Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 56) Polityka otwartego runku polega na tym, że bank centralny jest upoważniony do zakupu i sprzedaży krótkoterminowych papierów wartościowych, przeważnie państwowych.
(cytat, str. 86) Większość firm ma dużo zasad, polityk i procedury ukierunkowanych na zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia: poprzez badania marketingkowe, ostrożną analizę segmentów rynku, benchmarking konkurencyjny, analizę struktury przemysłu. Jednak badania rynku dotyczące nowych produktów są z reguły niedokładne.
Nadmierny optymizm może stworzyć taką barierę między oczekiwaniami, a rzeczywistymi wynikami, że potencjalny nowy rynelk, produkt czy pomysł jest szybko porzucany.
(cytat, str. 126) "... polityka konkurencji realizowana przez Komisję Europejską ma na celu zapewnienie europejskim firmom równych i korzystnych warunków konkurowania, zarówno dzięki osłonie przed próbą uzyskania przez duże firmy dominującej pozycji na rynku (antitrust and cartels), tworzeniu i przestrzeganiu zasad kontroli fuzji (merger control), jak i liberalizacji rynku oraz zachęcaniu do przypływu kapitału przez koncentrację w biznesie (takeover bids), a także dzięki kontroli programów pomocy państwa dla biznesu (state aids)."
(cytat, str. 66) "W polityce gospodarczej nie zawsze uwzględnia się problem ochrony konsumenta i tworzy otoczenie "przyjazne" dla konsumenta, mimo uznania rangi tego zagadnienia. Istnieje zapotrzebowanie na niezależne doradztwo oraz edukację, związki konsumenckie z reguły nie mają na te cele dostatecznych środków."
(cytat, str. 16) Brak stabilizacji politycznej w kraju i poza nim powoduje wystąpienie problemów związanych z realizacją działalności gospodarczej - firmy rezygnują z nawiązywania stosunków handlowych i inwestycyjnych.
(cytat, str. 97) Ogół zespołów celów, kierunków, metod i środków działania organów państwowych oraz poszczególnych organizacji gospodarczych, naukowych i społecznych w zakresie wynalazczości i ochrony patentowej - zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.
(cytat, str. 322) " Menedżerowie muszą mieć silną potrzebę władzy, to znaczy potrzebę wywierania wpływu na ludzi. Jednakże ta potrzeba musi podlegać dyscyplinie i kontroli, aby była ukierunkowana na osiągnięcie korzyści organizacji jako całości, nie zaś służyła osobistemu wyniesieniu jednostki []. motywowanie potrzebą władzy umieją wzbudzić większe poczucie odpowiedzialności w swych działaniach, a przede wszystkim lepsze poczucie wspólnot y."
(cytat, str. 321) "Władza to akceptacja twoich uprawnień przez innych, ich świadomość, że jeżeli będą starali ci się opierać, przegrają, a ty odniesiesz sukces. Prawdziwa władanie zawiera się w dokumentach itp. - mieści się w tym, co potrafisz i możesz osiągnąć."
(cytat, str. 60) Tak jak zmieniają się sposoby wydawania pieniędzy, tak zmienia się relatywny koszt towarów i usłu. Właśnie z powodu tych zmian ekonomicznych, Wspólnota zaczyna tworzyć politykę konsumenta. Bodźcem do takiego kroku jest otwarcie rynku dla towarów ze wszystkich krajów członkowskich. Tworzac nową politykę, trzeba wziąć także pod uwagę ochronę konsumenta. Zarówno polityka konsumenta, jak i ochrona konsumenta powinny mieć pozytywny wpływ, zwiększając pewność i świadomość w podejmowaniu decyzji nabywczych oraz zapobieganiu barierom pozacelnym,wznoszonym w imię ochrony konsumenta.
(cytat, str. 31) Państwo w sposób istotny może oddziaływać na zachowania innowacyjne i ekologiczne przedsiębiorstw nie tylko poprzez zdroworozsądkowe normy, regulacje prawne, ale także realizując stosowną politykę pieniężno-kredytową oraz politykę podatkową. Za pomocą odpowiednich instrumentów Państwo może zachęcać do inwestowania w czyste technologie.
(cytat, str. 231) W odwróconym nacjonalizmie korporacji są podejmowane odgórne próby spowodowania, by pracownicy uważali się za członków jednostki społecznej i gospodarczej, jaką jest korporacja, a nie jedynie za ludzi pracujących za określone wynagrodzenie. Zakładowe drużyny piłkarskie, kluby filmowe i kółka dramatyczne, imprezy sportowe i taneczne, transatlantyckie loty czarterowe dla całych rodzin, gazety zakładowe i biuletyny tygodniowe - wszystko to są działania na rzecz państwa (korporacji).
(cytat, str. 81) Polityka cenowa banku obejmuje wszelkie decyzje dotyczące określania cen usług bankowych, zarówno tych, które bank świadczy obecnie, jak i nowych usług.
(cytat, str. 81) Celem polityki cenowej banku jest ustalenie takich cen, które gwarantują odpowiednią rentowność jego działalności usługowej oraz wpływają na stabilizację lub wzmocnienie pozycji rynkowej banku.
(cytat, str. 74) W zakresie polityki produktowo-cenowej bank powinien stosować zróżnicowane postępowanie wobec poszczególnych segmentów przedsiębiorstw. Decyzje w tym zakresie powinny dotyczyć standaryzacji usług bankowych podstawowych oraz ofert zindywidualizowanych, dostosowanych do poszczególnych segmentów.
(cytat, str. 72) Należność polityczna przejawia się w niemożności w zwracaniu się prze EBC, krajowe banki centralne państw członkowskich UE i członków ich organów decyzyjnych o instrukcje lub przyjmowaniu ich do instytucji lub organizacji unijnych, rządów państw członkowskich ani żadnych innych organów. Ponadto nie może również udzielać kredytów organom wspólnotowym ani podmiotom sektora publicznego w poszczególnych krajach. Niezależności tej nie ogranicza obowiązek składania sprawozdań z działalności banku przed Parlamentem Europejskim.
(cytat, str. 75) Polityka pieniężną (monetarną) nazywamy działalność banku centralnego prowadzoną w imieniu państwa, a polegającą na wyborze pieniężnych celów makroekonomicznych i ich realizacji przez regulowanie podaży pieniądza i popytu na pieniądz za pomocą wybranych instrumentów.