarów położonych w sąsiedztwie właśnie dzięki istnieniu wewnątrz nich dużych ośrodków badawczo-rozwojowych;