Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Balanced Scorecard (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 311) Narzędziem, które pozwala przełożyć strategię na język konkretnych zadań i miar dla szczebli operacyjnych, jest (zbilansowana karta dokonań, BSC), określana często jako zrównoważona lub zintegrowana karta dokonań.
(cytat, str. 218) Koncepcja zbilansowanej (zrównoważonej) kart dokonań (BSC, balanced scorecard) jest metodą wykorzystywaną w controllingu strategicznym. Pozwala ona przełożyć strategię na język konkretnych zadań i miar dla szczebli operacyjnych.
Słowa kluczowe:Balanced Scorecard Komentarze i źródła pierwotne: "Encyklopedia Socjologiczna", hasło: "Aktorzy społeczni", J. Szmatka (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 15.
(cytat, str. 305) "BSC jest instrumentem zarządzania strategicznego, który umożliwia umiejscowienie długookresowej strategii firmy w systemie zarządzania przedsiębiorstwem poprzez mechanizm pomiaru. Jest to swego rodzaju alternatywna propozycja do tradycyjnych systemów pomiaru, która opisuje i wyjaśnia, co powinno być w przedsiębiorstwie mierzone, aby jak najlepiej ocenić efektywność firmy w realizowaniu strategii. Główną ideą tego systemu jest wykorzystanie finansowych i poza finansowych wskaźników do bieżącej oceny stanu organizacji."
(cytat, str. 306) "Miary w BSC można podzielić na dwie grupy: - miary wynikowe - są to wskaźniki, które opisują rezultaty zdarzeń z przeszłości. Zaliczyć do nich można np. wskaźniki finansowe - miary prowadzące, będące wskaźnikami wybiegającymi w przyszłość, informującymi, w jaki sposób to, co się już zdarzyło, może mieć wpływ na funkcjonowanie firmy w przyszłości (np. poziom satysfakcji klientów z naszych produktów i usług). Miary te sygnalizują, które obszary należy rozwijać, oraz w jaki sposób należy przełożyć zamierzenia mierzone wskaźnikami wynikowymi na działania operacyjne."
(cytat, str. 64) Nazwa koncepcji Balanced Scorecard (BSC) jest tłumaczona na język polski rozmaicie, jak zbilansowana karta osiągnięć, strategiczna karta wyników lub zrównoważona karta dokonań. Została ona opracowana przez Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona na początku lat 90. ubiegłego wieku, a następnie dzięki licznym publikacjom(...). Zbilansowana karta osiągnięć (ZKO) jest zaliczana do grupy czołowych koncepcji współczesnego zarządzania i jest na pewno najpopularniejszym obecnie narzędziem pomiaru osiągnięć propagowanym w literaturze z zakresu zarządzania strategicznego, rachunkowości zarządczej i controllingu.
(cytat, str. 139) Koncepcja strategicznych kart wyników (Balanced Scorecard - BSC), powstała w Stanach Zjednoczonych na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Jej autorami są R. Kaplan i D. Norton. Koncepcja BSC jest ściśle związana ze strategią zarządzania i ogólną wizją rozwoju przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 141) Według cytowanych autorów, strategiczna karta wyników jest czymś więcej niż nowym systemem mierzenia efektywności. Innowacyjne przedsiębiorstwa wykorzystują ją jako centralny element systemu zarzadzania firmą, który pozwala lepiej organizować procesy zarządcze. Firmy mogą przystapić do stworzenia Karty Wyników chcąc osiągnąć stosunkowo wąskie cele, takie jak dopracowanie albo uzgodnienie strategii, skoncentrowanie się na jej opracowaniu, a nastepnie przedstawienie jej wszystkim pracownikom firmy.
(cytat, str. 166) Metoda Balanced Scorecard (BSC) znana w polskiej literaturze pod nazwą (strategiczna) zrównoważona karta wyników została wprowadzona kilkanaście lat temu. Powstała w wyniku jednorocznego projektu Mierzenie efektywności w organizacjach przyszłości z 1990 r., zrealizowanego przez zespół pod kierownictwem D. Nortona, ówczesnego dyrektora Instytutu Nolan Norton.
(cytat, str. 571) (Kowalewski) Złożonosc strategicznej karty wyników sprawia, że ludzie nie mogą się we właściwy sposób skoncentrowac na kilku kluczowych sprawach. Badania wykazują, że człowiek jest w stanie myśleć jednocześnie o najwyżej siedmiu różnych rzeczach, dlatego ponad dwadzieścia wskaźników efektywnośći zgrupowanych w kilku kategoriach powoduje, że skupienie pracownika na jednym zagadnieniu lub nawet na niewielkim ich zbiorzee jest utrudnione. Przy tak wielu wskaźnikach i pomiarach łatwo po prostu wszystko zignoroważ, nie mogąc panowaćjednocześnie nad dużą liczbą różnych czynników.
(cytat, str. 60) "Cztery perspektywy Balanced Scorecard to: perspektywa finansowa, perspektywa klienta, perspektywa procesów wewnętrznych oraz perspektywa wzrostu i uczenia się. Każda z nich zawiera cele strategiczne, mierniki, wartości docelowe mierników (wielkości celów) oraz działania, jakie należy podjąć, by dany cel mógł zostać zrealizowany. Perspektywy te wynikają ze strategii przedsiębiorstwa i są jej przełożeniem na konkretne działania. Perspektywy tworzą łańcuch przyczynowo-skutkowych relacji."
(cytat, str. 106) "Punktem wyjścia do wdrożenia zrównoważonej karty działania jest przedsiębiorstwo zorientowane na procesy. Nie można bowiem wdrożyć BSC* dla działań, jeśli przedsiębiorstwo będzie działać według struktury funkcjonalnej, gdzie odpowiedzialność za realizację procesów i działań jest rozproszona w różnych komórkach organizacyjnych."