Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: projektu fazy (0 - 13 z 13)
(cytat, str. 69 - 70) Autorka ta Mingus wyróżnia 5 faz projektu: - Zainicjowanie - związane z rozpoczęciem wykonywania calego projektu, stanowi wstęp do realizacji kolejnych faz. - Planowanie - faza ta jest wskazywana jako najistotniejsza (to spostrzeżenie jest aktualne również w innych dziedzinach działalności firmy). Polega ona m.in. na sprecyzowaniu celu projektu. Stworzenie planu działań potrzebnych do jego realizacji i określenie wstępnego harmonogramu pozwala na zaoszczędzanie wielu godzin pracy i energii. - Realizowanie- polega na wykonywaniu czynności określonych w poprzedniej fazie, przy użyciu określonych metod i narzędzi, w sposób spełniający oczekiwania odbiorcy projektu - Monitorowanie - prowadzone jest przez menedżera projektu ( project manager), który czuwa nad postępem prac, sprawdza stopień zaawansowania projektu z normami wytyczonymi w harmonogramie. W tym etapie ujawniają się odchylenia, które są nieuniknione, ponieważ na początku projektu nie możemy przewidzieć wszystkich okoliczności, jednak w trakcie realizacji projektu należy dążyć do ich minimalizacji. - Zamykanie - faza ta polega na zakończeniu poprzednich etapów, jak i całego projektu. Ważne jest, aby przeanalizować rezultaty i wyciągnąć wnioski pomocne przy realizacji przyszłych projektów.
(cytat, str. 29) Celem ujednolicenia sposobów podziału projektów, w niniejszym podręczniku przyjęto następujący podział projektu: 1. Przygotowanie projektu: a) zainicjalizowanie projektu (wytworzenie pomysłu), b) przeprowadzenie analizy wykonalności pomysłu, c) stworzenie wniosku projektowego i zlecenia projektu. 2. Start projektu: a) stworzenie struktury organizacyjnej na potrzeby projektu, b) planowanie projektu, c) sesja startowa. 3. Wykonanie projektu: a) kierowanie fazami, b) zakończenie faz. 4. Zakończenie projektu: a) odbiór produktu, b) analiza projektu, c) utrwalenie zdobytej wiedzy i doświadczenia, d) rozwiązanie projektu.*
(parafraza, str. 28) Każdy projekt realizowany w przedsiębiorstwie, także projekt logistyczny, można podzielić, celem lepszego planowania, a później kontroli, na wiele faz. Według H. Barndenburga* , w projekcie można wyróżnić fazy: przedinwestycyjną, inwestycyjną, opceracyjną (eksploatację projektu). Taki podział projektu na poszczególne jego części jest charakterystyczny dla projektów o charakterze inwestycyjnym, a więc np. rozbudowy infrastruktury magazynowej na potrzeby logistyki przedsiębiorstwa. W przypadku projektów, celem których jest stworzenie rozwiązań w zakresie szeroko pojętej organizacji logistyki bardziej odpowiedni wydaje się podział projektu na części zawarty w PMBOK** . Zgodnie z nim, tego rodzaju projekt składa się z następujących faz: opracowania koncepcji i technologii prowadzenia prac, opracowania i demonstracji, uruchomienia, utrzymania.
(cytat, str. 101) "Przy określaniu zadań składających się na poszczególne fazy pomocne może się okazać podzielenie tych ostatnich na części obowiązkowe i opcjonalne."
(cytat, str. 101) "Przy określaniu zadań składających się na poszczególne fazy pomocne może się okazać podzielenie tych ostatnich na części obowiązkowe i opcjonalne.
(cytat, str. 59) Faza realizacji projektu obejmuje okres od daty podjęcia decyzji inwestycyjnej do rozpoczęcia produkcji handlowej. Zawiera wiele etapów, włączając negocjacje i zawieranie umów, opracowanie projektu technicznego, budowę zakładu i uruchomienie produkcji. Jeśli jest ona niewłaściwie zaplanowana, może trwać zbyt długo i tym samym zagrozić potencjalnej rentowności projektu.
(cytat, str. 106) 1 Faza przedinwestycyjna 1.1 Studia możliwości 1.2 Wstępne studia 1.3 Studia pomocnicze 1.4 Ostateczna wersja projektu 1.5. Raport oceniający. 2.Faza inwestycyjna 2.1. Stworzenie prawnej. finansowej i organizacyjnej bazy dla realizacji projektu 2.2 Nabycie i transfer technologii oraz podstawowe projektowanie techniczne. 23. Szczegółowe projektowanie techniczne i kontraktacja, włącznie z przetargami, oceną ofert i negocjacjami. 2.4. Nabycie ziemi, prace budowlane i instalacyjne. 2.5. Marketing przedprodukcyjny wraz z zapewnieniem dostaw i utworzeniem struktury administracyjnej przedsiębiorstwa. 2.6. Rekrutacja i szkolenie pracowników. 2.7. Odbiór fabryki i rozruch. 3. Faza operacyjna 3 Faza operacyjna 3.1. Działalność produkcyjna. 3.2. Logistyka produkcji. 3.3. Restrukturyzacja
(cytat, str. 20) Spoglądając na działania w projektach od strony procesowej, łatwo zauważymy, że schemat działań w typowych projektach jest zazwyczaj dość podobny i łatwo jest w nich wyróżnić zbliżone koncepcyjce fazy: - faza inicjacji (wybór koncepcji realizacji, określenie celu zakresu projektu itd.), - planowanie (tutaj już pojawiają się konkrety: zadania, ludzie sprzęt itp.), - wytwarzanie (trwa intensywna praca i następuje największa konsumpcja zasobów i generowanie kosztów), - zakończenie (zdajemy produkty projektowe, dopinamy zadania mniej ważne).
(parafraza, str. 56) Fazy projektu i harmonogram prac: - modelowanie funkcjonalne, - opracowanie architektur informatycznych, - ocena aktualnych systemów, - strategia migracji, - opracowanie planu wdrożenia.
Słowa kluczowe:projektu fazy Komentarze i źródła pierwotne: P. Boulanger, Organiser l'entreprise en reseaux, Nathan, Paris 1995, w:J. Brilman, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 426.
(parafraza, str. 44) lata 50. - planowanie, administracja, zaopatrzenie. lata 60. - harmonogramowanie, systemy zarządzania projektami. lata 70. - organizacja, zespoły projektowe, przywódźtwo. lata 80. - modele i zastosowanie komputerów. lata 90. - podejście procesowe, technologie informatyczne i komunikacyjne, współpraca sieciowa. lata 2000. - modele korporacyjne, organizacje wirtualne, kreatywność, uczenie się, zarządzanie przez projekty, portfele projektów.