Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 11) Witryna biznesowa powinna służyć pewnej działalności gospodarczej - może być związana np. z firmą, urzędem, bankiem (czyli podmiotem gospodarczym). Może być także związana z konkretnymi produktami lub usługami.
Witryna biznesowa to strona WWW, na której sprzedajemy czy promujemy jakiś produkt albo usługę lub informujemy o jakimś produkcie albo usłudze. Celem witryn biznesowych jest zarabianie pieniędzy dla ich właścicieli - w sposób pośredni lub bezpośredni.
Często mówi się też o bardziej zaawansowanych serwisach - platformach B2B lub B2C.
Słowa kluczowe:witryna Komentarze i źródła pierwotne: autor: Marek Dudek, Zygmunt Mazur, Wiesław Waszkielewicz
(cytat, str. 11) Z ang. business to business, to platforma (witryna biznesowa) służąca do szeroko rozumianego kontaktu (wymiana handlowa lub wymiana informacji) podmiotów gospodarczych - producentów, dostawców, hurtowników, odbiorców instytucjonalnych.
Słowa kluczowe:witryna, B2B Komentarze i źródła pierwotne: autor: Marek Dudek, Zygmunt Mazur, Wiesław Waszkielewicz
R.W.Griffin, "Podstawy zarządzania organizacjami" Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2002
(cytat, str. 11) Z ang. business to consumer, to platforma (witryna biznesowa) stworzona przez firmy (detalistów, producentów) dla klientów indywidualnych.
Słowa kluczowe:witryna, B2C Komentarze i źródła pierwotne: autor: Marek Dudek, Zygmunt Mazur, Wiesław Waszkielewicz
(cytat, str. 430) Witryna internetowa to klasyczne narzędzie handlu elektronicznego i zarządzania zasobami ludzkimi. Witryna to nie handel elektroniczny, ale często bardzo mocne wsparcie działania organizacji funkcjonujących w sposób tradycyjny. Każdego dnia miliony internautów wykorzystują Internet w poszukiwaniu potrzebnych im usług i towarów. Dziś to już norma, ponieważ Internet stał się najtańszym i najszybszym sposobem na skuteczny kontakt między producentem, hurtownikiem, sprzedawcą i klientem.
(cytat, str. 28) Istotne jest zaprojektowanie serwisu internetowego w taki sposób, aby już po pierwszym jego odwiedzeniu zachęcał do kolejnych odwiedzin. J. Rayport i B. Jaworski zaproponowali wyróżnienie siedmiu elementów charakterystycznych dla efektywnych witryn internetowych (7C): - kontekst (context) - układ i projekt, - zawartość (content) - tekst, grafika, dźwięk, sekwencje wideo, - społeczność (community) - umożliwianie użytkownikom porozumiewania się, - indywidualizacja (customization) - dostosowywanie się witryny do różnych użytkowników, - komunikacja (communication) - komunikacja witryna - użytkownik, użytkownik - witryna czy komunikacja dwukierunkowa, - połączenia (connection) - połączenie witryny z innymi witrynami (linki), - handel (commerce) - umożliwianie przeprowadzania transakcji handlowych.
(cytat, str. 29) Witryna internetowa (serwis internetowy)to pewien rodzaj serwisu informacyjnego, którego nośnikiem jest Internet. Zawiera on treść statyczną oraz sekcję wiadomości. Możliwe jest również logowanie się wraz z zapamiętywaniem preferencji, aby dostosować treść do indywidualnych upodobań. Elementem witryny internetowej mogą być również obiekty interaktywne, takie jak przyciski, formularze, dźwięki, animacje.
(cytat, str. 104) Badania skupione wokół użytkowników (tzw. user-centric). Efektem badania są dane na temat internautów odwiedzających daną witrynę. Dzięki badaniom user-centric wiemy, czy badany serwis jest chętniej wybierany przez kobiety czy mężczyzn. Badane są także takie cechy, jak miasto, z którego użytkownik łączy się z internetem i wiele innych cech społeczno-demograficznych. Dzięki badaniom user-centric znamy tzw. profil demograficzny użytkownika internetu, w takim oczywiście zakresie, w jakim sam internauta zgadza się go ujawnić.