Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: jako���� wyboru (0 - 9 z 9)
(cytat, str. 32) Jakość to przykra konieczność, jak gorzkie lekarstwo, które trzeba przyjmować, by osiągnąć coś ważniejszego. Jakość nie może być celem firmy, tak jak praca nie jest, nie była i nie będzie celem firmy. Jakość- jak praca - jest tylko środkiem realizacji celów firmy, tyle że środkiem pieniężnym i mało jeszcze dotychczas wyeksploatowanym.
(cytat, str. 35) Jakość jest szczególnie zależna od hierarchii wartości, wierzeń, przekonań i postaw ludzi w procesie pracy. W warunkach globalizacji wiele firm korzysta z tych samych lub podobnych technologii, dysponuje podobnymi urządzeniami wytwórczymi, często wspomaganymi takim samym oprogramowaniem informatycznym, zaopatruje się w tych samych źródłach dostaw materiałów i podzespołów. Te podobieństwa nie są jednak w stanie zatrzeć różnic w jakości produktów różnych konkurentów. Paradoksalnie, im bardziej zbliżają się do siebie czynniki wytwórcze angażowane w procesach wytwórczych, tym wyraźniejsze stają się następstwa różnic w systemach zarządzania, sięgających do różnych metod organizowania zbiorowego działania elementów struktur organizacyjnych firm.
(cytat, str. 63) Pode pojęciem jakość wyrobu rozumie się zespół własności tego wyrobu, który powoduje, iż jest on zdolny zaspokoić w określonych warunkach jakąś potrzebę jego nabywcy i użytkownika.
(parafraza, str. 26 - 27) Jakość danego wyrobu lub usługi postrzegana jest jako wypadkowa trzech elementów: 1. Jakość projektu - zawiera ocenę projektu, czyli w jakim stopniu spełnia on wymagania nabywcy. Na tym etapie nieodzowne staje się określenie wszystkich cech produktu, czyli sporządzenie specyfikacji parametrów. 2. Zgodność projektu z oczekiwaniami konsumenta - ściśle związana z osiąganiem zadowolenia nabywcy. Satysfakcja odbiorcy wydaje się najbardziej miarodajnym źródłem oceny jakości projektu. 3. Jakość wykonania - określa, w jakim stopniu parametry gotowego produktu (usługi) odpowiadają przyjętym w fazie projektowania. Jakość wykonania jest o tyle ważnym elementem, o ile na jej podstawie konsument ukształtuje swoją opinię o produkcie i podejmie decyzje o ponownym zakupieniu lub niezakupieniu tego produktu.
(cytat, str. 22) W ujęciu filozoficznym pojęcie jakości wiąże się z problemem odrębności rodzajowej. W tym ujęciu każdy rodzaj obiektu materialnego lub zjawiska, a więc również każdy rodzaj produktu (wyrobu lub usługi), to odrębna jakość.
(cytat, str. 22) jakość dowolnego produktu (wyboru lub usługi) powinna być postrzegana jako relacja między właściwościami tego produktu a potrzebami konsumentów.
(cytat, str. 23) Jakość typu jest relacją między tym zbiorem właściwości użytkowych I technicznych, który został przewidziany w projekcie produktu albo zrealizowany w prototypie, a agregatem potrzeb, które projektowany produkt ma zaspakajać.
(cytat, str. 306 - 307) "Z ich punktu widzenia jakość każdego wyrobu określona jest: - cechami, które można ocenić w chwili zakończenia produkcji i przekazania wyrobu do eksploatacji, takimi jak:
wygląd
- kształty (nie wpływające na funkcjonalność wyrobu), - sposób i staranność wykończenia wyrobu (kolor, połysk, dopracowanie szczegółów),
- cechami, których ocena może być wyrażana jedynie w kategoriach prawdopodobieństwa i często, dopiero po upływie określonego czasu eksploatacji wyrobu, np.:
trwałość,
niezawodność, w tym np.:
- średni czas między kolejnymi uszkodzeniami, - intensywność awarii (uszkodzeń),