Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: proces biznesowy (0 - 18 z 18)
(cytat, str. 21) Procesy biznesowe organizacji, zarówno te wewnętrzne, jak i międzyorganizacyjne stanowią system nerwowy każdego przedsiębiorstwa. Jakość i efektywność tych procesów ma zasadniczy wpływ na sytuację finansową firmy i w dłuższym okresie czasu sukces rynkowy.
(cytat, str. 24) "Procesy biznesowe w publicznych służbach zatrudnienia, oprócz instytucji wspomagających ministra do spraw pracy realizowane są przez pracowników z powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Podczas pracy urzędnicy wykorzystują systemy informatyczne, które tworzone są w celu zapewnienia wymaganego aktami prawnymi zakresu wsparcia oraz zwiększenia efektywności procesów biznesowych. Aby przybliżyć charakterystykę użytkowników systemów informatycznych wspomagających procesy rynku pracy, należy przybliżyć stan i strukturę zatrudnienia w publicznych służbach zatrudnienia."
(cytat, str. 41) Proces biznesowy jest chronologicznym i logicznym ciągiem funkcji (zadań) wykonywanych w toku pracy nad określonym obiektem w ramach racjonalnego działania.
(cytat, str. 431) Proces biznesowy stanowi zbiór powiązanych ze sobą czynności ukierunkowanych na realizację określonego celu biznesowego w oparciu o wykorzystywane zasoby. Proces biznesowy jest sterowany poprzez strategię organizacji definiującą cele oraz produkty tworzone przez procesy.
(cytat, str. 221) Proces biznesowy to: zbiór połączonych procedur lub działań, które kolektywnie realizują cel biznesowy, zazwyczaj w obrębie struktury organizacyjnej definiującej funkcjonalne role i związki. Jeżeli wykorzysta się ontologie do opisu procesów biznesowych, to będzie możliwe monitorowanie tych procesów przez agenty programowe.
(cytat, str. 402) Terminem "proces biznesowy" można określić praktycznie wszystkie działania w organizacji - od złożonego procesu produkcyjnego do obiegu faktur, czy realizacji zgłoszeń serwisowych. Istotne jest to, aby była to seria powtarzalnych i zdefiniowanych (lub możliwych do zdefiniowania) kroków, ze znanymi elementami na początku i na końcu procesu. Inaczej mówiąc, proces biznesowy to seria powtarzalnych kroków wykonywanych przez organizację w celu uzyskania pożądanego efektu.
(cytat, str. 140) Reasumując w całościowym wdrożeniu zarządzania procesami biznesowymi można wyodrębnić kolejne etapy: - identyfikacja i definiowanie procesów, - modelowanie procesów "stanu obecnego", - analiza modeli procesów "stanu obecnego" i modelowanie procesów docelowych, - wdrożenie modeli procesów docelowych, - monitorowanie zaimplementowanych modeli i kontynuacja zmian
(cytat, str. 100) Pełna partycypacja, umożliwiająca pracownikom uświadomienie sobie złożoności relacji i procesu biznesowego, pokazuje często, że utrwalone sposoby myślenia i działania w organizacji są po prostu nieodpowiednie."
(cytat, str. 326) Zarządzanie kluczowymi procesami biznesowymi to przejaw tworzenia i zakresu współpracy w ramach organizacji sieciowych, w których procesy logistyczne tworzące sieci dostaw są odmianą tych organizacji lub stanowią ich określoną część.
(cytat, str. 228) " 'Proces produkcyjny jest to uporządkowany zespół cząstkowych działań, w wyniku których koncepcje konstrukcyjne (i inne) oraz technologiczne produktów (wyrobów) są realizowane przez człowieka w postaci produkcji. W wyniku procesu produkcyjnego materiały wyjściowe przetworzone zostają za pomocą narzędzi pracy (maszyn, urządzeń, aparatów itp.) na produkty gotowe' (...) Pojęcie procesu biznesowego poszerza powyższą definicję, bowiem nie odnosi się tylko do procesu produkcyjnego, ale obejmuje także szerszy obszar oddziaływania, ponieważ wychodzi poza organizację."
(cytat, str. 65) Proces biznesowy oznacza ciąg działań, powtarzalny łańcuch aktywności biznesowych realizowanych pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa (planowanie, zamawianie, fakturowanie i in.), których wynikiem jest produkt, będący przedmiotem wymiany w relacjach partnerskich pomiędzy dostawcami i odbiorcami towarów i usług. Przepływy te mają charakter informacyjny (przekazywanie informacji), decyzyjny (przekazywanie decyzji) i materiałowy (przekazywanie materiałów). Mogą przebiegać zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu.
(cytat, str. 295) Abstrakcyjny proces biznesowy stanowi model generalizacji porterowskiego łańcucha wartości. Opisuje kolekcję podprocesów definiowanych w hierarchicznej, wielopoziomowej strukturze organizacji.
(cytat, str. 195) System oceny efektywności powinien być tworzony zależnie od potrzeb i związanych ze specyfiką uwarunkowań, tak, aby zastosowane mierniki jak najlepiej pozwalały ocenić występujące w procesie zależności oraz uzyskiwane rezultaty. Tworząc system oceny, należy w pierwszej kolejności uwzględnić ogólne cechy odnoszące się do procesów organizacyjnych. Jak zostało we wcześniejszych rozdziałach wyjaśnione proces biznesowy to pewien strumień działań przetwarzających zaopatrzenie (surowce lub informacje) pochodzące od dostawców w produkcję lub usługi dla klientów, zawierające wartość dodaną.
(cytat, str. 57 - 62) Podstawowa klasyfikacja wskazuje na trzy rodzaje procesów: podstawowe, pomocnicze, zarządcze.
Do procesów podstawowych możemy zaliczyć, procesy innowacyjne, procesy planowania (rozwoju) produktu, procesy sprzedaży, procesy realizacji zamówienia, procesy serwisowe. Procesy pomocnicze mogą obejmować: zaopatrywanie się i zabezpieczenie w zasoby finansowe, personalne i techniczne, natomiast procesy zarządcze to: planowanie, motywowanie, kontrola.
Megaprocesem, tj. procesem realizowanym na poziomie strategicznym, jest szereg czynności zmierzających do zaprojektowania, wytworzenia produktu lub usługi i takiej dystrybucji, która odpowiada wymaganiom stawianym przez klienta.
(cytat, str. 13) Ważną cechą charakterystyczną procesu biznesowego, skutkującą dalekosiężnymi konsekwencjami jest przekraczanie w trakcie jego realizacji barier organizacyjnych, często w poprzek jednostek organizacyjnych lub pionów funkcjonalnych albo pomiędzy nimi.
(parafraza, str. 11) Proces (biznesowy) to zbiór czynności, który ma jeden lub kilka rodzajów wejścia, kreujący na wyjściu wartość dla klienta. Proces ma cel i wpływają na niego zdarzenia ze świata zewnętrznego lub z innych procesów.
(parafraza, str. 11) Proces (biznesowy) to ciąg określonych działań (czynności) realizowanych w organizacji, będących kolejnymi etapami osiągania zdefiniowanego celu. Celem tym zwykle jest pewien wynik (produkt, usługa, informacja), mający wartość dla jego odbiorcy (klienta zewnętrznego lub wewnętrznego).