Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 94) Funkcja jest to specyficzne zadanie (działanie, czynność) wykonywane na obiekcie (lub informacji) w celu realizacji określonego celu przedsiebiorstwa.
(cytat, str. 67) Metoda eEPC umożliwia graficzną prezentację czasowo-logicznych zależności między kolejnymi funkcjami procesu. Graficzne funkcje i zdarzenia połączone są linią, która oznacza czasowo-logiczne powiązania.
(cytat, str. 79) Do poszczególnych typów modeli, obiektów i połączeń przypisane są typy atrybutów, czyli charakterystyki danego elementu. Na przykład dla obiektu typu funkcja typem atrybutu będzie nazwa, czas przetwarzania cz średnie koszty całkowite.
(cytat, str. 13) Cechą charakterystyczną każdego procesu decyzyjnego jest funkcja korzyści. Aby można było mówić o wyborze decyzji, trzeba wiedzieć, jaka decyzja jest lepsza, a jaka gorsza. Rozstrzyga o tym efekt - szeroko rozumiany - jaki przynosi poszczególna decyzja.
(parafraza, str. 15 - 16) Wizerunek organizacji jako narzędzie jakości ma trzy podstawowe funkcje: -jest nośnikiem jakości produktu i stanowi czynnik wpływający na decyzje o wyborze oferty przez klientów, -wizerunek rynkowy stanowi dla klientów dodatkową korzyść związaną z zaspokojeniem potrzeby prestiżu, -wizerunek jest podstawowym czynnikiem realizacji strategii dyferencjacji.
Thomas Kuhn,
Dwa bieguny. ,
Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985, ISBN: 83-06-01097-3 (10+0)
(cytat, str. 301) ... większość badań jakościowych, zarówno teoretycznych jak i empirycznych, stanowi niezbędny warunek owocnej kwantyfikacji okreslonego pola badań. Bez spełnienia tego warunku metodologiczna dyrektywa "mierz, co się da zmierzyć" może być tylko zachętą do marnowania czasu.
(cytat, str. 31) Spośród szerokiego zakresu znaczeń określenia "funkcja" w naukach ekonomicznych najczęściej wybiera się podstawową definicję zaczerpniętą z matematyki, uznając w uproszczeniu, że jest to zbiór relacji jednoznacznych zachodzących pomiędzy dwoma (lub więcej) zbiorami elementów.
(cytat, str. 42) Funkcje spełniane przez foresight regionalny: 1) Identyfikacja lokalnych zasobów i potencjału regionu. 2) Tworzenie płaszczyzny, na której może funkcjonować regionalny system innowacji. 3) Wyjaśnienie i potwierdzenie kompetencji i sił instytucjonalnych w regionie w połączeniu z narodową i europejską polityką innowacji i sieciami współpracy.
(cytat, str. 17) W znakomitej większości opracowań literaturowych procesy przeciwstawia się funkcjom, poszukując jednocześnie modeli strukturalnych harmonijnie absorbująych te dwa przeciwstawne układy kreacji działań organizacji.
(cytat, str. 20) W literaturze przedmiotu podaje się następujące funkcje reklamy: -informacyjna - informuje o firmie, produkcie lub(i) marce -perswazyjna - przekonuje konsumenta, że produkty danej firmy najlepiej zaspokajają jego potrzeby -utrwalająca - utrwala w konsumentach przekonanie o wyższości danego produktu
(parafraza, str. 39) Schemat na ilustracji 2. 1 przedstawia cztery najważniejsze funkcje, jakie w kontekście wymiernych efektów pracy muszą pełnić specjaliści ds. personalnych. Osie są obrazem punktów widzenia i działań specjalistów.
(parafraza, str. 242) Ilustracja 8. 1. przedstawia funkcje służb personalnych. Te funkcje to: planowanie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi, administrowanie polityką, programami i działaniami kadrowymi, usługi wdrożeniowe i administracyjne oraz usługi strategiczne.
(cytat, str. 147) Z punktu widzenia realnych procesów logistycznych możemy wyodrębnić dwie podstawowe funkcje spełniane przez każdy magazyn, niezależnie od jego umiejscowienia w strukturze organizacyjnej: 1.Funkcje związane z fizyczną ochroną zapasów (funkcje ochrony zapasów), 2.Funkcje manipulacyjne, obejmujące czynności przyjęcia i wydania, a także przemieszczania zapasów wewnątrz magazynu.
(cytat, str. 147) Do podstawowych funkcji spełnianych przez magazyn należy zaliczyć: przyjmowanie dóbr materialnych, ich ewidencjonowanie, dokonywanie licznych czynności manipulacyjnych (przeładunki, przemieszczanie, umieszczanie w miejscu składowania, itp.), przechowywanie, ochronę (fizyczną, przed kradzieżami, nadmiernymi naturalnymi ubytkami itp.) oraz ewentualnie konserwację, kompletowanie i - w końcowej fazie - wydawanie.
(cytat, str. 66 - 67) Funkcje marketingowe na rynku środków produkcji: a. analizowanie rynku - czyli prowadzenie badań marketingowych określających dotychczasowy i prognozowany popyt, sytuację firmy na rynku i wpływ konkurencji;
b. techniczne kreowanie produktu - czyli przede wszystkim ustalenie jego parametrów technicznych (konstrukcja, technologia) w sposób najbardziej odpowiadający wynikającym z analiz upodobaniom nabywców lub zgodny z ich konkretnie zgłoszonym zapotrzebowaniem (zamówieniem);
c. rynkowe kreowanie produktu - czyli stosowanie zespołu działań promocyjnych mających na celu aktywizowanie produktu i utrwalanie na rynku dobrej opinii o produkcie i producencie;
d. planowanie - czyli ustalanie zadań produkcyjnych i planów sprzedaży (zbytu) zgodnych z osiągniętymi wynikami badan i prognoz popytu oraz możliwie maksymalnie wykorzystujących potencjał (produkcyjny, handlowy) danej firmy, a także tworzenie polityki i strategii rynkowej przedsiębiorstwa, obejmującej m.in. ustalenie zakresu, metod i instrumentacji promocji oraz wybór sposobów dystrybucji; plan marketingowy może być jednak także rozumiany nieco szerzej, a zarazem instrumentalnie, z założeniem, że jest krótkim, szczegółowym i pisemnym planem, w którym są przedstawione działania, jakie firma musi podjąć, aby osiągnąć założone obroty i cele marketingowe;
e. wdrażanie - czyli wykonanie przyjętych planów oraz realizacja polityki i strategii rynkowej firmy m.in. przez zastosowanie zróżnicowanej instrumentacji marketingowej;
f. sprzedaż - i wszystkie związane z tym zadania logistyczne (dotyczące m.in. dróg dostawy oraz oraz środków magazynowania i transportu);
g. kontrola - stanowiąca podstawę oceny realizacji zadań oraz aktualizowanie strategii.
(cytat, str. 102) Jeśli chodzi o funkcję bankomatów instalowanych w Polsce, są to przede wszystkim urządzenia służące do wypłaty gotówki oraz - rzadziej - wydające potwierdzenie z przeprowadzonej transakcji i podające stan konta.