Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: standaryzacja (0 - 18 z 18)
(cytat, str. 56) Adaptacja czy standaryzacja działań na rynkach międzynarodowych. Otóż zwolennicy standaryzacji twierdzą, iż stosowanie zunifikowanej strategii na wielu rynkach pozwala przedsiębiorstwu na osiągnięcie korzyści będących wynikiem efektu synergii wielonarodowych operacji. W konsekwencji prowadzi to do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej lub nawet globalnej. Z kolei zwolennicy adaptacji twierdzą, iż tylko dostosowywanie strategii do warunków lokalnych zapewni przedsiębiorstwu powodzenie. Kompromisem między oboma rozwiązaniami jest standaryzacji częściowa. W takim przypadku standardowa jest tylko część elementów programu marketingowego. Reszta natomiast jest przystosowana do warunków lokalnych.
(cytat, str. 231) (Niemczyk) Standaryzacja procesów może pomóc w zwiększaniu elastyczności organziacyjnej. Kiedy wszystkie jednostki operacyjne wykonują jakiś proces w ten sam sposób, firma może łatwo przesuwać pracowników miedzy departamentami, reagując na zmiany w zapotrzebowaniu. Jej struktura organizacyjna staje się o wiele bardzie plastyczna.
(cytat, str. 157) Standaryzacja w reklamie zawodzi wszędzie tam, gdzie istnieją: - różnice w kulturze, podejściu rynkowym i stopniu zaawansowania gospodarki rynkowej, - zróżnicowane potrzeby, zespoły wartości, zwyczaje, zachowania i zwyczaje konsumpcyjne oraz idiosynkratyczne motywy czynienia zakupów - ograniczenia w dostępności w mediach - różniące się od rodzimych przepisy prawne
(cytat, str. 265) Analizując wewnętrzne uwarunkowania standaryzacji, czyli związane z samym przedsiębiorstwem, jego zasobami i strukturą organizacyjną, możemy dokonać podziału na: - uwarunkowania związane z wiedzą i umiejętnościami pracowników, - uwarunkowania związane ze strukturą organizacyjną i delegacją władzy, Uwarunkowania techniczno - technologiczne
(cytat, str. 264) Zabiegiem, który może ułatwić dalsze badania nad standaryzacją, jest jej analizowanie w trzech podstawowych, związanych z zakresem stosowania, ujęciach. Są to: - standaryzacja pełna, gey standaryzujemy wszystkie instrumenty marketingu - mix, - standaryzacja selektywna, gdy część instrumentów podlega standaryzacji, część zaś jest indywidualizowana - standaryzacja zróżnicowana, gdy poszczególne instrumenty marketingu-mix są w różnym stopniu standaryzowane.
(cytat, str. 113) Jednakże, wbrew popularnym mniemaniom, Internet także nie może istnieć bez standaryzacji. Dla jego zastosowań realizowane są jedynie procesy standaryzacyjne innego typu, często pozwalające na jednoczesne funkcjonowanie konkurujących ze sobą technologii.
(cytat, str. 62) Standaryzacja dóbr konsumpcyjnych zwykle prowadzi do zapewnienia ilości towarów ściśle odpowiadających potrzebom konsumentów. Mydło, proszki do prania, produkty żywnościowe, części samochodowe i tysiące innych artykułów są unifikowane według ilości, wagi i rozmiarów, stosownie do rozsądnych wymagań nabywców.
(cytat, str. 48) "Strategia standaryzacji polega na ujednoliceniu działań przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych w różnych obszarach. Założeniem przyjętym w standaryzacji jest homogenizacja stylów życia i gustów konsumentów na rynku międzynarodowym. Głównym celem strategii tej jest unifikacja produktów, narzędzi promocyjnych na wszystkich obsługiwanych rynkach zagranicznych, centralizacja działalności badawczej i koordynacja polityki handlowej."
(cytat, str. 49) Standaryzacja oznacza powtarzalność typowych przebiegów organizacyjnych według takich samych reguł oraz trwałość tych reguł. Poziom standaryzacji zależności funkcjonalnych zależy od formy zaprogramowania i wynikających stąd liczby możliwych i dozwolonych sposobów postępowania przy realizacji określonego przebiegu.
