Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: efekt substytucyjny (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 112) Efekt substytucyjny cen sprowadza się do tego, że zmiana ceny danego dobra powoduje zmianę nie tylko jego zakupów, ale także zakupów dóbr substytucyjnych; na ogół kierunki zmian zakupów danego dobra i zakupów dóbr substytucyjnych są przeciwne.
Słowa kluczowe:efekt substytucyjny Komentarze i źródła pierwotne: Nieco więcej w książce.
Jerzy Dietl,
Marketing. ,
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1985, ISBN: 83-208-0478-7 (94+9)
(cytat, str. 62) Efektem substytucyjnym natomiast nazwiemy zmianę w ilości pożądanego dobra, która wynika wyłącznie ze zmiany relacji jego ceny do cen innych dóbr. Miarą efektu substytucyjnego jest wskaźnik substytucyjny elastyczności popytu, inaczej mieszanej lub krzyżowej.
Słowa kluczowe:efekt substytucyjny Komentarze i źródła pierwotne: B.J.Witcher,R.Butterworth,Hoshin kanri:A preliminary overview,Total Quality Management 1997,nr 2/3.
(cytat, str. 101) Miernikiem efektu substytucyjnego jest krańcowa stopa substytucji, która określa stosunek przyrostu konsumpcji jednego dobra do ubytku innego dobra w sytuacji, kiedy konsument pozostaje na tej samej krzywej obojętności.
(parafraza, str. 41) Efekt substytucyjny (efekt Marshalla) polega na tym, że każda zmiana ceny stwarza nabywcy nowe możliwości wyboru, ponieważ zmieniają się relacje cen na poszczególne produkty; efekty widać przy wzroście ceny jednego artykułu, wówczas rośnie popyt na dobra względem niego substytucjyjne, a maleje na dobra komplementarne