Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 32) Mądrość wspólnoty myślącej nie jest już mądrością wspólną dla całej grupy, gdyż obecnie nie można sprawić aby jedna osoba lub nawet grupa osób posiadała całą wiedzę, wszystkie umiejętności.
(cytat, str. 54) Wspólnota jest zjawiskiem, które ujawnia się najczęściej kiedy wolni ludzie mający poczucie równej wartości zbierają się, aby prowadzić wspólne przedsięwzięcia na zasadach wolontariatu.
(parafraza, str. 20 - 21) Cele Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Gospodarczą: 1) Znoszenie barier celnych między krajami członkowskimi, 2) Wprowadzenie wspólnej taryfy celnej na zewnętrznych granicach Wspólnoty, 3) Utworzenie w przyszłości wspólnego rynku, gdzie będzie występowała swoboda przepływu osób, towarów, usług i kapitału, 4) Zapewnienie działania niezakłóconej konkurencji na wspólnym rynku, 5) Stworzenie wspólnej polityki rolnej, wspólnej polityki handlowej wobec państw trzecich, wspólnej polityki transportowej.
(cytat, str. 176) Każda wiedza ma własny styl myślowy wraz z jego specyficzną tradycją i wychowaniem. Wśród niemal nieskończonego bogactwa możliwości każda wiedza wybiera inne pytania, łączy je według innych reguł i w innych celach. Członkowie różnych wspólnot wiedzy żyją we własnej naukowej lub również zawodowej rzeczywistości.
Poznanie nie jest bowiem ani pasywną kontemplacją, ani nabyciem jedynie możliwego pojmowania o tym, co dane jest jako gotowe. Poznawanie jest czynnym, żywym nawiązywaniem relacji, przeformowywaniem i byciem przeformowywanym, krótko - tworzeniem.
Każda egzystencja opiera się na wzajemnym oddziaływaniu i jest relatywna.
(cytat, str. 116) Kryterium to ma charakter podażowy. U jego podstaw leży głównie sprawa struktury kosztów. Analiza struktury kosztów ma na celu przede wszystkim zbadanie znaczenia kosztów wspólnych dla dwóch porównywanych produktów lub usług. Jeśli w obu przypadkach przeważają te same pozycje kosztów, to można zakładać, że ich specyfika nie jest znacząca i analizowane produkty prawdopodobnie należą do tego samego segmentu strategicznego.
(cytat, str. 87) Struktura hierarchiczna jest świetna w kanalizowaniu wysiłku i koordynowaniu działań wielu ludzi pełniących rożne role. Ne jest jednak wcale dobra w mobilizowaniu do wysiłku, w inspirowaniu ludzi, by dawali z siebie wszystko, a nawet jeszcze więcej - w takich wypadkach poczucie wspólnoty działa skuteczniej niż biurokracja.
(cytat, str. 17) Wspólnotę wiedzy definiuje się jako grupę osób zainteresowanych rozszerzaniem posiadanej wiedzy oraz poszukiwaniem praktycznych sposobów jej wykorzystania. Członkostwo w takiej wspólnocie oparte jest na zasadach dobrowolności, uczestnicy sami się zgłaszają lub są zapraszani przez organizację inicjującą jej powstanie. Członkami mogą być zarówno pracownicy danego przedsiębiorstwa, jak i osoby pochodzące z jej otoczenia. Z punktu widzenia firmy głównym celem powołania wspólnoty jest poszukiwanie nowych rozwiązań i idei. Dlatego też szczególnie korzystne jest zapraszanie klientów zarówno tych lojalnych, jak i tych, którzy okazyjnie nabywają jej produkty.