Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: op��r wobec zmian (0 - 9 z 9)
(parafraza, str. 144) Pracownicy najczęściej obawiają się zmiany, ponieważ burzy ona dotychczasowy porządek izmniejsza poczucie bezpieczeństwa. Identyfikuje się trzy zasadnicze rodzaje oporu: 1) Opór racjonalny 2) Opór emocjonalny 3) Opór polityczny
(cytat, str. 179) Osoby dotknięte zmianami szermują uzasadnionymi argumentami obronnymi, by tylko zahamować i udaremnić proces rozwojowy; trudno ich reakcje odeprzeć, a ich głosy należy odczytać jako sygnał upartego, częściowo podświadomego oporu przeciwko wprowadzeniu odnowy.
(cytat, str. 133) Ludzie rzadko akceptują zmianę bez narzekań czy komentarzy, nawet jeżeli zmienia ich sytuację na lepsze. Opór wobec zmiany jest zjawiskiem naturalnym i zanim przezwycięży się go , trzeba rozważyć jego przyczyny. 1. Nawyk – pracownikom wygodniej pracuje się w znanych warunkach. Praca staje się wtedy w dużej mierze przyzwyczajeniem, a ludzie nie lubią zmienia swoich nawyków. 2. Konformizm – większość ludzi lubi się podporządkować akceptowanym sposobom pracy i zachowania. Cokolwiek zagraża zakłóceniom znajomego środowiska, jest traktowane podejrzliwie. 3. Nieporozumienie – ludzie mogą nie rozumieć, co oznacza zmiana, i sądzą, że w rezultacie na niej stracą. Taka opinia wynika najczęściej ze słabej komunikacji. 4. Zagrożenie własnych interesów – ludzie rzadko wieżą, że jakakolwiek zmiana w firmie przyniesie im indywidualnej jakąś korzyść. Maja tendencję do wyszukiwania bardziej negatywów zmiany niż jej pozytywów. 5. Pogłoski – zmiany często są poprzedzane mnóstwem pogłosek, wymyślane przez osoby znające tylko część prawdy. Takie plotki są zwykle pełne ponurych informacji. 6. Brak zaangażowania – zmiany zbyt często są narzucane ludziom bez dania im możliwości zadania pytań lub dyskusji o skutkach. Oczywiście nie zawsze jest możliwe lub praktyczne wciągnięcie wszystkich w proces wdrażania zmian w firmie.
(cytat, str. 71) ,,Aby przełamać opór drugiej strony, musisz odwrócić tę sytuację. Jeżeli chcesz, aby słuchali ciebie, zacznij od słuchania ich. Jeżeli chcesz, aby uznali twój punkt widzenia , najpierw uznaj ich. Aby skłonić ich do zgodzenia się z tobą, zacznij od zgodzenia się z nimi''.
(cytat, str. 127) Postawy konserwatywne służą obronie dotychczasowych wartości organizacyjnych i sposobów ich osiągania. Wyrażają się one w zachowaniach składających się na zjawisko oporu przeciwko zmianom. Opór ten polega z jednej strony na podejmowanie zmian, a z drugiej - na powstrzymaniu się od działań, które mogłyby sprzyjać innowacyjności.
(cytat, str. 142) Najczęstszą przyczyną oporu przeciwko zmianom i gloryfikowania status quo, jest silne przywiązanie pracowników do określonych wzorów kulturowych sankcjonujących dotychczasowe rozwiązania organizacyjne. Oznacza to, iż rzeczywiste powody określonych przekonań i zachowań zostały zapomniane.
(cytat, str. 174) Opór wobec zmian można ogólnie określić jako stan psychiczny pracowników, który może się uzewnętrznić: - podejmowaniem działań utrudniających lub wręcz uniemożliwiających poprawne działanie restrukturyzacji, - powstrzymywaniem się od działań mogących pozytywnie wpływać na realizację przedsięwzięcia, jeśli tylko decyzja o ich podjęciu zależy od pracowników.
(cytat, str. 176) Do innych trudni wymiernych czynników, którym mogą zagrażać zmiany, można zaliczyć: władzę, status, bezpieczeństwo, obznajomienie się z obowiązującymi procedurami oraz pewność siebie.
(parafraza, str. 226 - 228) Opór wobec zmian jest reakcją normalną. Ludzie traktują zmiany jako zagrożenie, ponieważ obawiają się, że w przyszłości będzie to miało negatywny wpływ na nich samych. Zaleca się otwartość i szczerość w sytuacji, gdy chodzi o wdrożenie jakiejś zmiany. Otwarta i szczera wymiana informacji stanowi skuteczny środek przeciwko groźbie niepewności. Skutecznym sposobem przeciwstawienia się niechęci wobec zmian jest odparcie ewentualnego oporu zanim on wystąpi. Opór minimalizuje także świadomość ludzi, że mogą aktywnie uczestniczyć w procesie rozwoju koncepcji i wyrażać własne opinie, które są uwzględniane. Zmiany należy wdrażać stopniowo, powoli. Opór można także redukować poprzez wprowadzanie zmian tymczasowych, nie zaś stałych i ostatecznych. Ponadto należy mieć pewność, że wprowadzenie zmiany przyniesie wiele dobrego. Jeśli korzyści wynikające z realizacji zmiany przewyższają koszty spowodowane zakłóceniami w pracy, to niechęć do jej wprowadzenia będzie prawdopodobnie mniejsza.
Słowa kluczowe:opór wobec zmian Komentarze i źródła pierwotne: Rozwinięte na str. 53-54