Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: pozycja konkurencyjna (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 30) "Micheal Porter. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa jest funkcją siły, energii i kompetencji jego dostawców, klientów, obecnych konkurentów oraz potencjalnych konkurentów - do ostatnich włączając najgroźniejszych - nieoczekiwanych konkurentów z kompletnie odmiennych branż, oferujących nowe kategorie substytucyjnych produktów."
Słowa kluczowe:pozycja konkurencyjna Komentarze i źródła pierwotne: Obszerna tabela na ten temat na str. 417-419.
(cytat, str. 48) Nadrzędnym celem wszystkich badań nad wizerunkiem firmy jest uzyskanie właściwej pozycji konkurencyjnej. Aby móc realnie ocenić swoją pozycję na rynku, trzeba badać obraz firmy w opiniach różnych grup jej interesariuszy oraz porównać z wizerunkiem konkurencji.
(parafraza, str. 39 - 40) Walka o utrzymanie pozycji przedsiębiorstwa musi uwzględniać elementarne zasady: 1) Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym 2) Należy uwzględniać i reagować na zmiany w priorytetach konsumentów 3) Należy dostrzegać interesy wszystkich uczestników kanałów dystrybucji, a nie tylko finalnego konsumenta.
(cytat, str. 53) Do oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa działającego na rynku międzynarodowym można wykorzystać następujące metody i wskaźniki: -bezwzględny i względny udział w rynku, -tzw. metodę portfelową (Prtfolio), -metodę oceny siły firmy i atrakcyjności rynku, -metodę analizy atutów i słabości przedsiębiorstwa w warunkach okazji i zagrożeń stwarzanych przez otoczenie (tzw. metoda SWOT - Strengths, Weakness, Opportunities, Threats).
(cytat, str. 99) ,,Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa jest najczęściej rozumiana jako osiągnięcie odpowiednio wysokiego udziału w rynku, mierzonego wskaźnikami o charakterze absolutnym lub względnym.''