Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: wizerunek regionu (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 78) Wizerunek kraju, z którego pochodzi produkt, a konkretnie wizerunek zarejestrowany, jest wynikiem: - działań własnych kraju, dotyczących produkcji, inwestycji zagranicznych przedsiębiorstw krajowych oraz tworzenia kultury, a także działań i deklaracji składanych przez władze kraju; - czynników zewnętrznych, a więc działań konkurencji, np: marek globalnych; - warunków panujących w kraju, ekonomicznych, politycznych, społecznych, oraz ich postrzegania przez osoby z zagranicy.
(cytat, str. 80 - 81) Cykl życia wizerunku kraju można podzielić na trzy fazy: - przed wprowadzeniem produktu na rynek; - wprowadzania na rynek i wzrostu; - dojrzałości. Konsumenci używają wizerunku kraju pochodzenia produktu przy ocenianiu cech produktu wtedy, gdy ich wiedza na temat wyrobów pochodzących z danego kraju jest bardzo znikoma.
(cytat, str. 84 - 85) Teoria krystalizacji kraju pochodzenia. Na temat krystalizacji wizerunku kraju pochodzenia można mówić dopiero wówczas, gdy na rynku jest obecnych kilka marek danego produktu pochodzących z jednego kraju. Sytuacja taka może wystąpić tylko w fazach późnego wzrostu lub dojrzałości cyklu życia wizerunku kraju. W fazie przed wprowadzeniem na rynek, kiedy występuje tylko efekt halo oraz w fazie wprowadzenia na rynek i wczesnego wzrostu, kiedy zazwyczaj jest wprowadzana tylko jedna marka danego produktu, wizerunek kraju jest silnie skrystalizowany. W tym okresie jednak sprzedaż jest na stosunkowo niskim poziomie. Fazy wzrostu i dojrzałości są bardziej istotne ze względu na wzrost sprzedaży i czas obecności marek na rynku. Wtedy bowiem marki pochodzące z tego samego kraju i konkurujące ze sobą, próbują uplasować się w percepcji konsumenta jako samodzielne jednostki.
(cytat, str. 98 - 102) Wykorzystanie wizerunku kraju i marki w budowie strategii. Wizerunek kraju może być skutkiem występowania efektu halo lub może powstać jako konstrukcja sumaryczna. (...) Model halo, pociąga za sobą dwie poważne implikacje dla kształtowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Po pierwsze, klienci dokonują oceny produktów na podstawie wizerunku kraju ich pochodzenia. Po drugie, wizerunek kraju wpływa na konsumencką ocenę poszczególnych atrybutów produktów. Również wizerunek kraju jako wynik oddziaływania efektu halo bezpośrednio wypływa na przekonania konsumentów na temat atrybutów produktów i pośrednio na całkowitą ich ocenę. Teoria sumaryczna zakłada natomiast, że konsumenci kodują i agregują informacje na temat produktów. Oznacza to, że analizując określony produkt, nie biorą pod uwagę wszystkich jego cech, lecz posługują się pewnymi uproszczeniami. Ułatwia to zapamiętywanie i przetwarzanie informacji. (...) Wizerunek danego kraju bezpośrednio wpływa na konsumencką ocenę każdego kolejnego produktu pochodzącego z tego kraju. Należy zwrócić uwagę, że wizerunek kraju nie oddziałuje pośrednio na wizerunek każdego kolejnego produktu z danego kraju. (...) Opisane mechanizmy opisujące relację miedzy wizerunkiem kraju a wizerunkiem marki niosą ze sobą implikacje strategiczne dla przedsiębiorstw. Strategia marketingowa oparta na wizerunku kraju może zwiększać dochody w krótkim czasie i jest zdecydowanie mniej kosztowna i czasochłonna niż strategia marki. W dłuższym okresie może jednak prowadzić do utraty przewagi konkurencyjnej. Z tego powodu duże przedsiębiorstwa, które zdobyły silną pozycję rynkową, koncentrują się w znacznie większym stopniu na budowaniu wizerunku marki niż budowaniu wizerunku kraju pochodzenia.
(cytat, str. 360) Wykształcony (tradycyjny) wizerunek regionu można powiązać z sześcioma sytuacjami, kiedy to region cechuje wizerunek: - pozytywny - ogólny wizerunek przedstawia się pozytywnie i nie wymaga istotnych zmian poza jego wzmocnieniem oaz skutecznym zakomunikowaniem grupom docelowym, - słaby - regiony nie mogą być rozpoznawanie z kilku przyczyn: są małej skali, nie mają atrakcji lub nieskutecznie komunikują swój wizerunek, - negatywny - wykształcony na skutek negatywnych stereotypów - mieszany - zawierający w sobie pozytywne i negatywne opinie odbiorców, - sprzeczny - różne grupy odbiorców prezentują sprzeczne opnie i sądy o regionie, - zbyt atrakcyjny - regiony mogą napotkać niekorzystne efekty atrakcyjnego wizerunku (zbyt wielu turystów, problemy komunikacyjne, zanieczyszczenie środowiska itd.).
(cytat, str. 361) Wizerunek najczęściej utożsamiany jest z pewnym jednolitym (kompleksowym) odbiorem, choć równie przydatna jest analiza i kreowanie zdywersyfikowanego wizerunku, odzwierciedlającego konkretne subprodukty z punktu widzenia poszczególnych grup ich odbiorców. Nie oznacza to jednocześnie uzasadnione jest kształtowanie odmiennego wizerunku w różnych segmentach odbiorców. Krańcową użyteczność takich działań wyznaczać powinna możliwość ukształtowania wyrazistego i spójnego wizerunku regionu.