(cytat, str. 168) (Grzybek) ... żadnego procesu nie da się poprawić, dopóki nie podda się go standaryzacji. Jeśli dany proces stale się zmienia, to każda jego poprawa będzie kolejnym odchyleniem - niekiedy stosowanym, a najczęściej ignorowany. Zanim stanie się możliwa ciągła poprawa, proces trzeba poddać standaryzacji, a tym samym stabilizacji.
(parafraza, str. 93) Charakterystyka trzech filarów gemba.
I filar - standaryzacja: - Opisanie najlepszej, najprostszej drogi do wykonania jakiejś czynności - Zapewnienie systemu przekazywania wiedzy między pracownikami - Dokonywanie pomiarów - Uporządkowanie procesów - Znajdowanie związków pomiędzy przyczynami a rezultatami działań - Ustanawianie celów - Zapewnienie odpowiednich szkoleń - Ustanowienie odpowiedniej struktury umożliwiającej minimalizację zmienności i zapobieganie błędom.
II filar - technika 5S: - Selekcja - pozbywanie się wszystkich niepotrzebnych rzeczy z miejsca pracy - Systematyka miejsca pracy - Sprzątanie w miejscu pracy - Schludność - Samodyscyplina.
III filar - eliminacja muda: - Nadprodukcja i magazynowanie rzeczy niepotrzebnych natychmiast - Naprawa i pozbycie się wyrobów wadliwych - Niepotrzebne zmiany miejsca i energia zużywana do wykonania danego zadania - Brak synchronizacji czynności - Straty związane z oczekiwaniem (niesprawne narzędzi, brak dostaw itp.) - Problemy związane z transportem (zła synchronizacja dostaw).
(cytat, str. 248 - 249) W każdej nauce dąży się do standaryzacji metod badawczych i ujęcie ich w ciąg prostych powtarzalnych czynności. Ideałem takiej standaryzacji jest zdefiniowanie procesu gromadzenia danych określonego rodzaju (np. pomiaru pewnej wielkości) z taką dokładnością, aby wykonanie całego ciągu operacji składających się na danych proces mogło zostać w pełni "zautomatyzowane" i w szczególności powierzone maszynom. Nawet jednak pełna standaryzacja eksperymentu, nie uwalnia od koniczności kontrolowania warunków, w jakich przebiega eksperyment.
(cytat, str. 124) Standaryzacja, pozbawia pracownika wpływu na wybór metody pracy, zabija w nim przedsiębiorczość i wewnętrzną motywację, które są możliwe tylko w warunkach poczucia autonomii.
(cytat, str. 55) Standaryzacja podobnie jak specjalizacja, prowadzi do zmniejszenia kosztów funkcjonowania organizacji poprzez rutynizację działalności opartej na optymalnych i szczegółowo określonych wzorcach.
(cytat, str. 133) Jedną z metod obniżania kosztów produkcji jest standaryzacja. Standaryzacja przynosi wiele korzyści: - minimalizuje liczbę różnych części, które należy magazynować, - minimalizuje liczbę zmian wyposażenia produkcji, - upraszcza procedury produkcji i liczbę kontroli, - umożliwia dokonywanie zakupów większych partii z dyskontem, - minimalizuje naprawy i problemy świadczenia usług posprzedażnych.
(cytat, str. 71) Standaryzacja procesów organizacyjnych oznacza sposób ujednolicenia wybranych rodzajów zachowań i działań w organizacji według tych samych formuł obowiązujących jej wszystkich członków*.
(cytat, str. 79) Znaczenie standaryzacji w ograniczaniu zmienności polega na tworzeniu przesłanek do ujednolicania sposoby działania oraz warunków, w których się działa. Dzięki standaryzacji eliminuje się lub ogranicza oddziaływanie źródeł zmienności w różnych obszarach systemu zarządzania. Za standard można uznać instrukcję wykonania danej czynności, jak również strukturę organizacyjną firmy z określonym przydziałem uprawnień i odpowiedzialności, czy też procedurę systemu jakości lub projekt wyrobu lub plan procesu.