Cytaty i parafrazy dla: marka lokalna (0 - 4 z 4)
Żabiński L. (red.),
Marketing : koncepcje, badania, zarządzanie,
Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego, Katowice 2002
- Aby określić określenie miejsca i zakresu funkcjonowania marki lokalnej, można posłużyć się kilkoma kryteriami, do których zaliczyć można:
- zależności między marką a produktem,
- zasięg geograficzny funkcjonowania marki,
- obsługiwane przez markę segmenty rynku
(Żabiński L. (red.) 2002, s. 273)
Niestrój R. (red.),
Tożsamość i wizerunek marketingu,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009
- Firmy realizujące w Polsce wyłącznie strategię marki lokalnej do najważniejszych zalet tej strategii zaliczają związki marek z konsumentami oparte na zaufaniu oraz stabilną pozycję marki na rynku.
(Niestrój R. (red.) 2009, s. 559)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Celowość utrzymania marek lokalnych:
- możliwość zaspokojenia potrzeb niezaspokojonych przez marki międzynarodowe,
- lepsze dostosowanie cech produktu do lokalnych preferencji, co zwiększa szanse na zainteresowanie nabywcy ofertą, a następnie utrzymanie z nim długotrwałych relacji,
- możliwość dopasowania ceny do pozycji rynkowej marki, która niejednokrotnie pozwala osiągnąć wyższą marżę,
- możliwość swobodnego pozycjonowania marki w zależności od lokalnej sytuacji rynkowej,
- mniejsze ryzyko związane z przenoszeniem negatywnego postrzegania marki w jednym kraju na inne rynki.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 18)
- Powodzenie marek regionalnych i lokalnych zależy od zrozumienia konsumenta i wychodzenia naprzeciw jego oczekiwaniom. Szansą dla tych marek są towarzyszące procesom globalnym dążenia konsumentów w różnych krajach świata do manifestowania swej tożsamości kulturowej. Producenci starają się o wykreowanie swych produktów regionalnych jako produktów niepowtarzalnych, dostarczających klientom, dzięki swej wartości dodanej, dodatkowej satysfakcji.
Atutem produktów regionalnych są często metody wytwarzania, oparte na tradycyjnych technologiach, przyjaznych środowisku i dających efekt bardziej naturalny.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 499)