Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 144 - 145) Wybór strategii wynikać musi także z istniejących uwarunkowań wewnętrznych przedsiębiorstwa i warunków otoczenia. Zasadnicze czynniki warunkujące wybór strategii, które powinny być szczegółowo przeanalizowane z podziałam na czynniki wewnętrzne i otoczenie(...):
- Czynniki zewnętrzne: zidentyfikowane strategie konkurencji, wzajemne powiązania między kluczowymi konkurentami, groźba substytucji, kapitał intelektualny(KI) konkurencji, kompetencje firm konkurujących i potencjalnych wchodzących, poziom stabilności i dojrzałości przemysłu w jakim działa przedsiębiorstwo, poziom i typ wiedzy dominującej(jawnej/ukrytej) u firm partnerskich i dostawców, system zarządzania talentami w otoczeniu, siła nabywcza klientów, sytuacja ekonomiczna w świecie i w obszarze działania, zaawansowanie badań naukowych w zakresie nowych technologii związanych z działalnością przedsiębiorstwa, poziom imitowalności wiedzy ugruntowanej w produktach i działaniach konkurencji, sposób ochrony wiedzy przed konkurencją, inne.
- Czynniki wewnętrzne: misja i strategia przedsiębiorstwa, zasób kompetencji organizacji, poziomy posiadanych zasobów wiedzy jawnej i ukrytej, różnice w stopniu wykorzystania wiedzy jawnej i ukrytej do rozwiązywania problemów, pozycja rynkowa przedsiębiorstwa, poziom standaryzacji/uklientowienia produktu, poziom innowacyjności produktu, dotychczasowe doświadczenie w zarządzaniu wiedzą(ZW), komunikacją wewnętrzną i informacjami, umiejętności w zakresie prowadzenia procesów uczenia się organizacji, posiadane możliwości finansowe IT, umiejętności wykorzystania IT, system zarządzania talentami, poziom kompetencji pracowników, posiadany kapitał relacyjny(luki relacji), typ klimatu organizacyjnego, kultura organizacyjna, inne.
(cytat, str. 136) "Rozwój podejścia procesowego jest determinowany m.in. przez takie czynniki jak: - wzrastająca turbulencja i złożoność procesów w otoczeniu i wnętrzu organizacji - Zmiany w strukturze i zakresie konkurencji, rozmywanie się granic pomiędzy podmiotami rynku, transfer wartości niematerialnych - wzrost wymagań i indywidualizacja preferencji klientów - skrócenie cyklu życia produktów i kompresja czasu - wymagania nowego marketingu: orientacja na bezpośrednie i długotrwałe więzi z klientem, rozwiązywanie jego problemów, chęć utrzymania dotychczasowych klientów, orientacja na tworzenie wartości dodanej, zmniejszenie "odległości komunikacyjnej' między organizacją a klientem - poszukiwanie nowych możliwości usprawnienia działalności i kreowania zróżnicowanej przewagi konkurencyjnej. - rozwój IT itp."
(cytat, str. 326) Do globalnych determinantów konkurencyjności można zaliczyć: - szybkość tworzenia i rozwijania nowych atrakcyjnych produktów produktów o globalnym zasięgu; - wytwarzanie w klasie światowej tych produktów i zdolność dostosowywania oferty do zmian globalnego popytu; - stosowanie globalnego marketingu umożliwiającego efektywną sprzedaż, na wszystkich istotnych rynkach, produktów zaspokajających oczekiwania klientów, -zdolność do akumulacji środków finansowych potrzebnych do optymalnego rozwoju działalności, koncentrowania się na obszarach o najwyższej wartości dodanej oraz tworzenia i skutecznej sprzedaży kolejnych generacji produktów.
(cytat, str. 89) J.M. Ivancevich wskazuje trzy podstawowe determinanty konfliktów: niezgodność celów , warunki do podejmowania decyzji oraz oczekiwania wykonawstwa.
(cytat, str. 24) Subiektywną determinantą zachowań turystycznych, istotną z punktu widzenia specyfiki rynku, są emocje. To świadomie doświadczane subiektywne doznania towarzyszące procesowi percepcji podczas aktywności turystycznej. Turyści pożądają wrażeń jak najbardziej wyjątkowych i budzących silne emocje. W zbiorze subiektywnych uwarunkowań zachowań turystycznych, obok potrzeb, motywów i emocji, wymienia się również: proces uczenia się, postrzeganie, postawy, osobowość, styl życia i świadomość ryzyka, a także cechy fizyczne jednostki.
(cytat, str. 87) Głównymi determinantami strategii organizacyjnych są: -celowościowe i funkcjonalne ujmowanie działalności ludzkiej i jej wytworów -ukierunkowanie na struktury (cele, konfigurację, pragmatykę) i procesy, (specjalizacji) lub przez łączenie systemów, -kształtowanie kultury organizacyjnej (aspekt normatywno0instytucjonalny, behawioralny), -zastosowany system zarządzania zmianami i metodologia projektowania strategii organizacyjnej.