Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: konkurencyjno���� przedsi��biorstw (0 - 20 z 20)
(parafraza, str. 20) Tradycyjne koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa koncentrują się na podstawowych rynkowych czynnikach (koszty, jakość, marketing, pozycja na rynku) oraz bezpośrednich ich źródłach. Najważniejsze z nich są następujące: - koncepcja konkurencyjności kosztowej bazująca na efektach wielkiej skali produkcji, specjalizacji, standaryzacji oraz efektach doświadczenia, - przywództwo jakościowe oraz systemy sterowania jakością, - konkurowanie oparte na sile rynkowej przedsiębiorstwa (pozycja lidera oraz dominanta na rynku), - marketingowa koncepcja konkurencyjności, - przywództwo kosztowe oraz dyferencjacja.
(cytat, str. 12) Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw wymaga podniesienia jakości zasobów pracy, a to z kolei dostrzeżenia przez MSP związku między jakością zasobów ludzkich a własną konkurencyjnością na rynku.
(cytat, str. 165) Elementami otoczenia platformy logistycznej są : - uwarunkowania polityczne zagranicznych rynków; - kondycja ekonomiczna rynków zewnętrznych; - uwarunkowania prawne, w tym podatkowe; - ranga i zakres konkurencyjności rynków zewnętrznych; - rozporządzalny lub dostępny poziom technologii dystrybucji na zewnętrznych rynkach.
(cytat, str. 165) Konkurencja w skali światowej przenosi się z konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami na konkurencję pomiędzy łańcuchami logistycznymi.
(cytat, str. 138) Konkurencja, jako podstawowa przesłanka strategicznego rozwoju organizacji gospodarczych, może być postrzegana jako działanie organizacji w ramach przestrzeni wyznaczonej dwiema osiami zachowań: 1) oszczędności nakładów związanych z wytworzeniem danego dobra i wszelkich działań zmierzających do wyzwolenia efektów skali działania oraz wzrostu efektywności wykorzystania angażowanych zasobów wytwórczych; 2) podnoszeniem poziomu jakości dóbr i związanej z tymi dobrami obsługi. Właściwe dobro z odpowiednio dobranym pakietem obsługowym przesądza o satysfakcji konsumenta i jest podstawą filozofii TQM.
(cytat, str. 52) Model pięciu sił M.E. Portera — metoda analizy uwarunkowań konkurencyjnych w sektorze (grupie przedsiębiorstw oferujących ten sam rodzaj produktów), obejmująca ocenę siły oddziaływania na natężenie konkurencji pięciu wyodrębnionych czynników rywalizacji między konkurentami działającymi w sektorze, groźby wejścia nowych podmiotów wynikającej z poziomu barier wejścia do sektora, konkurencji ze strony dostawców substytutów, siły przetargowej dostawców oraz siły przetargowej odbiorców.
(cytat, str. 47) Niektóre przedsiębiorstwa podejmują próbę wywołania rewolucyjnych zmian na rynku (ang. market driving) po to, aby je później wykorzystać w procesie zdobywania przewagi konkurencyjnej. Podstawową cechą takich zmian jest wykreowanie nowej, niespotykanej do tej pory na rynku wartości, która zmienia preferencje i zachowania nabywców oraz postępowanie innych uczestników rynku (konkurentów, pośredników, dostawców). Zmiany te mogą przebiegać na trzech poziomach:
(cytat, str. 242) W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw na kondycję ekonomiczną i konkurencyjność wpływają: - wielkość majątku, jakim dysponuje przedsiębiorstwo, - zdolność do wdrażania postępu naukowo-technicznego - sprawność zarządzania zasobami przedsiębiorstwa - przedsiębiorczość kadry kierowniczej - jakość oferowanych produktów - ogólny poziom rentowności produkcji i usług - powiązania kooperacyjne - zdolności promocyjno-reklamowe - rynkowy wizerunek firmy
(cytat, str. 43 - 44) Najsilniejszy impuls dla zarządzania jakością w firmach wypływa z konkurencyjności rynku. Istnieje ona w każdym kraju, w każdym rejonie. Niejednakowe są jednak instrumenty jej ochrony. Konkurencyjność rynku to teren starcia interesów nabywców, którym on sprzyja, z interesami sprzedawców, którzy będą ja zwalczać. Stąd instrumentom ochrony konkurencji będą zawsze towarzyszyły instrumenty ochrony przed konkurencją, wymuszane przez miejscowe kręgi przemysłowe.
