Encyklopedia Zarządzania :: cykl ci��g��ego doskonalenia
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: cykl ci��g��ego doskonalenia (0 - 3 z 3)
(parafraza, str. 41) model zarządzania zwany kołem Deminga polega na 4 działaniach a mianowicie zaplanowaniu, wykonaniu, sprawdzeniu i poprawie. Jest to inaczej model PDCA od angielskich słów:Plan, Do, Check, Act.
(cytat, str. 93) "Edward W. Deming Amerykański specjalista statystyk, który zdobył uznanie w Japonii za kształcenie menedżerów i propagowanie wiedzy na temat jakości, w czasie powojennej budowy nowoczesnej gospodarki. Jest powszechnie znany z akcentowania znaczenia metod statystycznych w produkcyjnych systemach regulacji jakości, eliminowania niekontrolowanej zmienności procesów i dynamicznego ujmowania zjawisk jakościowych. Oprócz tego, jego koncepcja w zakresie zarządzania jakością opiera się na: - sterowaniu jakością procesów i produktów, przebiegającym w cyklu działań zarządczych i wykonawczych, zwanych "kołem Deminga", - stosowaniu 14 zasad w pracy kierownictwa przedsiębiorstwa. Koło Deminga zawiera chronologicznie uporządkowane działania, typowe dla układu sterowania ze sprzężeniem zwrotnym. Działania te dotyczą jakości procesów technologicznych oraz produktów i przebiegają w następującej kolejności: PLANOWANIE -> WYKONANIE -> SPRAWDZANIE -> KORYGOWANIE"
(cytat, str. 52) Ciągłe doskonalenie jest koncepcją wywodzącą się z prac E. Deminga i J. Jurana. Deming sformułował zasadę tak zwanego koła Deminga zawierającego cztery, następujące po sobie etapy: -planuj (Plan), -działaj (Do), -skontroluj (Check), -doskonal (Act). Kolejne następstwo tych etapów powoduje tak zwane "toczenie się koła Deminga" i ciągłą poprawę jakości. Zgodnie z cyklem koła Deminga i spiralą jakości organizacja powinna podlegać procesom samodoskonalenia.