Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 17) Public relations, inaczej PR. Komunikowanie się z publiką, tj. z klientami, kontrahentami czy nawet z pracownikami (wewnętrzny PR). PR można stosować bezpośrednio - np. poprzez biuletyny informacyjne, konferencje - lub pośrednio - poprzez media, które przekazują naszą informację dalej.
Celem public relations jest zdobycie publicity i kreowanie wizerunku publicznego firmy metodami innymi niż reklama.
Słowa kluczowe:public relations Komentarze i źródła pierwotne: autor: Renata Pajewska
(cytat, str. 207) Public Relation, PR (ang.)- jedno z narzędzi zintegrowanego komunikowania marketingowego, dotyczy relacji wewnątrz firmy i relacji firmy z jej otoczeniem zewnętrznym.
Słowa kluczowe:public relations Komentarze i źródła pierwotne: * W. Kreisel, M. Hoppe, T. Reeh, Mega-Trends in tourismus-Auswirkungen auf Natur und Umwelt, Umweltbundesamt, Berlin 2000, s.25
(cytat, str. 150) Public relations - to nawiązywanie i utrzymywanie szeroko rozumianej, pozytywnej więzi ze społeczeństwem. Można określić także public relations (PR) jako kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Każde przedsiębiorstwo handlowe pragnie, by klienci otrzymywali o nim tylko dobre informacje, stosuje więc wiele narzędzi, które mają na celu utrwalenie tych wiadomości w świadomości klienta. Do narzędzi PR zaliczyć można:
sponsoring,
wiadomości (informacje o firmie),
konferencje,
pokazy handlowe,
festyny (z okazji np. rocznicy otwarcia sklepu),
środki identyfikacji przedsiębiorstwa (w tym torby reklamowe).
(cytat, str. 138) Mianem public relations (PR) określa się działania zmierzające do kreowania pozytywnego wizerunku firmy i utrwalania go w umysłach konsumentów. Instrumentami public relations są artykuły prasowe oraz imprezy organizowane w celu zwrócenia uwagi opinii publicznej na produkt lub działalność firmy.
(cytat, str. 139) Public relations (PR) to planowana i stała działalność, której celem jest ustanowienie i utrzymanie dobrej reputacji firmy oraz wzajemnego zrozumienia między nią a jej otoczeniem tzn. klientami, pracowniki,akcjonariuszami, organizacjami związkowymi, dostawcami, politykami oraz całym społeczeństwem.
(cytat, str. 139) Instrumentami public relations są: przekaz ustny, artykuły prasowe i wystąpienia w telewizji oraz osobista rekomendacja. Ich celem jest nadanie rozgłosu (publicity) produktom i samej firmie oraz zyskanie przychylności konsumentów.
(cytat, str. 143) Public relations jest najważniejszym instrumentem marketingu partnerskiego, którego głównym celem jest pozyskanie przychylności i zaufania partnera, a nie szybki wzrost sprzedaży.
(parafraza, str. 51) Public relations to zaplanowane, stałe działania podejmowane w celu zyskania i utrwalenia dobrej reputacji firmy oraz osiągnięcia wzajemnego zrozumienia między firmą a jej klientami.
(cytat, str. 102) Działania z zakresu public relations mogą prowadzić do osiągania celów marketingowych, tj. zwiększania sprzedaży, ale często ich zadaniem jest kształtowanie wizerunku wśród odbiorców, którzy mają zdecydowanie mniejszy wpływ na wielkość popytu na produkty przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 34) Według europejskiej klasyfikacji działalności agencje reklamowe to również: - domy mediowe (zajmujące się zakupem czasu i przestrzeni reklamowej) - agencje public relations i inne zajmujące się zapewnieniem publicity klientom -firmy zajmujące się produkcją i dystrybucją speciality gifts i innych przedmiotów wspomagających sprzedaż, zwane również w żargonie reklamowym gadżeciarniami - firmy zajmujące się wyposażeniem klientów w przedmioty identyfikacji korporacyjnej - drukarnie drukujące materiały wykorzystywane w direct mail i marketingu bezpośrednim - firmy zwane w żargonie reklamowym inwentowymi (organizujące events, czyli imprezy pozyskujące przychylność otoczenia) i zajmujące się obsługą sponsoringu - różnego rodzaju agencje-hybrydy, podejmujące się realizacji kilku lub wszystkich z powyższych działań
(cytat, str. 341) "Public Relations" jest w swej istocie formą stałego dialogu przedsiębiorstwa z otoczeniem. W odróżnieniu od reklamy, która jest przekazem jednokierunkowym, emitowanym przez przedsiębiorcę do klienta, "public relations" obejmuje stałą wymianę informacji w obu kierunkach.
Słowa kluczowe:public relations Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział: Systemy zarządzania wiedzą-nowy paradygmat czy wyzwanie? Autorzy: Wiesław M.Grudzewski Irena Hajduk
David Begg,
Makroekonomia. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, ISBN: 978-83-208-1644-0 (46+0)
(cytat, str. 17) PR to "planowe, systematyczne i metodyczne zabiegi o zrozumienie, zaufanie i pozytywny goodwill w otoczeniu za pomocą celowo zastosowanych procesów komunikacyjnych".
(cytat, str. 63) "Ponieważ PR to celowe i świadome oraz metodyczne działanie, a komunikowanie to podstawowa metoda realizowania celów PR, przedmiotem decyzji w PR jest organizowanie komunikowania. Składają się na nie procesy, struktury i kanały informacyjne".
(cytat, str. 17) "Jako funkcja zarządzania PR obejmuje następujące zadania: - wnioskowanie(przewidywanie), analiza i interpretacja opinii publiczne, nastawienia i problemów, które mogą wywierać pozytywny lub negatywny wpływ na działalność i plany organizacji, - doradzanie kierownictwu wszystkich szczebli (poziomów) organizacji w sprawach zasad działania i komunikowania przy uwzględnieniu wszystkich publicznych aspektów oraz społecznej i obywatelskiej odpowiedzialności własnej organizacji".
(cytat, str. 72) "Skuteczność oddziaływania werbalnego i pozawerbalnego prowadzącego PR na jego grupy celowe zależy-jak powiedziano- także od jakości wypowiedzi nadawcy, użytych środków komunikowania, argumentów, siły perswazji, czasu, w jakim wypowiedź dociera do odbiorcy itd."
(cytat, str. 16) "Brytyjski Instytut Public Relations stwierdza, że PR to przemyślane, planowe i ciągłe starania o osiągnięcie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia pomiędzy organizacją a jej publicznością (społeczeństwem)".