Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 101) Element przekazowy - dowolnego wyrażenia merytorycznego ujawnionego jest zawsze stanem wyróżnionym (ewentualnie "paczką" stanów wyróżnionych) wyjść pewnych efektorów lub wyjść pewnych instrumentów wykonawczych.
(cytat, str. 32) Najbardziej znanym sposobem przekazywania potencjalnemu nabywcy informacji przez oferenta jest reklama, do której wykorzystuje się różnego rodzaju możliwości: prasę, radio, telewizję, internet, kino, plakaty, banery, ulotki itp.
(cytat, str. 95) Aby przekaz był jasny, powinien, zdaniem Ph. I. Morgana, spełniać następujące wymagania: -zwięzłość i prostota określeń, -wyjaśnienie znaczenia używanych pojęć, -kolejne, a nie równoległe prezentowanie zagadnień, -powtarzanie kluczowych elementów przekazu, -posługiwanie się analogiami.
(cytat, str. 110) Ostatnie lata istotnie wpłyneły na język w ogóle. Szczególnie związane jest to z rozwojem cywilizacyjnym, zwłaszcza techniki, który przyczynił sie do udoskonalenia przekazu informacji.
(cytat, str. 112) Niegdyś bowiem studenci czytali ciekawe, interesujące, porywające, fascynujące, pasjonujące książki; dzisiaj słyszymy o kultowej książce, klasycznej książce, wypasionej książce, spoko książce czy megaciekawej książce.
(cytat, str. 113) Wyzyskiwanie tego rodzaju leksyki w języku młodzieży i studentów wynika z powszechnego zjawiska społecznego, jakim jest poszerzenie granic tolerancji i łamanie tabu językowego i obyczajowego. Determinantami tego zjawiska jest rozpowszechniona moda na luz i bylejakości mówienia, wzmacniana przez podstawową kategorię współczesnej kultury konsumpcyjnej, jaka jest eksponowanie wolności człowieka.
(cytat, str. 40) Powodami przerwania komunikacji mogą być bodźce zewnętrzne (nie tylko zakłócenia) lub odczucia (wątpliwości bądź obawy) odbiorcy przekazu.
(cytat, str. 221) Cechy przekazu: 1. Najważniejszą cechą przekazu jest jego trafność w stosunku do motywacji odbiorcy. Im lepiej nadawca potrafi zaapelować do motywów swoich słuchaczy czy czytelników, tym większa szansa, by komunikowanie było skuteczne. 2. Liczy się (...) jak przekaz będzie skonstruowany. Właściwa proporcja ekspresji emocjonalnych w połączeniu z racjonalną argumentacją daje najlepsze oddziaływanie, wzbudzające motywacje, a równocześnie pokazujące sposoby jej zredukowania. 3. Popularyzacja danych wymaga ich wielostronnego uzasadnienia.(...) 4. (...) Elementy spontaniczności i humoru zwiększają zaufanie do nadawcy. 5. Wzmocnienia przekazu o średnim stopniu intensywności są najlepsze. 6. Przekazy zawierające wyraźnie sformułowane wnioski mają szansę stać się bardziej przekonujące niż przekazy, w którym nie zamieszcza się wniosków explicite. 7. Powtarzanie argumentów i najważniejszych partii oddziaływań jest skuteczną formą pogłębiania wiedzy odbiorcy (...). 8. Dobrze jest stosować narastanie napięcia, gradację prezentowanej argumentacji.(...) Należy najważniejsze dane zamieszczać na początku komunikatu. 9. Oddziaływując argumentacją dwustronną (...) uzyskuje się efekty znacznie trwalsze i odporniejsze na kontrpropagandę. 10. Informacje zamieszczone na początku wpływają silnie na postawy odbiorców w tych wypadkach gdy nie formułują wyjściowo swoich postaw. 11. Bezpieczniej jest zanegować opinie przeciwne przed przystąpieniem do prezentacji własnego stanowiska, jednak należy unikać nadmiernego podkreślania różnicy zdań.
(cytat, str. 44) wskaźnik odbioru - procent istniejących na rynku gospodarstw domowych, które oglądają określony program w telewizji lub słuchają danego programu w radiu
(cytat, str. 44) koszt dotarcia do tysiąca odbiorców (CPM - cost per thousand) - koszty reklamowania podzielony przez tysiąc osób lub gospodarstw domowych odbierających przekaz reklamowy
(cytat, str. 283) "Przekaz(komunikat) jest centralnym elementem procesu komunikowania obejmującym język i symbole przekazu - wykorzystywane kody komunikacji.Istotę kodowania wyraża przełożenie treści przekazu na określone symbole."
(cytat, str. 95) Przekaz promocyjny może się odwoływać do motywów racjonalnych-koncepcja reklamy oparta na eksponowaniu parametrów jakościowych produktu bądź ekonomiczności zakupu, lub emocjonalnych- wywodzące się z ludzkich instynktów bądź uczuć.
(cytat, str. 22) Przekaz. W przekazywanych rozważaniach powinno się dobrać argumenty trafiające do przekonania odbiorcy. Stosować można argumenty rzeczowe i emocjonalne, np. "przecież pan też ma dzieci, one też mogą zginąć, jeśli nie naprawicie zbiornika z gazem". Argumentacha, która się posługujemy, może być: jednostronna - podkreślająca jedynie zalety np. naszej propozycji, lub dwustronna - uwzględniająca także ujemne jej strony. Zaletą argumentacji dwustronnej jest uodpornienie się na atak partnera - "sami mówiliśmy o naszych słabych punktach". Argumentacja może wystąpić w formie: - zawężonej (ogólna) i rozszerzonej (z konkretnymi przykładami); w przypadku osób sceptycznych lub nastawionych do nas niechętnie korzystniejsza jest argumentacja rozszerzona’ - z wnioskami lub bez wniosków.
(parafraza, str. 113 - 116) Elementy określające perswazyjne oddziaływanie przekazu . 1.Trwałość jego wymowy w stosunku do motywacji odbiorcy. 2.Liczy się konstrukcja przekazu i treść. 3.Konstruktywność wypowiedzi 4.Oddziaływanie na uczucia odbiorcy. 5.Styl komunikowania się. 6.Argumentacja 7.Kolejność argumentacji. 8.Informacje początkowe mają większy wpływ na odbiorców w przypadku gdy nie formułują wyjściowo swoich postaw. 9.Powtarzanie
(cytat, str. 101 - 102) Zasady zrozumiałego formułowania przekazu: - należy używać słów precyzyjnych, ogólnie stosowanych i konkretnych - zdania powinny być krótkie, nie przekraczające dwóch linijek tekstu - żaden podrozdział (punkt) nie powinien składać się z tylko zdania - styl pisania powinien być prosty, bezpośredni, jasny i precyzyjny
(cytat, str. 244) Aby przekaz był skuteczny, kodowanie musi zazębiać się z procesem odkodowania, dzięki któremu odbiorca, dokonując interpretacji przekazu, uzyskuje zrozumienie zakodowanych w przekazie treści.
(cytat, str. 474) Przekaz informacyjny dotyczący procesu zarządzania - to informacja, którą opracowuje się na potrzeby określonego użytkonika: przekaz ten może być "wytworem" przetworzonym lub generowanych jako nowość. Przekazy przyjmuje różne formy: odpowiedź na zapytanie, raport, instrukcja, wiadomość, ale może też być poleceniem, rozkazem, normą, przepisem.