Cytaty i parafrazy dla: jako���� wyboru (0 - 9 z 9)
Sławińska M. (red.),
Kompendium wiedzy o handlu,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
- Jakość - Suma cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego wyrobu do zaspokojenia określonych potrzeb.
(Sławińska M. (red.) 2008, s. 240)
Wasilewski L.,
Podstawy zarządzania jakością,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 1998
- Jakość to przykra konieczność, jak gorzkie lekarstwo, które trzeba przyjmować, by osiągnąć coś ważniejszego. Jakość nie może być celem firmy, tak jak praca nie jest, nie była i nie będzie celem firmy. Jakość- jak praca - jest tylko środkiem realizacji celów firmy, tyle że środkiem pieniężnym i mało jeszcze dotychczas wyeksploatowanym.
(Wasilewski L. 1998, s. 32)
- Jakość jest szczególnie zależna od hierarchii wartości, wierzeń, przekonań i postaw ludzi w procesie pracy. W warunkach globalizacji wiele firm korzysta z tych samych lub podobnych technologii, dysponuje podobnymi urządzeniami wytwórczymi, często wspomaganymi takim samym oprogramowaniem informatycznym, zaopatruje się w tych samych źródłach dostaw materiałów i podzespołów. Te podobieństwa nie są jednak w stanie zatrzeć różnic w jakości produktów różnych konkurentów. Paradoksalnie, im bardziej zbliżają się do siebie czynniki wytwórcze angażowane w procesach wytwórczych, tym wyraźniejsze stają się następstwa różnic w systemach zarządzania, sięgających do różnych metod organizowania zbiorowego działania elementów struktur organizacyjnych firm.
(Wasilewski L. 1998, s. 35)
Steczkowski J.,
Reprezentacyjne badania jakości wyrobów,
Platan, Kraków 1993
- Pode pojęciem jakość wyrobu rozumie się zespół własności tego wyrobu, który powoduje, iż jest on zdolny zaspokoić w określonych warunkach jakąś potrzebę jego nabywcy i użytkownika.
(Steczkowski J. 1993, s. 63)
Opolski K.,
Strategia jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem,
Instytut Naukowo-Wydawniczy OLYMPUS CEiRB, Warszawa 1998
- Jakość danego wyrobu lub usługi postrzegana jest jako wypadkowa trzech elementów:
1. Jakość projektu - zawiera ocenę projektu, czyli w jakim stopniu spełnia on wymagania nabywcy. Na tym etapie nieodzowne staje się określenie wszystkich cech produktu, czyli sporządzenie specyfikacji parametrów.
2. Zgodność projektu z oczekiwaniami konsumenta - ściśle związana z osiąganiem zadowolenia nabywcy. Satysfakcja odbiorcy wydaje się najbardziej miarodajnym źródłem oceny jakości projektu.
3. Jakość wykonania - określa, w jakim stopniu parametry gotowego produktu (usługi) odpowiadają przyjętym w fazie projektowania. Jakość wykonania jest o tyle ważnym elementem, o ile na jej podstawie konsument ukształtuje swoją opinię o produkcie i podejmie decyzje o ponownym zakupieniu lub niezakupieniu tego produktu.
(Opolski K. 1998, s. 26-27)
Iwasiewicz A.,
Zarządzanie jakością,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
- W ujęciu filozoficznym pojęcie jakości wiąże się z problemem odrębności rodzajowej. W tym ujęciu każdy rodzaj obiektu materialnego lub zjawiska, a więc również każdy rodzaj produktu (wyrobu lub usługi), to odrębna jakość.
(Iwasiewicz A. 1999, s. 22)
- jakość dowolnego produktu (wyboru lub usługi) powinna być postrzegana jako relacja między właściwościami tego produktu a potrzebami konsumentów.
(Iwasiewicz A. 1999, s. 22)
- Jakość typu jest relacją między tym zbiorem właściwości użytkowych I technicznych, który został przewidziany w projekcie produktu albo zrealizowany w prototypie, a agregatem potrzeb, które projektowany produkt ma zaspakajać.
(Iwasiewicz A. 1999, s. 23)
Hamrol A.,
Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka,
Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1998
- "Z ich punktu widzenia jakość każdego wyrobu określona jest:
- cechami, które można ocenić w chwili zakończenia produkcji i przekazania wyrobu do eksploatacji, takimi jak:
- kształty (nie wpływające na funkcjonalność wyrobu),
- sposób i staranność wykończenia wyrobu (kolor, połysk, dopracowanie szczegółów),
- funkcjonalność,
- parametry techniczne (zużycie energii, sprawność, moc, maksymalna wydajność),
- cechami, których ocena może być wyrażana jedynie w kategoriach prawdopodobieństwa i często, dopiero po upływie określonego czasu eksploatacji wyrobu, np.:
- trwałość,
- niezawodność, w tym np.:
- średni czas między kolejnymi uszkodzeniami,
- intensywność awarii (uszkodzeń),
- łatwość eksploatacji i przeprowadzania remontów,
- ergonomiczność,
- ekologiczność."
(Hamrol A. 1998, s. 306-307)