Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 86) "Ustalona pozycja marki powinna spełniać kilka warunków: 1. Być łatwo dostrzegalna i zapadać w pamięć. 2. Być stała w długim okresie. 3. Być realistyczna, co oznacza, że produkt musi dawać klientom te korzyści, które wynikają z jego pozycji a które firma obiecuje w swoich przekazach promocyjnych. 4. Być unikatowa, czyli różna od pozycji konkurentów."
(cytat, str. 48) Nadrzędnym celem wszystkich badań nad wizerunkiem firmy jest uzyskanie właściwej pozycji konkurencyjnej. Aby móc realnie ocenić swoją pozycję na rynku, trzeba badać obraz firmy w opiniach różnych grup jej interesariuszy oraz porównać z wizerunkiem konkurencji.
(cytat, str. 131) Pozycja marki to sposób postrzegania marki przez nabywców w odniesieniu do innych marek. Pozycjonowanie lub strategia pozycjonowania to proces decyzyjny mający na celu uzyskanie pożądanego (docelowego) wizerunku danej marki, a więc ukształtowanie pożądanych, docelowych skojarzeń. W rezultacie tego procesu marka powinna zająć wyróżnione i wartościowe miejsce w umysłach nabywców docelowych. Pozycjonowanie marki polega na określeniu: -rynku docelowego (grupy docelowej, -punktów parytetu, -punktów wyróżnienia.