Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: bariera negocjacji (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 140) Przeszkody w porozumiewaniu się, które nie mają incydentalnego charakteru, lecz rzutują na cały proces komunikowania się i na jego efektywność, nazywa się barierami komunikacyjnymi. Różnice płci, środowiska, wrażliwości retorycznej czy ram przyjmowanych do oceny środowiska to tylko przykłady różnorodnych barier komunikacyjnych, które mogą pojawić się w toku negocjacji.
(cytat, str. 141) Wśród najczęstszych barier komunikacyjnych wymienia się: - bariery kulturowe wynikające z różnych kulturowych doświadczeń interlokutorów (przy tym kultura jest pojmowana tak szeroko, że obejmuje różnice płci, środowiska czy grup zawodowych), - bariery semantyczne wynikające z różnic w rozumieniu tych samych słów, - bariery różnic statusu zazwyczaj wzmacniane werbalnymi (żargon zawodowy) i niewerbalnymi symbolami prestiżu czy przynależności do danej grupy.
(parafraza, str. 141) "Komunikacja megafonowa" jest częstym błędem popełnianym przy usiłowaniu pokonania barier komunikacyjnych w toku negocjacji. Błąd ten polega na tym, że gdy partner nie rozumie, zamiast zmienić argumentację, powtarzamy to samo, tyle że coraz głośniej.
(cytat, str. 16 - 19) Siedem barier w negocjowaniu transakcji globalnej. Negocjowanie każdej transakcji wiąże się z ryzykiem trafienia na bariery niemożności. Zespół negocjatorów jednej strony usztywnia swoje stanowisko i odmawia uwzględnienia innych rozwiązań. Negocjatorzy zaczynają do siebie odczuwać niechęć i te negatywne osobiste odczucia przenoszą na salę obrad. Członkowie jednego zespołu obawiają się, że są okłamywaniu przez swoich partnerów. W efekcie oba zespoły negocjatorów zaczynają się ze sobą sprzeczać Aby odnieść sukces negocjator musi wiedzieć, jak sobie radzić ze szczególnymi barierami w negocjowaniu transakcji globalnych. W tym wypadku bowiem poza kreatywnym podejściem, wyczuciem i cierpliwością, potrzeba czegoś więcej - zdolności do rozpoznania tych barier, zrozumienia ich struktury i stworzenia strategii ich pokonania.
- środowisko negocjacyjne - różnice kulturowe - różnice ideologiczne - zagraniczna biurokracja i organizacje - zagraniczne prawa i rządy - wielkość walut i systemów walutowych - niestabilność i nagła zmiana
(parafraza, str. 27 - 29) Istnieje 5 barier współpracy : -twoje reakcje(bariera ta tkwi w tobie) -ich emocje -ich stanowisko -ich brak satysfakcji -ich siła