Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 24) Chodzi o to, że technik przekonywania nie wykorzystuje się w celu zmanipulowania klienta. Pomagają one jedynie otworzyć kanały i sprawić, aby naturalne procesy odbiorcy zaczęły działać na naszą korzyść.
(parafraza, str. 307 - 309) Sześć zasad skutecznego przekonywania; 1.Określ swój cel i zbierz fakty. 2.Dowiedz się, czego oni chcą. 3.Przedstaw to w sposób prosty i atrakcyjny. 4.Spraw, aby poczuli się współtwórcami twoich pomysłów 5.Sprzedawaj korzyści, podkreślaj zalety. 6.Podejmuj decyzje i działania
(cytat, str. 195) Wywieranie wpływu i przekonywanie - nakłanianie innych do przyjęcia danego kierunku działań. Osoby mające tę kompetencję potrafią wpływać na innych, zachowując spokój i nie wywierając nadmiernego nacisku. Rozumieją adresatów swoich przekazów i odpowiednio modyfikują wykorzystywane metody perswazyjne. Są pewne siebie i łatwo się nie poddają.
(cytat, str. 378) Przekonywanie dążenie przy pomocy argumentów racjonalnych do tego, aby cudze przekonania stały sie zgodne z zamierzeniem przekonującego.
(cytat, str. 91 - 92) Przekonywać znaczy tyle, co nadawać cechy prawdy prawdopodobieństwa lub słuszności temu, co twierdzimy a odbierać te cechy temu, czemu zaprzeczamy. Tajemnica umiejętności przekonywania polega na faktycznych zaangażowaniu mówiącego w to co głosi. Osoba, która przekonuje powinnam umieć skutecznie argumentować swoje stanowisko.