Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: metoda jako��ciowa (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 304) "Grupa metod jakościowych różni się od pozostałych tym, że opiera się na indywidualnych opiniach, doświadczeniach i wiedzy. Do metod jakościowych zalicza się m.in. metodę opinii ekspertów, metodę analogii historycznej, metodę scenariusza oraz metodę delficką."
(cytat, str. 20) Metody jakościowe dzieli się następująco: - metody opisowe, - metody opisowo-graficzne, - metody opisowo-tabelaryczne, - metody ściśle związane ze skalowaniem, - inne metody jakościowe.
(cytat, str. 34) Metoda analizy jakościowej polega na opisowym (werbalnym) przedstawieniu związków i zależności. Po wyborze ogólnej metody badania często analityk konstruuje model, którego podstawą jest układ założeń przyjmowanych w trakcji procesu badawczego w celu uproszczenia złożonej rzeczywistości gospodarczej albo obiektu.
(cytat, str. 47) W rozwoju metod jakościowych można wyróżnić cztery podstawowe fazy: 1. Kontrola (inspection), czyli faza polegająca na eliminowaniu przez wysyłką do klienta wyrobów nie spełniających wymagania. () 2. Sterowanie (control) polegające na podniesieniu frakcji wyrobów zgodnych z wymaganiami, stwierdzanej w kontroli końcowej przez wprowadzenie kontroli międzyoperacyjnej wykorzystującej postawowe narzędzia statystyczne, jak histogramy, karty kontrolne, diagramy rozrzutu itp. 3. Dynamiczna poprawa (improvement) związana z podniesieniem operacji kontrolnych do rangi czynnika weryfikującego nie tylko wyrób, lecz przede wszystkim sam proces produkcyjny. () 4. Wbudowywanie jakości (quality by-design) jest metodycznym wykorzystaniem doświadczeń w celu uzyskania zoptymalizowanego projektu wyrobu i procesu jego wytwarzania ().
(cytat, str. 67) Grupa technik zaliczanych do kategorii metod jakościowych opiera się przede wszystkim na indywidualnych opiniach, doświadczeniu i wiedzy różnych uczestników rynku bądź osób posiadających informacje użyteczne z punktu widzenia możliwości sporządzania przyszłych projekcji popytu i sprzedaży. Obejmuje ona m.in.: -metodę sondowania opinii przedstawicieli handlowych, -metodę badania intencji zakupowych nabywców i użytkowników produktów, -metodę sondowania opinii kierownictwa firmy oraz, -metodę badania opinii ekspertów.
(parafraza, str. 103) Metody jakościowe obejmują opinie specjalistów, analogie historyczne, metody scenariusza, czyli opisania i przeanalizowania logicznego ciągu zdarzeń pozwalających na przewidywanie ich rozwoju, oraz metody delfickie wykorzystujące zespołową pracę ekspertów.