Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Doskona��o���� (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 66) Aby skutecznie wdrażać i utrzymywać system zarządzania biorący za podstawę kompleksową jakość należy skupić się na czterech filarach dążęnia do dokonałośći: 1. Dążenie do zrozumienia systemów. Nalezy poszukiwać powiązań sieciowych miedzy elementami systemu, gdyż współzależności między nimi mają tak samo ważne znaczenie jak owe elementy. Niedopuszczalne jest także tak zwane usprawnianie negatywne, czyli poprawa jednego elementu kosztem innych. 2. Rozumienie wariacji (przekształceń i modyfikacji). Nie należy bać się zmian, lecz poszukiwać ich pozytywnych aspektów, traktować jako potencjalny czynnik sukcesu. Niepewność wywołana przez zmiany prowadzi do strat, a planowanie zmian, identyfikowanie źródła i charakteru potencjalnej zmiany jest podstawą kreatywnego myślenia i działania. 3. Wiedza. Należy koncentrować się na dwóch aspektach: teorii i doświadczeniu. Pominięcie lub lekceważenie któregokolwiek może mieć katastrofalne skutki. Teoria bez doświadczenia ma znikomą wartość, zaś doswiadczenie bez podbudowy teoretycznej jest zazwyczaj kosztowne. 4. Wczuwanie się w czynniki psychologiczne. Ludzie będący kluczowym czynnikiem sukcesu firmy dysponują ogromnymi możliwościami, potencjałem, energią i kreatywnością. Wykorzystanie tych elementów, ich pobudzanie i rozwój jest uzależniony od umiejętności kierowania ludźmi przez manadżerów. Współczesne kierowanie nie polega na zastraszaniu i wywoływaniu frustracji wsród podwładnych lecz na wsparciu, zaufaniu i przywództwie.
(cytat, str. 239) Wszędzie, gdzie mamy do czynienia z indywidualną doskonałością, znajdziemy taki hierarchiczny system poziomów wtajemniczenia. Jeśli jednak nie potrafimy ich wskazać, oznacza to, że albo jawnie, albo przez przypadek firma nie ceni doskonałości w danej roli. Według tego standardu nie ceni ona zresztą doskonałości w większości ról.
(cytat, str. 286 - 287) Sekret skutecznej pomocy pracownikowi w osiągnięciu doskonałości tkwi w szczegółach: w szczegółach dowodów uznania, jakich oczekuje pracownik, w jego potrzebie kształtowania wzajemnych kontaktów, w jego celach i w jego talentach oraz ich brakach.
(cytat, str. 6) Doskonałość w rozumieniu jakości może mieć miejsce tylko wtedy, gdy wszystkie właściwości przedmiotu są spełnione w zupełności. Jest to przypadek teoretyczny, w praktyce nieosiągalny.
(cytat, str. 111) T. Peters i R. Waterman wyodrębnili siedem atrybutów doskonałości (sukcesu), którymi odznaczała się większość tych firm (za L. Zbiegień-Maciąg 2002, s.30-31):
nastawienie na działanie - preferowane jest działanie, a nie odsyłanie pomysłów w niekończący się obieg analiz i rozpatrywań,
pozostawanie w bliskim kontakcie z klientem - uczenie się oraz poznawanie preferencji klientów i ich potrzeb,
produktywność przez ludzi - tworzenie świadomości u zatrudnionych, że ich wysiłki i praca są najważniejsze do osiągnięcia sukcesu,
podkreślanie, że załoga pozostaje w ścisłym związku z prowadzoną przez firmę działalnością i przez to przyczynia się do umacniania jej kultury organizacji,
przypomnienie, że załoga pozostaje w ścisłym związku z prowadzoną przez firmę działalnością i przez to przyczynia się do umacniania jej kultury organizacji,
przypominanie, że prowadzona działalność jest dla firmy najważniejsza,
stosowanie prostych form struktury organizacyjnej - kilku pracowników administracji, kilka osób zajmujących wysokie stanowiska, natomiast reszta to załoga,
stwarzanie klimatu tolerancji dla wszystkich pracowników akceptujących najważniejsze wartości firmy.
(cytat, str. 94) (...) doskonałość- to nie wykonanie zaledwie normy. Doskonałość- to przewyższenie celu, danie lepszej usługi niż wymagana, włożenie większego wysiłku w to, co robimy i ciągłe usiłowanie dalszego udoskonalania się we wszystkim, co robimy.
(parafraza, str. 62) Osiem zasad doskonałości wg.Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością; -odpowiedzialność publiczna, -rozwój partnerstwa, -ciągłe uczenie się, doskonalenie i innowacje, -orientacja na wyniki, -koncentracja na kliencie, -przywództwo i stałość celów, -Zarządzanie poprzez procesy i fakty, -rozwój i zaangażowanie pracowników, -rozwój partnerstwa.
(cytat, str. 214) (E.Skrzypek) Doskonałośc pochodzi o łacińskiego słowa perfectio oznaczającego dokonywanie i doprowadzanie danej rzeczy do końca. Doskonalenie i przystosowywanie się do nowych warunków zawsze było ważną częścią ludzkiego życia.
Doskonalenie jset procedem, który nigdy się nie kończy, ponieważ mamy do czynienia ze zmiennością bliższego i dalszego otoczenia.
(cytat, str. 38) Idea dążenia do doskonałości w zarządzaniu i sam termin zostały spopularyzowane prze T. J. Petersa i R. H. Watermana. Zidentyfikowali oni 8 cech doskonałych przedsiębiorstw: skłonność do działania trzymanie się blisko klienta, autonomia i przedsiębiorczość, wydajność dzięki ludziom, bezpośredni kontakt i motywacja przez wartości, trzymanie się swojej specjalności, prosta struktua, jednoczesna dyscyplina i swoboda.
(cytat, str. 76) Drogi zmierzania do doskonałości w zarządzaniu: - samoświadomość - uświadomienie warunków jakie musi spełniac menedżer - solidne wykształacenie ogólne pozwalające na rozumienie świata i zachodzących w nim zmian, oraz budowanie najbardzie prawdopodobnych scenariuszy przyszłości - stale aktualizowana wiedza i umiejętności specjalistyczne - opanowanie wiedzy i umiejętności w dziedzinie zarząÃ°zania - osobiste doskonalenie się
(cytat, str. 52) Ciągłe doskonalenie jest koncepcją wywodzącą się z prac E. Deminga i J. Jurana. Deming sformułował zasadę tak zwanego koła Deminga zawierającego cztery, następujące po sobie etapy: -planuj (Plan), -działaj (Do), -skontroluj (Check), -doskonal (Act). Kolejne następstwo tych etapów powoduje tak zwane "toczenie się koła Deminga" i ciągłą poprawę jakości. Zgodnie z cyklem koła Deminga i spiralą jakości organizacja powinna podlegać procesom samodoskonalenia.
(cytat, str. 114) Wyrażona w kategoriach ekonomicznych jakość stanowi podstawowy warunek przetrwania firmy na rynku. Doskonalenie jakości przynosi zysk, ponieważ produkt lepszej jakości w większym stopniu zadowala potrzeby klienta, zwiększa sprzedaż i w efekcie przyczynia się do wzrostu zysku w przedsiębiorstwie. Dlatego można stwierdzić, że: jakość sama na siebie zarabia, dzięki redukcji kosztów.