(cytat, str. 171) Strategia konkurencji to długookresowa koncepcja działalności instytucji, polegająca na określonych działaniami wobec klientów, konkurentów i dostawców, wiążąca wewnętrzne zasoby i umiejętności firmy z wyzwaniami płynącymi z otoczenia, budowana dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej w branży oraz osiągnięcia głównych celów organizacji.
(cytat, str. 165) Osiągniętą przewagę konkurencyjną można uznać za trwałą, jeżeli zasoby i umiejętności, na których została zbudowana, spełniają cztery warunki: niemożliwość zawłaszczania, transferu, skopiowania i możliwość utrzymania.
(cytat, str. 144) Pozycjonowanie produktów w filharmoniach polega na identyfikacji, opracowaniu i komunikowaniu przewagi konkurencyjnej, dzięki której oferta filharmonii jest postrzegana przez nabywców tynku docelowego jako wyróżniająca się i lepsza od ofert konkurencyjnych. Innymi słowy, pozycjonowanie to marketingowa technika wyróżniania oferty artystycznej, polegająca na nadaniu produktom filharmonii cech, których produkty konkurencyjne nie mają, a które są ważne dla słuchaczy należących do danego segmentu. Jest to więc istotny element strategii konkurencji. Podstawowym instrumentem badania i analizy pozycji konkurujących ze sobą ofert oraz planowania działań związanych z pozycjonowaniem oferty jest mapa percepcji.
(cytat, str. 34) ,,Zauważa się również wpływ małych i średnich przedsiębiorstw na międzynarodową konkurencyjność 1995, s.17, wykazując, że: 1) stanowią one środowisko rynkowe dla wielkich korporacji, stąd (dzięki najczęściej aktywej polityce gospodarczej państwa) występują jako czynni wpółtwórcy warunków i zasad obowiązującej gry konkurencyjnej, 2) mają duży wpływ na strukturę przemysłu, dzięki czemu stają się inspiratorami postępu technicznego, często w sektorach high technology, 3) wykazują relatywnie niski udział w esksporcie, stanowiąc tym samym potencjalną rezerwę zdolności eksportowych w poszczególnych krajach, 4) charakteryzują się większą zdolnością adaptacyjnądo współpracy z krajami rozwijającymi się.''
(cytat, str. 257 - 258) ,,Natomiast za podstawowe czynniki wewnętrzne, które kształtują konkurencyjność przedsiębiorstwa, uznano: 1) charakter własności przedsiębiorstwa, 2) istniejący w nim system organizacji i zarządzania, 3) kwalifikacje zasobów ludzkich przedsiębiorstwa, 4) trafność przy podejmowaniu decyzji produkcyjnych, 5) umiejętność kształtowania wzajemnych relacji przedsiębiorstwo-rynek, związana ze skutecznością stosowania metod marketingowych.''
(cytat, str. 256 - 257) ,,Konkurencyjność przedsiębiorstwa (czyli mikrokonkurencyjność) została zdefiniowana jako pojęcie, które określa zdolność przedsiębiorstwa do ciągłego kreowania tendencji rozwojowej, wzrostu mikroproduktywności oraz skutecznego rozwijania rynków zbytu w warunkach oferowania przez konkurentów nowych, lepszych i tańszych towarów lub/i usług.''
(cytat, str. 129) ,,Czynniki zewnętrzne, mające wpływ na poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa, są od niego niezależne. Natomiast zynniki wewnętrzne leżą w sferze autonomicznego działania przedsiębiorstwa i obejmują decyzje, dotyczące: 1) kształtowania wielkości produkcji 2) obniżania kosztów własnych 3) podwyższania jakości produkowanych towarów lub/i świadczonych usług 4) oferowania nowych typów i rodzajów towarów lub/i usług 5) podwyższania produktywności
(cytat, str. 206) WEF definiuje konkurencyjność jako zestaw powiązanych ze sobą instytucji, polityki czynników, które determinują poziom produktywności danego kraju.
(cytat, str. 105) Konkurencyjność podmiotu gospodarczego można określić jako stan jego funkcjonowania, który ma miejsce w związku z uzyskaniem przewagi konkurencyjnej nad przedsiębiorstwami funkcjonującymi w otoczeniu.
(cytat, str. 162) Innowacje produktów mogą przyczynić się głównie do poprawy pozycji konkurencyjnej na rynku poprzez fakt, iż rozszerzony lub ulepszony zostaje portfel produktowy firmy, zwiększone zostają moce produkcyjne, co prowadzi do obniżenia kosztów produkcji oraz obniżenia ceny produktów. Przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw uzależnione są właśnie w głównej mierze od zdolności przystosowania do nowych warunków działania, wymagających tworzenia nowych produktów, które znacznie się różnią od obecnie oferowanych.