Cytaty i parafrazy dla: pozycja marki (0 - 3 z 3)
Molęda-Zdziech M.,
Komunikowanie w perspektywie ekonomicznej i społecznej,
Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001
- "Ustalona pozycja marki powinna spełniać kilka warunków:
1. Być łatwo dostrzegalna i zapadać w pamięć.
2. Być stała w długim okresie.
3. Być realistyczna, co oznacza, że produkt musi dawać klientom te korzyści, które wynikają z jego pozycji a które firma obiecuje w swoich przekazach promocyjnych.
4. Być unikatowa, czyli różna od pozycji konkurentów."
(Molęda-Zdziech M. 2001, s. 86)
Altkorn J.,
Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002
- Nadrzędnym celem wszystkich badań nad wizerunkiem firmy jest uzyskanie właściwej pozycji konkurencyjnej. Aby móc realnie ocenić swoją pozycję na rynku, trzeba badać obraz firmy w opiniach różnych grup jej interesariuszy oraz porównać z wizerunkiem konkurencji.
(Altkorn J. 2002, s. 48)
Kłeczek R.,
Kall J.,
Sagan A.,
Zarządzanie marką,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
- Pozycja marki to sposób postrzegania marki przez nabywców w odniesieniu do innych marek. Pozycjonowanie lub strategia pozycjonowania to proces decyzyjny mający na celu uzyskanie pożądanego (docelowego) wizerunku danej marki, a więc ukształtowanie pożądanych, docelowych skojarzeń. W rezultacie tego procesu marka powinna zająć wyróżnione i wartościowe miejsce w umysłach nabywców docelowych.
Pozycjonowanie marki polega na określeniu:
-rynku docelowego (grupy docelowej,
-punktów parytetu,
-punktów wyróżnienia.
(Kłeczek R., Kall J., Sagan A. 2006, s. 131)