Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 57) Porównawcza analiza cen musi być dokonywana dla różnych rynków geograficznych, ponieważ dominant jest zwykle liderem cenowym na danym rynku właściwym, a jeżeli przedsiębiorstwo jest monopolistą, to tym bardziej nie ma punktu odniesienia dla porównania cen sprzedawanych przez nie towarów.
(cytat, str. 51) Pomijając porównania aktualnego wizerunku firmy z tzw. wizerunkiem wymarzonym (idealnym), wynikającym z systemu subiektywnych wartości i przekonań właściciela czy zarządcy, można przeprowadzać porównania: - W obrębie danej organizacji - Z organizacjami zewnętrznymi - Z różnymi organizacjami pod względem funkcjonalnym
(cytat, str. 62) Homologia. Oryginalnie pojęcie wyworzi się z biologii, i oznacza formalne podobieństwo między organizmami, takie, że relacje pomiędzy pewnymi częściami A są podobne do relacji między odpowiednimi częściami B. Tego rodzaju świadectwo uważa się za efekt procesu ewolucji.
(cytat, str. 38 - 39) "Porównywanie Operacja porównywania wiąże się z badaniem podobieństwa jakościowego, służącego zaprowadzeniu poznawczego ładu w rzeczywistości oraz podejmowaniu decyzji jakościowych. O podobieństwie orzeka się na podstawie porównywania cech, stanów cech, stanów jakości itp. przedmiotów, przy zastosowaniu określonych mierników podobieństwa. Metodyka analizy porównawczej (podobieństwa i zróżnicowania) zakłada jednolite traktowanie kategorii jakości niewartościowanej, jakości wartościowanej, a także cech wartości. Powszechnie znanym przykładem porównań jakościowych są badania podobieństwa jakości projektowej oraz jakości rzeczywistej wyrobów, prowadzone w celu określania jakości wykonania. Mierniki podobieństwa są odmienne dla pierwszego (cechy) i drugiego (stany cech) stopnia poznania jakości przedmiotów oraz dla cech lingwistycznych i kwantytatywnych. Dla pierwszego stopnia rolę bezwzględnego miernika podobieństwa pełni moc zbioru wspólnych cech pary lub bardziej licznego zbioru przedmiotów. Im większa liczba cech wspólnych, tym większe podobieństwo przedmiotów (i odwrotnie). Każda cecha uznana za wspólną jest z założenia identyczna, w odniesieniu do każdego z przedmiotów, któremu przysługuje. Wynika stąd praktyczna wskazówka, że dla uniknięcia zbędnych nieporozumień, należy stosować te same formuły językowe cech wspólnych, odnoszonych do poszczególnych przedmiotów."