Encyklopedia Zarządzania :: gromadzenie informacji
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: gromadzenie informacji (0 - 10 z 10)
(cytat, str. 70 - 71) "Gromadzenie informacji w procesie informacyjnym polega na zbieraniu poszczególnych wiadomości, jakie pojawiają się w fazie generowania informacji w konkretnym procesie informacyjnym i w określonym: - miejscu, - czasie, - technologii(w tym na nośnikach), - języku."
(cytat, str. 152) "Dwa procesy informacyjne mogą wspólnie realizować fazy generowania i gromadzenia informacji, ale pozostałe fazy są realizowane oddzielnie."
(parafraza, str. 83) W fazie gromadzenia informacji może zachodzić translacja wiadomości z języka, w jakim wiadomość jest generowana, na inne języki. Translacja ta jest stosowana wtedy gdy, następuje: 1)zmiana nośnika materialnego w procesie gromadzenia informacji, 2)wykorzystywanie informacji przez osoby korzystające z innych języków niż "oryginalny" język generowania informacji, 3)stosowanie technologii informacyjnych wymagających języków innych niż "oryginalny" język generowania informacji.
Słowa kluczowe:gromadzenie informacji Komentarze i źródła pierwotne: Ilustracja - Zakres analizy SWOT, s. 48 Źródło: R. Kleczek, W.Kowal, P. Waniowski,Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1997, s.162
(parafraza, str. 29 - 30) Do najważniejszych właściwości procesu gromadzenia informacji faktograficznej można zaliczyć: - powszechność i ogólną dostępność informacji faktograficznej, - politematyczność informacji faktograficznej, zawartej w jednym dokumencie piśmienniczym, - fragmentaryczność informacji faktograficznej, zawartej w jednym dokumencie piśmienniczym, - systematyczność gromadzenia informacji faktograficznej z danego zakresu tematycznego, - konieczność weryfikacji informacji faktograficznej
(cytat, str. 62) Gromadzenie informacji ekonomicznej powinno się rozpoczynać w każdym przypadku od określenia potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa. W przeciwnym razie spodziewać się należy zalewu danych, wiadomości, liczb, a tym samym ograniczeń w sprawności działania.
(cytat, str. 68) Wyznacznikiem gromadzenia informacji powinna być odpowiednia dla przedsiębiorstwa ich wartość (cenność), zarówno przydatność, jak i użyteczność. Informacja ma dla każdego przedsiębiorstwa wartość względną, zależy bowiem od sposobu i możliwości jej wykorzystania w realizacji celów i w procesach zarządzania.
(parafraza, str. 75) Gromadzenie informacji ekonomicznej składa się z fazy: "- zbierania informacji; - przekazywania informacji; - opracowywania i przetwarzania informacji; - wykorzystywania informacji przy podejmowaniu decyzji; - ewidencjonowaniu informacji do ewentualnego dalszego wykorzystania.
Słowa kluczowe:gromadzenie informacji Komentarze i źródła pierwotne: Tabela Testy strategiczne zaufania i korupcji na str.138.
(cytat, str. 20) Gromadzenie i przetwarzanie informacji obejmuje działania związane z lokalizacją, wyszukiwaniem oraz pozyskiwaniem istotnych danych i informacji dotyczących opisu i analizy otoczenia organizacji, a także działania związane z ich zapisywaniem, aktualizacją, przeglądaniem, obliczaniem, edycją oraz interpretacją. Znaczna część zasobów danych i informacji pochodzi ze źródeł zewnętrznych. Są nimi wszelkie kontakty z klientami, dostawcami, firmami konkurencyjnymi itd. W celu ich gromadzenia należy utworzyć i utrzymać sieć zewnętrznych kontaktów (informatorów).
(cytat, str. 23) Skuteczność w gromadzeniu informacji z różnych źródeł ... znacznie wzrasta w wyniku zastosowania własnych sieci jak źródła informacji. Utworzenie i utrzymanie własnej sieci kontaktów, informatorów, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz przedsiębiorstwa potraktowane jest jako faktyczne narzędzie pozyskiwania informacji.
(cytat, str. 35) Zasada gromadzenia informacji o konkurentach i sprzymierzeńcach
- Zorganizowanie systemu monitoringu marketingowego, finansowego, personalnego i in. - Korzystanie z systemu wywiadu gospodarczego i usług firm konsultingowych. - Wykorzystanie informatycznego wspomagania zarządzania strategicznego.
Słowa kluczowe:gromadzenie informacji Komentarze i źródła pierwotne: Źródło pierwotne: Gawroński J., 1968: Wzdłuż mojej drogi. Warszawa PAX.