Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 288) Przy budowie należy: - zdefiniować charakterystyczne obszary działalności przedsiębiorstwa oraz możliwości wpływu na nie; - wybrać bądź stworzyć odpowiednie źródła informacji dostarczanej regularnej do Tableau de Bord; - wybrać pasujący do sytuacji środek prezentacji wizualnej (wskaźnik, grafika); - na bieżąco analizować i interpretować dostarczane informacje, z punktu widzenia ich przydatności do rozwiązania problemu.
(cytat, str. 55) "Przedstawiając kogoś podaj imię i nazwisko. Dodaj pan, pani, dr, itd., jeśli jest to okazja oficjalna lub ze względu na wiek lub pozycję społeczną. Uśmiechnij się i mów wyraźnie. Podaj kilka informacji o charakterze nieosobistym na temat każdych z osób, by nieco szerzej ją zaprezentować."
(cytat, str. 126 - 132) Etapy prezentacji: - przygotowania do prezentacji (cele, punkt widzenia, logiczność i długość prezentacji, adwokaci diabła, notatki i pomoce wizualne, próby) - sama prezentacja (trema, pierwsze wrażenie, przekonanie słuchaczy o korzyściach) - działania po prezentacji (akceptacja/odrzucenie proponowanego rozwiązania)
(cytat, str. 92) "Podczas samej prezentacji warto zastosować zasadę określaną angielskim akronimem jako SELL, w którym kolejne oznaczenia literowe wskazują na konieczność podjęcia przez sprzedawcę określonych działań: 1) S (show)- pokazać cechy produktu; 2) E (explain)- wyjaśnić zalety związane z nabyciem danego wyrobu; 3) L (lead)- przejść do zaprezentowania jakości, jakie może odniesć klient dzięki nabyciu produktu. 4) L (let)- pozwolic klientowi mówić (NP. ujawnić wątpliwości, zadawać pytania), czyli wzbudzić jego większe zaangażowanie (jest to tzw. zamknięcie próbne)."
(cytat, str. 170) "Bezpośrednio po przedstawieniu siebie należy przekazać słuchaczom agendę, czyli podać treść i czas wystąpienia. Agenda powinna zawierać poszczególne punkty wystąpienia, a mówca powinien krótko scharakteryzować cel oraz układ logiczny i merytoryczny swego wystąpienia. Ułatwi to koncentrację słuchaczy oraz śledzenie i zapamiętanie wykładu."
Słowa kluczowe:prezentacja Komentarze i źródła pierwotne: M. Molasy, "Współczesne tendencje transformacji organizacyjnej przedsiębiorstw"
(cytat, str. 173) Prezentacja produktu. W prezentacji wykorzystuje się zarówno werbalne, jak i niewerbalne przekazy:
fotografie i/lub rysunki;
opisy — krótkie na początku; materiały pogłębiające wiedzę mogą być dołączone do przekazu podstawowego (np. folder do listu reklamowego); ważny jest odpowiedni język;
eksponowanie korzyści — argument na rzecz promowanego przedmiotu powinien być zbudowany na podstawie schematu FABE: cecha (ang.: Feature), zaleta (ang.: Adventage) i korzyść (ang.: BEnefit); nie można dopuścić do sytuacji, kiedy klient będzie interpretował daną cechę; trzeba to zrobić za niego;
(cytat, str. 174) Sporządzenie arkusza wątpliwości może pomóc w uczeniu innych członków organizacji, jak postępować z wątpliwościami. 90-95% wszystkich wątpliwości stanowią ciągle te same pytania, na które wciąż odpowiadają setki, a nawet tysiące dystrybutorów.
(cytat, str. 148) Książki prezentacji, segregator spięty trzema metalowymi pierścieniami, zawiera zdjęcia, teksty o twojej firmie, wykresy itp. Prezentuje potencjalnemu klientowi w skutecznej i przekonywującej formie tysiące informacji (faktów, cyfr i idei) na temat twojego produktu u stwarzanych przez firmę możliwości.
(cytat, str. 139) Słownik definiuje wyraz "prezentacja" jako przedstawienie lub ofiarowanie innej osobie prezentu. Dlatego też za każdym razem gdy dystrybutor spotyka się z kimś i dzieli swoimi produktami, firmą i stwarzanymi przez nią możliwościami, faktycznie ofiarowuje tej osobie prezent.
(cytat, str. 176) Zanim zaczniesz prezentację, musisz usłyszeć od klienta potwierdzenie, że mówicie o tym samym. Jeśli zapomnisz o tym podczas prezentacji, to ty i twój klient będziecie szli różnymi drogami.
(cytat, str. 92) Głównym argumentem będzie zazwyczaj jakiś dowód matematyczny, który wykaże, iż tylko twój produkt pozwala w sposób zasadniczy obniżyć koszty, zmniejszyć straty materiałowe itd.
(cytat, str. 120) Dobrze jest poprosić każdego z uczestników prezentacji o wizytówkę. Znajdziesz na niej tytuł danej osoby, stanowisko służbowe i dokładną pisownię nazwiska. Cenne będą również informacje o miejscu pracy.
(cytat, str. 73) Do kogo kierujesz swój pokaz. Twoim zadaniem jest zdobyć aprobatę dla jakiegoś pomysłu, a to oznacza, że osoba przekonywana musi ten pomysł zrozumieć i zapamiętać.
(cytat, str. 49) Osobą, która ma przeprowadzić prezentację, czyli prezentera, wybiera się zawsze, mając na uwadze status i pozycję w przedsiębiorstwie ludzi, przed którymi ma on wystąpić.
(cytat, str. 21) Dobrze wyszkolony przygotowany sprzedawca wie, iż przeszkody zaistniałe podczas prezentacji można zawsze przezwyciężyć, a często nawet skorzystać na tym, że sie pojawiły!