Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: rozmowa kwalifikacyjna (0 - 7 z 7)
(parafraza, str. 18 - 19) W czasie rozmowy kwalifikacyjnej: - najpierw powiedz dziękuję za poświęcony ci czas, - siedź prosto, - patrz rozmówcy w oczy, - staraj się nie podkreślać płci rozmówcy, - mów głośno i wyraźnie, - słuchaj i skup się, - miej pod ręką notes, - zwracaj uwagę na gestykulację.
Słowa kluczowe:rozmowa kwalifikacyjna Komentarze i źródła pierwotne: adekwatny przykład na stronach 83-93
(cytat, str. 167) Krótko mówiąc, ustrukturyzowane rozmowy kwalifikacyjne polegają na badaniu niektórych cech osobistych występujących u już zatrudnionych pracowników charakteryzującą się wysoką efektywnością, a których brakuje pracownikom przeciętnym lub mniej niż przeciętnym.
(cytat, str. 107) Wrażenie, jakie kandydat wywoła podczas wywiadu będzie decydować o tym, czy organizacja zaoferuje mu pracę. Badania pokazały, że ocena kandydata przez osobę prowadzącą wywiad często bardziej zależy od wrażenia, jakie robi kandydat, niż od historii jego pracy zawodowej, kwalifikacji czy też dokonań. Właściwości osobiste, takie jak atrakcyjność fizyczna, wzbudzanie sympatii, umiejętność prezentowania siebie, były podstawowymi czynnikami wpływającymi na rekomendację przyjęcia do pracy.
(cytat, str. 112) Osoba prowadząca wywiad na ogół ma wstępne informacje o kandydacie, takie jak oceny osoby rekrutującej, dane zawarte w formularzu aplikacyjnym czy inwentarzu biograficznym lub też wyniki testów psychologicznych. Natura tych wstępnych informacji może predysponować osobę prowadzącą wywiad do przyjęcia przychylnej bądź nieprzychylnej postawy wobec kandydata, zanim jeszcze rozpocznie się rozmowa.
(cytat, str. 31) Należy pamiętać, że rozmowy kwalifikacyjne mogą mieć trojaki cel: - dokonywanie oceny kandydata - poinformowanie kandydata o zakładzie - poprawa public relations firmy. Kandydat może być bowiem w przyszłości naszym klientem.