Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 167) Zarządzanie polega na przetwarzaniu zasobów w wyniki w procesie dodawania wartości albo dodawania wartości społecznej. Niezależnie od tego, jak wiele wiemy o sztuce zarządzania, i tak oceniamy samych siebie według tego, na ile umiemy przekuć zasoby w wyniki, czyli na ile dobrze umiemy zarządzać procesem dodawania wartości lub dodawania wartości społecznej.
(cytat, str. 70) Wytwarzany produkt na każdym etapie produkcji nabiera dodatkowej wartości, zwanej wartością dodaną. W kolejnych fazach wytwarzania staje się zatem więcej wart niż tylko materiał, z którego powstaje. A gotowy produkt jest więcej wart niż produkt w toku produkcji. Oczywiście, wartość produktu jest realizowana dopiero w momencie jego sprzedaży, ale sama zasada wartości dodanej ma sens.
(cytat, str. 105) Jednym z celów benchmarkingu jest dokładne zbadanie działów wsparcia i usunięcia jak największej liczby działań, które nie generują przychodów. Wielokrotnie stwierdzano, że działy wsparcia nie powiększają wartości dodanej, czyli nie dodają do sprzedawanego produktu niczego takiego, za co klient byłby gotów zapłacić.
(cytat, str. 192) Procesy biznesowe mają fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. Koncentrują całą wartość dodaną za która płaci klient i to często one są nośnikiem problemów i możliwości usprawnień działania organizacji.
(cytat, str. 49) ... w przedsiębiorstwach markowych ...: -tutaj nie sprzedaje się bowiem klientom "gołych" walorów użytkowych produktu -tu klient oczekuje na wyraźnie większą pulę wartości towarzyszących owemu drogiemu produktowi: -tu "sprzedaje się" klientowi obok produktu i wraz z nim:
prestiż ekskluzywnej marki
doradztwo przy zakupie
serwis, który podnosi wartość produktu przez cały okres jego użytkowania
(cytat, str. 57) Jednym z zasadniczych celów reklamy jest zróżnicowanie takich samych lub bardzo do siebie podobnych produktów. Polega to na kreowaniu wartości dodanych, czyli kojarzeniu fizycznie istniejących, masowo produkowanych towarów ze światem symbolicznego doświadczenia człowieka.
Michał Trocki,
Outsourcing. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, ISBN: 83-208-1340-9 (62+0)
(cytat, str. 89) Specjalizacja wiąże się z konkretnymi ekonomicznymi korzyściami. W przypadku koncentracji na działalności, w zakresie której przedsiębiorstwo wysoce efektywne, łączna wartość dodana jest maksymalizowana. Jest to wynikiem ekonomii skali.
(parafraza, str. 113) Analiza wartości dodanej może polegać na: - analizie bezwzględnych wielkości i ich przyrostów - analizie względnych przyrostów - analizie struktury i jej zmian - analizie porównawczej z innymi wskaźnikami - analizie relacyjne z innymi wielkościami.
(cytat, str. 113) Wartość dodana z działalności operacyjne jest różnicą między przychodem ze sprzedaży a wartością nakładów poniesionych na zakup i zużycie produktów (łącznie z usługami) wytworzonymi przez inne kooperacje przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 113) Wartość dodaną można też określić w inny sposób, a mianowicie jako sumę: wynagrodzeń i świadczeń niematerialnych na rzecz pracowników, amortyzacji, a także podatków oraz opłat obciążających koszty i wynik finansowy brutto.
(cytat, str. 369) W teorii, w zależności od ilości uwzględnianych korekt,wyróżnia się następujące rodzaje ekonomicznej wartości dodanej (oprócz podstawowej): - odkrytą, powstałą przez zmniejszenie lub zwiększenie danych księgowych o zasadnicze, publikowane przez samo przedsiębiorstwo informacje; - dopasowaną do struktury organizacyjnej, profilu działalności, strategii, systemu rachunkowości, będącą wynikiem kompromisu między prostotą i zrozumiałością a precyzją opisu prawdziwego zysku ekonomicznego; - prawdziwą, teoretycznie najbardziej poprawną i precyzyjną, ponieważ przy jej obliczaniu stosuje się wszystkie odpowiednie korekty danych księgowych oraz precyzyjnie oszacowany koszt kapitału dla każdej jednostki biznesu.
(cytat, str. 37) Konfigurowanie działalności wymaga uwzględnienia systemowego podejścia do zjawiska konkurencyjności i oznacza taki sposób rozmieszczenia poszczególnych ogniw łańcucha wartości (także w różnych krajach i na różnych rynkach), aby w obowiązujących warunkach uzyskać najwyższą wartość dodaną.
(cytat, str. 39) Konfiguracja rozproszona jest wynikiem wykorzystywania różnic w kosztach pracy, surowców, transportu, dystrybucji itd., jakie występują na różnych rynkach, i polega na lokowaniu tam działalności przedsiębiorstwa. Przez dostęp do wielu różnych źródeł i zasileń na całym świecie (na rynku globalnym) możliwe staje się uformowanie takiej konfiguracji, która prowadzi do uzyskania najwyższej wartości dodanej (maksymalnej nadwyżki).
(cytat, str. 104) Gotówkowa wartość dodana (CVA - cash Value Added) bazuje na zwrocie z kapitału opartym na cash flow (gotówkowy zwrot z inwestycji; Cash Flow Return on Investment) i wyraża się wzorem:
(cytat, str. 103) Rynkowa wartość dodana to różnica pomiędzy wartością rynkową akcji przedsiębiorstwa a kapitałami zaangażowanymi przez właścicieli w akcje oraz reinwestowanymi zyskami. Rynkowa wartość dodana jest większa od zera w sytuacji, gdy wartość rynkowa akcji przedsiębiorstwa jest większa od kapitałów zainwestowanych w firmę przez właścicieli.
(cytat, str. 116) Wartość podstawowa dotyczy najważniejszej korzyści wynikającej z kontaktu z firmą. W przypadku instytucji kultury, np. filharmonii, sens wartości podstawowej, najważniejszej korzyści można zrozumieć, odpowiadając na pytanie: „Co odbiorca oferty kulturalnej rzeczywiście kupuje?” lub „Jaką podstawową potrzebę zamierza zaspokoić, wybierając się na koncert symfoniczny?”. Okazuje się, iż wartość podstawowa (najważniejsza korzyść), która jest oferowana przez organizację artystyczną, jest bardzo mocno powiązana z rdzeniem produktu i w zależności od potrzeb odbiorcy może przybrać różną formę.
(cytat, str. 94) Każdy produkt lub usługa posiada dwa rodzaje wartości: tzw. wartość podstawową (ang. core value) oraz wartość dodaną (ang. added value). Pierwsza z nich to niezaprzeczalna, niemal namacalna funkcjonalność produktu. Samochód wiezie nas z punktu A do punktu B, piwo gasi pragnienie itp. Problem w tym, że — patrząc tylko na tę kategorię — wiele produktów i usług zaspokaja określone potrzeby konsumentów dokładnie tak samo. W kwestii gaszenia pragnienia nie ma różnicy między jednym a drugim piwem. Dlatego wartość dodana niekoniecznie jest zależna od podstawowej.